Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2009, 10:14
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Bj:n jarruista taasen


Morjens.
Tarina on peruskuvioltaan tuttu. Bj johon on laitettu Hj:n levyt, uusi Hj:n pääsylinteri ja takapiirille säädettävä allstar paineenrajoitusventtiili. Vuoden-pari oli autossa todella hyvät jarrut. Yllättäen takajarrut alkoivat puremaan kiinni tai jopa laahaamaan. Lueskelin juuri jarrujutut läpi. Mikä helkkari ja missä on residual valve. Aivan selvästi neste ei pääse takapiiristä takaisin. Mitä tiukemmalla paineensäädin on, sitä kovempi on poljinkin. Nimimerkillä leima vuoden loppuun asti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2009, 10:23
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

EDITTIÄ niin onko sulla takana siis vakio hj rummut vai omatekoiset levyjarrut? Mun juttu koskee levyjarruja takana.

Mulla oli tota kiinnihirttämistä takapiirissä ja sillon ongelma oli että oli unohtanut ottaa jarrupääsylinterin takapiirin lähdön holkista sellasen ventiilin pois. Kun jarruputken irroittaa takapiirin lähdöstä niin siitä pitää näkyä suora reikä sylkyn sisään. Jos välissä näkyy jotain niin ne pois. Koko holkki lähtee pääsylinterin kyljestä irti ja venan saa löytyä vaikka rukarilla pois. Teki tota jumittamista sillon tällön ja sitten kerran yhden venäläisen huoltoaseman pihalla hakkasin ton venan pois ja en muista että sen jälkeen olisi ollut ongelmia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2009, 10:52
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Juu. Takana on alkuperäiset Bj:n rummut 2 sylinteriä/pyörä. Mahtaisikohan kokonaisuus tomia paremmin Hj:n yksisylinterisillä rumpujarruilla. Kuulemma menisi heittämällä Hj:n semifloaterista Bj:n semifloateriin. Etuja? Ainakin helpommin ja halvemmalla saatavat jarruhilppeet.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.12.2009, 10:04
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Ja sitten ne perusjutut että mites käsijarrun laahaukset,ja ja onko pintaa,tai katkenneita jarrujousia?Öljyä rummussa=turvonnut pintamateriaali,laakerin kunto?Palasina?

Säädöt? automaatti? Pyörinyt liikaa auki?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suikka projekti ”taasen” *Toinen projekti tuli taloon* jonetzu Maasturiprojektit 61 22.07.2011 20:51
Taasen kyselemässä jappe Tekniikka & Jutustelu 3 21.08.2008 21:53
Kulmakorvessa ajellaan taasen lauantaina 16.9. Byrocrat Tapahtumat 46 25.09.2006 21:10
Uaz asiaa taasen Calmari Chit-Chat 2 04.03.2006 21:12
patrollin laatikoista taasen freddie Tekniikka & Jutustelu 2 17.10.2004 20:29


Sivu luotu: 05:32 (GMT +2).