![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pakettiauto vai maastopakettiauto(N1 vs. N1G)Pistetäänhän tälläinen tiukka kysymys näin tän foorumin ekaks viestiks mun osalta. Tuli ostettua tuossa täällä foorumillakin esitelty oranssi pickupiksi muutettu G-mersu. Monikun ihmetteli korin leimaan saamisen laillisuutta, niin AKEn poikkeuslupapaperilla tekee ihmeitä(aika löyhät ehdot jopa). Pitäisi siis muutostaa uudesta lähtien pakettiautona(paikallisen sähköyhtiön työauto) liikkunut vehje avolavapakettiautoks. Tuli tuossa tänään konttorilla autoa omiin nimiin laitellessa sitten kyseltyä katsurilta mites tuon muuttaminen N1G-luokkaan onnistuis. Kun ei suoralta kädeltä osannut sanoa, niin soitteli sit myöhemmin perään(täydet propsit HAKUSin Hernesaaren asiakaspalvelualttiudelle!), että onnistuu kun kokonaispaino on kerta yli 2000kg ja auto on nelipyörävetoinen. Sehän tässä "koijauksessa" olis hieman ideana, ettei tarvitsis tehdä autoon alleajosuojaa taaksen kun auto olisi maastokäyttöön rekisteröity nimenomaan kisakäyttöä perustellen. Katsuri oli sitä mieltä, ettei alleajosuojaa tarvittaisi tuollaisessa tapauksessa. Onko tuosta maastopakettiautoksi rekisteröinnistä mahdollisesti jotain muuta haittaa sen tuomien hyötyjen lisäksi? Esim vaikuttaako vakuutuksiin verrattuna N1-luokkaan? Entäpä onko lisähyötyjä esim isomman rengastuksen merkeissä? Nyt saa jakaa kokemuksensa ja tietämyksensä aiheesta, niin saadaan taas yksi uusi maastonnielijä/ilmastontuhoaja mahdollisimman nopeasti takaisin liikenteen sekaan aiheuttamaan pahennusta ympäristötietoisten ihmisten keskuudessa... =)
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Oliko se N1 ja umpikorinen?
Eihän siinä otteessä lue mitään ana tai arva alkuista tilapäispenkeille?
tai jotain yleensäkkään takapenkeistä? Jos ei verovapaa paku, niin silloin paljon muutakin mukavaa mahdollista? Mutta tuo N1 pakun rekisteröinti N1G:n ei ainakaan enen vaatinut muuta kuin normaalit maasturin ominaisuudet. Ulkomuistista: pakettiautossa (N1-luokka) saa olla ajoneuvon käyttö tarkoituksen mukaisia valaisimia... -----> pikkasen helpotusta TYÖ valoihin? ja G- luokan autot vapautettu? alleajosuojista jne voi olla helpotusta mm. roiskesuojissa, ei varmaa tietoa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos en väärin muista niin tuon G:n mukana tulisi mahdollisuus korottaa autoa hieman enemmän.
Ulkomuistista mutuilua, googlettamalla "katsastajan käsikirja" löytyy varmempaa vastausta: N1 - 75mm ajokorkeuden muutosta sallittu N1G - 150 mm ajokorkeuden muutosta sallittu |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ympäristöpaku,
Terve,
kannattaa selvittää vakuutusyhtiöltä vakuutuksen hintaa, kun kerran aiot muuttaa rekisteröintiluokkaa. K5 Blazerissa pompsahti väliaikaisesti huoltoautoluokan (N1-paku) autossa vakuutusmaksu erikoisautoluokan vakuutusmaksuiluokkaan 350e/a (-70% bonuksilla). Tilanne korjaantui ja valittelivat "järjestelmävirhettä", nyt maksu edelleen N1-pakuna 168e/a. Ympäristönarsistit lentelevät halutessaan kaukomatkoille päästöillä 5,5 litraa kerosiiniä / 100 km / lentoistuinpaikka, joten Thaimaan reissulla nelihenkinen perhe kuluttaa kerran vuodessa (4x5,5x160 litraa) 3250 litraa löpöä huvikseen parin viikon loman takia, joten "ottakoon ensin tukin pois omasta silmästään ja sitten näkevät ottaa roskan pois veljensä silmästä" (Luoja, Jeesus, UT). Ajellaan nämä maasturimailit ilolla ja oikealla fiiliksellä, menemme sitten työmaalle tai harrastuksemme pariin! T. Mattius JK. "Kukaan muu, kuin ihminen itse ei voi aiheuttaa itselleen häpeää" (joku arabi-leffa). |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä pitää,joillain ko. ammattikunnan edustajilla on vakiovastaus kaikkiin kysymyksiin joihin ei heti muista vastausta: Ei onnistu.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Rosis.
Joo, todellakin!! Paras juttu minkä kuulin erään katsastus konttorin päälliköltä ku kysyin rangen jousituksen muuttamisesta hiluksiin taakse: "en oo 24 vuoden aikana tehny moista kertaakaan" Sama äijä väitti että kierrejousitetussa taka-akselissa pitää AINA olla kallistuksen vakaaja,ja sitä ei voi luotettavasti kiinnittää hiluksiin. Kaikkea muutakin potaskaa äijä väitti mutta totuus on se että äijällä ei ollu aavistustakaan mistä puhui,mutta onnistui tärkeimmässä: sai meizin häädettyä tontilta!!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään HJ 60 pakettiauto | Jess | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 02.11.2009 17:24 |
Myyty UAZ 452 maastopakettiauto | jkholma | O/M/V Ajoneuvot | 41 | 04.04.2009 11:30 |
PAKETTIAUTO BJ? | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 12.10.2006 16:50 | |
M: HDJ-80 Pakettiauto | HDJ-80 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 04.09.2006 08:22 |
Maastopakettiauto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.06.2004 17:02 |