Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2011, 23:08
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Pakettiauto vai maastopakettiauto(N1 vs. N1G)


Pistetäänhän tälläinen tiukka kysymys näin tän foorumin ekaks viestiks mun osalta. Tuli ostettua tuossa täällä foorumillakin esitelty oranssi pickupiksi muutettu G-mersu. Monikun ihmetteli korin leimaan saamisen laillisuutta, niin AKEn poikkeuslupapaperilla tekee ihmeitä(aika löyhät ehdot jopa). Pitäisi siis muutostaa uudesta lähtien pakettiautona(paikallisen sähköyhtiön työauto) liikkunut vehje avolavapakettiautoks.

Tuli tuossa tänään konttorilla autoa omiin nimiin laitellessa sitten kyseltyä katsurilta mites tuon muuttaminen N1G-luokkaan onnistuis. Kun ei suoralta kädeltä osannut sanoa, niin soitteli sit myöhemmin perään(täydet propsit HAKUSin Hernesaaren asiakaspalvelualttiudelle!), että onnistuu kun kokonaispaino on kerta yli 2000kg ja auto on nelipyörävetoinen.

Sehän tässä "koijauksessa" olis hieman ideana, ettei tarvitsis tehdä autoon alleajosuojaa taaksen kun auto olisi maastokäyttöön rekisteröity nimenomaan kisakäyttöä perustellen. Katsuri oli sitä mieltä, ettei alleajosuojaa tarvittaisi tuollaisessa tapauksessa. Onko tuosta maastopakettiautoksi rekisteröinnistä mahdollisesti jotain muuta haittaa sen tuomien hyötyjen lisäksi? Esim vaikuttaako vakuutuksiin verrattuna N1-luokkaan? Entäpä onko lisähyötyjä esim isomman rengastuksen merkeissä? Nyt saa jakaa kokemuksensa ja tietämyksensä aiheesta, niin saadaan taas yksi uusi maastonnielijä/ilmastontuhoaja mahdollisimman nopeasti takaisin liikenteen sekaan aiheuttamaan pahennusta ympäristötietoisten ihmisten keskuudessa... =)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2011, 00:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Oliko se N1 ja umpikorinen?


Eihän siinä otteessä lue mitään ana tai arva alkuista tilapäispenkeille?
tai jotain yleensäkkään takapenkeistä?
Jos ei verovapaa paku, niin silloin paljon muutakin mukavaa mahdollista?

Mutta tuo N1 pakun rekisteröinti N1G:n ei ainakaan enen vaatinut muuta kuin normaalit
maasturin ominaisuudet.

Ulkomuistista: pakettiautossa (N1-luokka) saa olla ajoneuvon käyttö tarkoituksen mukaisia valaisimia...
-----> pikkasen helpotusta TYÖ valoihin?
ja G- luokan autot vapautettu? alleajosuojista jne voi olla helpotusta mm. roiskesuojissa, ei varmaa tietoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2011, 09:17
Venom:n Avatar
Venom Venom ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 65
Perusasetus

Jos en väärin muista niin tuon G:n mukana tulisi mahdollisuus korottaa autoa hieman enemmän.
Ulkomuistista mutuilua, googlettamalla "katsastajan käsikirja" löytyy varmempaa vastausta:
N1 - 75mm ajokorkeuden muutosta sallittu
N1G - 150 mm ajokorkeuden muutosta sallittu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2011, 09:34
Mattius:n Avatar
Mattius Mattius ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.11
Sijainti: Suomi, Finland
Viestit: 66
Perusasetus

Ympäristöpaku,


Terve,

kannattaa selvittää vakuutusyhtiöltä vakuutuksen hintaa, kun kerran aiot muuttaa rekisteröintiluokkaa. K5 Blazerissa pompsahti väliaikaisesti huoltoautoluokan (N1-paku) autossa vakuutusmaksu erikoisautoluokan vakuutusmaksuiluokkaan 350e/a (-70% bonuksilla). Tilanne korjaantui ja valittelivat "järjestelmävirhettä", nyt maksu edelleen N1-pakuna 168e/a.

Ympäristönarsistit lentelevät halutessaan kaukomatkoille päästöillä 5,5 litraa kerosiiniä / 100 km / lentoistuinpaikka, joten Thaimaan reissulla nelihenkinen perhe kuluttaa kerran vuodessa (4x5,5x160 litraa) 3250 litraa löpöä huvikseen parin viikon loman takia, joten "ottakoon ensin tukin pois omasta silmästään ja sitten näkevät ottaa roskan pois veljensä silmästä" (Luoja, Jeesus, UT).

Ajellaan nämä maasturimailit ilolla ja oikealla fiiliksellä, menemme sitten työmaalle tai harrastuksemme pariin!

T. Mattius

JK. "Kukaan muu, kuin ihminen itse ei voi aiheuttaa itselleen häpeää" (joku arabi-leffa).
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2011, 10:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Tuli tuossa tänään konttorilla autoa omiin nimiin laitellessa sitten kyseltyä katsurilta mites tuon muuttaminen N1G-luokkaan onnistuis. Kun ei suoralta kädeltä osannut sanoa, niin soitteli sit myöhemmin perään(täydet propsit HAKUSin Hernesaaren asiakaspalvelualttiudelle!), että onnistuu kun kokonaispaino on kerta yli 2000kg ja auto on nelipyörävetoinen.
Mitään pointseja tarviis jakaa, tollanen vastaus pitäis osata kertoo vaikka unissaan jos katsastusmies on. Saman vastauksen löytäisit googlella tai palstan haku-toiminnolla hyvinkin nopeasti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2011, 11:47
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mitään pointseja tarviis jakaa, tollanen vastaus pitäis osata kertoo vaikka unissaan jos katsastusmies on. Saman vastauksen löytäisit googlella tai palstan haku-toiminnolla hyvinkin nopeasti.
Kyllä pitää,joillain ko. ammattikunnan edustajilla on vakiovastaus kaikkiin kysymyksiin joihin ei heti muista vastausta: Ei onnistu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2011, 22:24
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

Rosis.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kyllä pitää,joillain ko. ammattikunnan edustajilla on vakiovastaus kaikkiin kysymyksiin joihin ei heti muista vastausta: Ei onnistu.
Joo, todellakin!! Paras juttu minkä kuulin erään katsastus konttorin päälliköltä ku kysyin rangen jousituksen muuttamisesta hiluksiin taakse: "en oo 24 vuoden aikana tehny moista kertaakaan" Sama äijä väitti että kierrejousitetussa taka-akselissa pitää AINA olla kallistuksen vakaaja,ja sitä ei voi luotettavasti kiinnittää hiluksiin. Kaikkea muutakin potaskaa äijä väitti mutta totuus on se että äijällä ei ollu aavistustakaan mistä puhui,mutta onnistui tärkeimmässä: sai meizin häädettyä tontilta!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään HJ 60 pakettiauto Jess O/M/V Ajoneuvot 2 02.11.2009 17:24
Myyty UAZ 452 maastopakettiauto jkholma O/M/V Ajoneuvot 41 04.04.2009 11:30
PAKETTIAUTO BJ? Tekniikka & Jutustelu 10 12.10.2006 16:50
M: HDJ-80 Pakettiauto HDJ-80 O/M/V Ajoneuvot 3 04.09.2006 08:22
Maastopakettiauto Tekniikka & Jutustelu 1 13.06.2004 17:02


Sivu luotu: 16:34 (GMT +2).