![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajerota hankkimassa...Moron! Olen ostattelemassa vm 89 Pajeroa 2.5 diiseli koneella. Ajokilometrejä on jo takana 340 000 km. Mitä pitäs tajuta ottaa huomioon, kun koeajolle kirmaa??? Ilmeisesti perän vonkunat kannattaa kuunnella, mitä muuta??
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Kansi!!!
Jos ei uutta kantta ole noihin kilsoihin vielä laitettu niin unohda tai tinkaa tonni pois hinnasta. Runko on mätä takimmaiset metri-puoltoista. Kuuntele jollottaako vitonen ja pysyykö pykälät päällä. Kysy millon on jakopää tehty ettei tarvis heti tehä tai hinnasta pari satkua taas pois.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos TDIC-malli niin kestää syöttöjen nostoa, välijäähdyttimetön ei tahdo kestää kannen puolesta. Noin 300tkm on kannen vaihtoraja yleisesti, niihin kilometreihin tahtoo haljeta. Jakoremmin vaihto kannattaa tosiaan kysäistä ja varmistaa että samalla on uusittu kiristimet ja tasapainoakselien remmi, jos ei ole vaihdettu niin ei paha homma vaihtaa itse mutta tinkaa ihmeessä hinnasta pois.
Jos startti tuppaa rääkäisemään käynnistettäessä, on todennäköisesti vauhtipyörän hammaskehä kulunut. Sen voi korjata tai vaihtaa, mutta rahaa se maksaa sekin. Jos myyjä väittää rääkäisyä startista kuuluvaksi, se valehtelee. Näihin kun saa tarvikkeena vääränlaista starttia joka ei mene kunnolla hampaalleen ja siksi puree hammaskehän vauhtipyörältä äkkiä pilalle. Kuuluuhan se ääni startista mutta johtuu siitä että hammaskehä on kulunut... Jos vaihdekeppi on alhaalta selväsi paksumpi kuin nupin päästä, on auto ns. "isolla laatikolla" joka kestää offikäyttöäkin huomattavasti paremmin. Pikkulaatikollinen (tasapaksu vaihdekeppi) kestää aikansa. Kannattaa yrittää koputella runkopalkkeja takarenkaan ympäriltä, niistä löytyy yleensä mätää, ja samalla katsoa takimmaisten korin kiinnikkeiden kunto. Polttoaineputket tahtoo myös hapettua perän tienoilta. Ruoste ei ole vakava ongelma, mutta aina saattaa löytyä kettumaisia korjauskohteita. Korit näissä ruostuu melko vaihtelevasti, helmat nyt on nopea katsoa ja kokeilla kädellä miten pehmeät on, muuten ihan tapauskohtaista. Runkonumero löytyy alun perin vänkärin takapyörän takapuolelta, kannattaa katsoa että se löytyy. Jos ei löydy sieltä, pitää rekisteriotteessa olla merkintä minne uusi meistos on tehty tai voi tulla katsastuksessa ongelmia. Muuten ihan perus settiä, tarkistelet onko jäähdytysnestepinta syylärissä millä tasolla, pulputtaako paisarissa koneen ollessa käynnissä, pitääkö jotenkin omituista ääntä ajossa ja varsinkin kiihdytyksissä, kulkeeko auto suoralla tiellä suoraan jos päästät irti ratista jne. Ja AINA niissä löytyy laittoa jolla hintaa saa poljettua ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tarkasta onko kampiakselinhihnapyörän pultti tiukalla. Jos ei ole, niin kampiakselin kiilaura on väljä ja konepoka käsissä. Hihnapyärällä ei saa tuntua yhtään väljää.
Nim. Paskan möivät |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() pajeron ostoa..
Ehkä lisäisin listalle vielä sellaisen tarkistuskohdan, kuin simpukka: eli jos simpukan alueella on öljyä, voi selvitä pelkällä simpukan stefan vaihdolla mutta huonommassa vaihtoehdossa simpukan vaihdolla, joka EI OLE HALPA!!! Ja romiskoilla useampia jo jonottamassa..
Ja sitten koputtele ehdottomasti rungosta puolitoista metriä takaa eteenpäin; varsinkin poikittaipalkkien kohdat (ja jos autossa lehtijouset, niin jousikorvakot) sekä iskareiden kiinnityspisteet. Nimimerkillä viime talvena hiekkapuhallettu ja REILUSTI korjattu '89 pätkä Jani |
#9
|
||||
|
||||
![]()
mitä onko jollain myynnissä ruosteeton -89 maasturi?????
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
eli kokemuksia.. helmikuussa ostin-90 palleron ajettu reilu250tkm ei pahemmin romu leima ummessa alla uudenveroset nastakumet vakiovanteilla,maalipinta hyvä ihan pientä kukkaa oli.. 500e
hitsattavaa oli rungossa edessä kuskinpuolella jalkatilan alla,lehtijousien etu kiinnikkeistä takakiinnikkeihin molemmilla puolilla ja takana rungon kulmissa molemmin puolin semmoset vinotuet ihan vittumaisess paikass oli toinen melkein poisruostunu,ja takavakaaja tangon kiinnike oli irti,toinen irtosi vähän myöhemmin kun kävin metäss..ja ennen hitsaus oli koko toinen lehtijousen etu kiinnike irti.. ja takapyörien takana puskurin alla piti molemmat puolet uusia alakulmat..sekä helmoissa oli vähän uusittavaa, ja jotain oli varmaan viellä mitä ei muista..naftaputki joku ainakin sitten lopussa oli märka taka akselin kohalla.. ja taka akselin U-pultit oli hankannu ittensä löysäksi kuskin puolella ja katkesivat vanhuuttan kun yritin kokeilla niitä,ja joutu ne uusimaan,auto veti oikealle kiihdyttäessä ja vasen ku moottorijarrutti kun oli U-pultti löysä+huonot takapuslat ei auta asiaa muuten auto pelasi hyvin eikä moittimist,ja kulki hyvin,veti paljon paremmin kun nykynen runneri..harmittaa vähän että myin..parempi peli se oli mun mielest kun tää jojota ai niin starttimoottori mull avälillä vittuili,ja on vittumainen irrottaa..ei ollu ku solenoidi mulla mikä temppuili,putsasin vaan kaikki osat ja alko toimii hyvin..ovien alareunat kandee kanss katsoa että onko kuin haperot,ja mulla oli takalevikkeiden alla ainakin kuskinpuoli niin..joo ei ollu oikein..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Taskulamppua hankkimassa... | Päksi | Chit-Chat | 299 | 18.01.2017 19:51 |
Rangea hankkimassa?. | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 07.03.2009 22:28 |
Samuraita hankkimassa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.01.2009 12:19 |
Koppimopoo hankkimassa | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 19.03.2004 15:06 |
Hankkimassa C3:sta | svahnm | Vuosimallit 1968-1982 | 10 | 09.03.2004 16:12 |