Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2013, 22:05
Dacia Duster:n Avatar
Dacia Duster Dacia Duster ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.13
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 313
Perusasetus

Kokemuksia Powerbox:eista?


Heitetäänpä kysymys tänne "Bolt-On" Powerboxeista, esim.

http://www.ebay.com/itm/Dacia-Sander...item416f78bb15

Yllä olevasta,

Eli kyseessä on käytössä ole va Dacia Duster jossa 1.6 L Renaultin K4M 606 moottori, joka lähtee kaasua painaessa kuin "Mummo Mustikkaan"

Onko tuollaisilla linkissä mainituilla Powerboxeilla minkäänlaista vaikutusta liikkumiseen, eli lupaavat n. 9 hv ja vähän vääntöä lisää, näillähän siis on tarkoitus jollakin tavalla huijata moottorinohjausta?

Jos kyseessä olis Diesel moottori, niin sitähän pystyis optimoimaan yms. tehon lisäyksiksiä tekemään, mutta nyt kyseessä kun on bensaversio, niin varmaankin pitäisi ruveta moottoria virittämään perinteisillä tavoilla, joka vaatisi jo hieman enemmän manuaalista työtä.

Mutta kannattaako tälläisiä edes ajatella vai vaihtaa auto suoraan Dieseliksi ja piuhan perässä ohjelmoida uudestaan?

__________________
Olen postimerkkeilyä harrastava reipas seurakuntanuori, jonka mielestä päihteet ovat paholaisen työvälineitä ja seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2013, 22:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Minkä tahansa vapaasti hengittävän moottorin tehopoksit ovat melko tyhjän kanssa. Poksi voi antaa koneeseen lisää polttoainetta, mutta ilmaa se ei pysty antamaan. Poikkeuksena Volvon 5 syl, 140 hv versiosta saa lastulla 170 hv version, ja vähän yli.

Turbo koneiset, sekä bensat ja dieselit, vastaa huutoon paljon paremmin. Helposti kymmeniä hevosvoimia lisää. Koska ne saavat ilmaa sillä ahtimella.

Tuo 9 hv lisäys on paljon luvattu 1.6 litraiselle moottorille. Oman käyttöauton 2.8 litraiseen moottoriin saa myös "teho" lastua, ja sekin oli 9 hv luokkaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2013, 22:48
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Se ilo mitä kaivat koneesta, ole valmis maksamaan moninkertaisesti lompakosta.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2013, 23:09
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

empä lähtis pensa vapariin laitteleen moista, lisäksi takuut vaarantuu?
muutenkin lastujen kanssa kannattaa tarkistaa ahtopaineet ennen ja jälkeen , halpis lastut vetäny aika rajuja lukemia pariin autoon.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.12.2013, 23:41
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Perhebussille paikallinen poppoo ois ollut tarjolla +15 hp / + x Nm setti sopuhintaan 600 egee... oli sitä mieltä ettei edes kannata myydä kun tod näk tuottaisi asiakkaalle pettymystä... samalla pohdittiin mikäli throttle response ois pystynyt säätää "fly by wire" koneelle, jollekkin malleille joo mutta sen vaikutus ajettavuuteen eivät halunneet ottaa kantaa... joten jätettiin sikseen... nooh sakemannit myy sille ahdinsarjan joka luvataan jopa +240 hp... ...ehkä sitten kun toi kulkine on tehnyt virkansa vois... ...tai sitten ei...

joka tapauksessa en ole oikein vakuuttunut noille viritelmäviritys sun muut piggyback systeemeille, ainakin vaparille...
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.12.2013, 23:49
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Juu ei ja älä kuten on jo mainittu, osta mielummin v power bensaa.. vaikutus sama
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.12.2013, 09:50
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

teho filtteri ja pakoputki poikki, jo tulee samaa tehon "lisäys"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.12.2013, 16:12
Dacia Duster:n Avatar
Dacia Duster Dacia Duster ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.13
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 313
Perusasetus

Eipä ajatusta itselläni olekaan tuollaista hankkia, tosiaan saattaisi olla mahdollisuus vain saada tuollainen kokeeksi lainaksi.

Takuuhan ei tietenkään ole voimassa noiden aiheuttamista ongelmista, mutta osaakos joku sanoa jääkö tuollaisen kytkemisestä ja kokeilusta jonkinlaista jälkeä tuonne OBD puolelle?
__________________
Olen postimerkkeilyä harrastava reipas seurakuntanuori, jonka mielestä päihteet ovat paholaisen työvälineitä ja seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.12.2013, 20:23
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

En kyllä itse moiselle idealle lämpee mutta jos tuota haluaa testata en siitä kovinpaljoa maksais...
Vikavalon saatat saada syttymään jonkun nollaajan hommaat jos haluat kokeilla, ja edes joku obd gauge ois hyvä millä näkisit vähän ajotusta ja seosta ajaes..
Saattaa tuosta jäädä jälki eculle eriasia tarkasteleeko niitä kukaan

http://www.fuelsaver-mpg.com/simple-map-maf-enhancer
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.12.2013, 22:06
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Juu ei ja älä kuten on jo mainittu, osta mielummin v power bensaa.. vaikutus sama
V-power pensassa on oikeasti vaikutusta, meillä oli kaverin kanssa samanlaiset mk1 susuki altot, mulla kulki perusbensalla 117 ja sillä 120 nii v-poverian tankkii nii mulla nous huiput sinne vähä yli 120kmh ja sillä melkein 130kmh
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.12.2013, 01:40
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

Joo kyl siin vaihees kannattaa unohtaa powerboxit !
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.12.2013, 08:28
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
V-power pensassa on oikeasti vaikutusta, meillä oli kaverin kanssa samanlaiset mk1 susuki altot, mulla kulki perusbensalla 117 ja sillä 120 nii v-poverian tankkii nii mulla nous huiput sinne vähä yli 120kmh ja sillä melkein 130kmh
Valitettavasti tämän testin lopputuloksesta ei voi tehdä sitä johtopäätöstä, että huippunopeuden nousu on polttoaineen ansiota. Muuttujia on liikaa eikä niitä kenttäolosuhteissa voi kontrolloida.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.12.2013, 19:44
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Valitettavasti tämän testin lopputuloksesta ei voi tehdä sitä johtopäätöstä, että huippunopeuden nousu on polttoaineen ansiota. Muuttujia on liikaa eikä niitä kenttäolosuhteissa voi kontrolloida.
Toihan koe olis helppo tehdä ja konkereettisesti kaks sähköpumppua molemmille oma tankki ja paluu yhteis tankkiin eikun mekaaninen cruise päälle ja maantiellä vaihtelee tankkeja
Powerilla pitäis kulkea pirteemmin samassa kaasun asennossa

VAik jotain motaria kun niistää aineita vaihdellen 10 kertaa edes takaisin niin saadaan jo aika konkreettinen tulos, jos sääoloista riipumatta power;illa kulkee vaik 3kmh gps nopeutta lujempaa niin sit voi sanoa et tehoa se lisää


Eli testi pitäisi tehdä niin, että jaetaan ajettava matka etappeihin ja aloitetaan powerilla sit vaihdetaan normaalille ja vaihdetaan jne. jne.
seuraava kierros aloitetaan normaalilla ja samaan malliin toistetaan sen 10 kertaa niin saa aika todellisen eron
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.12.2013, 23:38
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dacia Duster Näytä viesti
Eipä ajatusta itselläni olekaan tuollaista hankkia, tosiaan saattaisi olla mahdollisuus vain saada tuollainen kokeeksi lainaksi.

Takuuhan ei tietenkään ole voimassa noiden aiheuttamista ongelmista, mutta osaakos joku sanoa jääkö tuollaisen kytkemisestä ja kokeilusta jonkinlaista jälkeä tuonne OBD puolelle?
Ehkä jättää ehkä ei,nuo "teho" boksithan vääristää vain jotain parametriä sen verran että moottoriin saadaan vaikka lisää ruokaa,vaikutus varmaan jossain +1-2l huiteilla keskikulutuksessa. Yhtäpaljon nämä kuin nuo ohjelmoinnit on aika helvetillistä huuhaata,penkissä testattuna erään optimointipuljun +25hv/50nm ohjelma oli todellisuudessa -5hv/+30nm,vääntö ja teho tuli vakioon nähden todella alhaalla joten kyllähän se tuntui että nyt on vetoja,penkki vaan oli erimieltä. Testiautona oli ollut e39 530D uusimmalla ohjelmistopäivityksellä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
kokemuksia pressutalleista ? pee Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2007 09:04
Offitalvirenkaat, kokemuksia? Killman Tekniikka & Jutustelu 60 12.11.2006 22:13
Kokemuksia kiinteistönhuolto pick up'eista? Tekniikka & Jutustelu 21 12.09.2006 16:02
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 08:26 (GMT +2).