![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() ahdin ihmeolin tänään pohjanmaalla asennus keikalla ja tuli tälläinen ahdin juttu vastaan. kaveri tekee metallista mitä vaan ja piirtää vailmiit cnc kuvat ym ym. kysyin onnistuuko portaali poxien teko ja kuulemma helppo homma. tuohon ahdin häössäkkään se oli tehnyt öljyn kierron ja välitykseen rattaat ja kotelon aikansa kuluksi ja oli pyörittänyt sitä jollain syke/pulssi jutulla 20.000 rpm akselin päästä ja imu siivet pyöri 70.000 rpm. yritti tyrkyttää sitä mulle mukaan et kokeile toimiiko autossa paikallaan. siitä puutuu vielä yksi keraaminen tiiviste ja vapaakytkin ja sit menen hakemaan ja heti asentamaan bmw 535 bensa rosvoon.
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tais kaveri löytää markkinaraon. Pistähään yhteystietoja kehiin, niin alkaa soittoja tulemaan.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]() Tuossa samanlainen sovelletus tehdas tekoisena. Jenkit käyttää noita nykyään melko paljon mustangeissa, corveteissa yms. On paljon pienempi palikka kuin se 50-luvun kaksitahti dieselin huuhtelupumppu, jota kutsutaan nimellä blower. Sitten on vielä tietysti roots-tyyppiset ahtimet, esim Eaton. Mutta olis kyllä mielenkiintoista kuulla, kuinka tuo itte tehty vislaa. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ne antiikin aikaiset "blowerit" on juurikin roots tyyppisiä ahtimia.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tarkoitin kolmannella tyypillä ruuviahdinta, esim whipple ja lysholm.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Rotaxin vesijeteissä käytetyt kolmisylinteriset 1500 kuutioiset koneet on myös ahdettu vastaavalla ahtimella. Tosin niissä ei ole itsessään tuota välitystä vaan ottavat voimansa kampiakselin päästä starttikehän viereen lisätyltä hammasrattaalta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ihme vehkeitä | Rotta-Racing | Linkit | 2 | 03.08.2009 20:02 |
Ihme vinssi? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 14.11.2005 20:30 |
Ihme viikko | Santeri | Rakas Päiväkirja | 2 | 24.01.2005 16:26 |
Ihme | Linkit | 4 | 07.02.2004 09:46 | |
Ihme | Lars | Rakas Päiväkirja | 0 | 07.09.2002 16:04 |