![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Veteraaniluokka?Luin magazinesta, että mönkkäreillä on veteraaniluokka yli 50 kymppisille. Olisko mahdoton cuppiinkin? Auto mistä luokasta vaan ja ajotiimin keski-ikä tai tai kaikki yli 50 kymppisiä. Ehkä toi kaikki, ettei ole 90v mummoja mukana keski-ikää nostamassa.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Veteraani luokkia löytyy monesta moottoriurheilulajista esim. crossi, enduro, trial ja tais olla myös rataautoilussa ym ym ikä taisi olla 40 vuotta missä pääsi ajamaan veteraani luokkaan ei hassumpi ajatus
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkohan olisi osanottajia, muita kuin sinä ja minä?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Ikä
Oliskohan Jogi. Sijoitukset paranisi
![]()
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vellu joutus vielä vähän aikaa venaileen, jos 50v olis rajana
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän tuolla historikki rallissa on nitroluokka yli viiskymppisille.Ei pöllömpi ajatus tähänkin lajiin.
Tarttee sit varmaan parinvuoden päästä alkaa kilpailee. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ideanahan aivan loistava mutta toisi vaan kilpailunjärjestäjille lisää säätämistä ja varmaan weteraanitkin haluaisi kilpailla cup mestaruudesta jolloin tulisi pirusti lisää hommia jo mainituille kilpailunjärjestäjille.
Tossa mönkkähommassa ton +50 luokan ymmärtää kun see tahtoo olla hieman fyysisempää kuin autopuoli Mikäs on nelikon puikoissa körötellä kun apparit juoksee ja kahlaa Eri asia on jos teamin kaikki osallistujat on +50 porukkaa,saatas vaan olla aika vähän teameja joissa toi toteutuu mutta ajan kanssa niitäkin tulis lisää. Joku vaan järjestämään suomen ekaa +50 suunnistuskilpailua johon on nuoremmilta osallistuminen kielletty. Osallistumismaksu eläkeläisiltä -25% ![]()
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tämä eläkeläisalennus olisi ihan hyvä! Itse toki vielä hyvin työelämässä kiinni, mutta parta harmaantuu hyvää vauhtia.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Veteraanit ja kilpailun kesto suunnistuksessa
Äänestys olisi paikallaan veteraaniluokasta, ja samoin suunnistuskilpailun kestoista yleensä ja 4x4 cupista v.2010.
Olisiko veteraaniluokan rajana ikämies 35, 40, 45, 50v, vai halutaanko veteraaniluokkaa ollenkaan? Löytyykö osallistujia ? Yksi mahdollisuus olisi pitää rinnakkain kaksi kilpailua, kilpailuaika esim. 8h ja 24h. Eli kilpailijat, jotka haluavat lyhyen sprint-kisan, saisivat haluamansa, ja järjestäjien ei tarvitse juurikaan nähdä ylimääräistä vaivaa, ei ainakaan paljoa. Tähän 8h sprint kisaan ei olisi ikärajaa olemassa. Onhan tuo 8h kisa nyt kevyempi tapahtuma kuin 24h, tai 36h. Ja vielä 4x4 cup. Haluavatko kaikki kilpailijat, että kisan pituus on aina 24h? Mitä jos cupissa olisi kilpailuiden kestoina välillä 8h, 12h, 24h ja 36h? Tai vastaavasti järjestäjät saisivat päättää kilpailun keston (kauden alussa) 8h,12h,24h tai 36h. 36h kilpailussa olisi pakollinen (huolto) tauko kilpailun aikana. Vaihtoehtoina olisi mahdollisesti(suunnistus) 4x4cupin rinnalla sprint cup4x4, joissa kilpailun kestona olisi läpi kauden 8h. Sprint kilpailu käytäisiin samaan aikaan samassa paikassa kuin tuo 24h kilpailu. Ikärajaa ei tähän sprinttiin olisi. (ja näin ollen ei varmaankaan tarvita veteraaniluokkaa, kun olisi mahdollisuus valita helpompi/kevyempi kilpailu) Olisiko tähän sprinttiin kinnostusta?? Ja sprinttiin voitaisiin laittaa vähemmän luokkia, että kilpailijoita olisi samassa luokassa enemmän. Se onkin taas eri asia, mitkä luokat olisivat spirintissä? Laittakaa muutama äänestys käyntiin, kiitos. Viimeksi muokannut Hummer : 16.02.2009 11:43 Perustelu: sprint cup 2010? |
#11
|
|||
|
|||
![]()
40 V ja 12 h on mielestäni paras vaihto ehto 12 h saadaan jo voittaja selville ja eikä tarvis täysin väsyneenä ajaa jolloin niitä vaaratilanteita tulee enemmän
40 v olisi parempi kun olisi enemmän kilpailijoita kuin tossa 50 v jos tulee veteraani luokka niin olen mukana vain jos 40v hyväksytään ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=24091
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin Viimeksi muokannut Käyttäjä : 16.02.2009 16:54 Perustelu: lisätty linkki |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kun ei nyt vaan taas yritettäs liikaa jaotella porukkaa eri luokkiin. Ymmärrän että 24h kisat on rankkoja vanhoilla päivillä (on nuorellekin) mutta eiköhän näillä kilpailijamäärillä kannattaisi harkita mielummin herrasmiessopimuksia ikämiesten kesken esimerkiksi kilpailuajan lyhentämisestä jos haluavat keskenään kisata eikä alkaa omia virallisia luokkia puuhaamaan.
Eiköhän 24h normaalikisat ole kuitenkin aika hyvä kompromissi ajoajan suhteen, kestävyyskilpailun luonne on kuitenkin mun mielestä yksi tän lajin viehätyksestä. Jos 24h kisoissa ajettaisiin samaan aikaan myös 8h versiota, kai 24h ajajat saisi osallistua molempien tuloslaskentaan... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Äänestää voisi esim:
1. Onko veteraaniluokka tarpeellinen? 2. Veteraaniluokan ikäraja? 3. Olisiko 4x4 suunnistuscupin tai cuppiin kuulumattomien kilpailujen kannalta mukavaa, jos kilpailijat saisivat aina äänestää esim. kuukautta ennen kilpailun alkua kilpailun kestoajan 8-36h? (hyvät cup-säännöt ovat toki nytkin, mutta tuo äänestys olisi mukava juttu.) |
#15
|
||||
|
||||
![]() Kilpailun kesto
Cup säännöt ei määrittele kilpailun kestoa
Säännöt: Tyypillinen kilpailuaika on 18-36 tuntia, ja se voi sisältää pakollisia taukoja. Tämä kyllä sallii muutkin kuin 24h kilpailut. Sitä voi pohtia että saisiko esim 12 tunnin kisasta vain puolet pisteistä jos cup sarjassa on monen mittaisia kilpailuja? Luulen että eri cuppeihin (normaali - sprintti - veteraani etc) ei välttämättä riitä osallistujia, varsinkin jos ja kun kisojen määrä kasvaa niinkuin nyt näyttäisi olevan. Samassa tapahtumassa ajettavat kaksi kisaa, esim 12 ja 24h, voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu jonkun cup kisan yhteydessä. Näkisi käytännössä onko oikeasti kysyntää. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
käsittääkseni laji on maastoautojen suunnistus ja kestävyys kisa jossa testataan
Niin kaluston kuin kuljettajien kestävyys. Ääni 24h. Kisalle. En usko että kuljettajien ikä ratkaisee kilpailuja. Mun mielestä "Sprint suunnistus" eri laji. .
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Warni tais olla aikanaan maastoautojen kestävyyskilpailu.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Minun ääneni menee,kisa 12h,ikäraja kuski 40v,anssivipinä ikä vapaa.
Osanottomaksu 50% 24h kisan hinnasta
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Mu mielestä voi olla eri ikäluokkia mutta ei missään tapauksessa alennuksia osallistumis maksuhin... taitaa jotkut kilpailut mennä nytt jo muutenkin pakkasen puolelle?! tasarvoa tässä kysymyksessä..
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän noita luokkia jo nytkin ole kohtuullisen riittävästi. Tällä hetkellä Luumäen kisaan on ilmottautuneita vähän reilut kymmenen luokkaa kohti, lopullinen määrä jäänee johonkin 15 osallistujan kohteille per luokka. Tätä jos vielä aletaan pieniä niin eihän luokassaan enää aja kun muutama hassu tyyppi. Sehän innoittaakin todella osallistumaan.
Mitä kisan pituuteen tulee, niin yhden kisan vankalla kokemuksella voinen sanoa, että 24h tuntuis passaavan aika hyvin. Menee viä jotenkin suunnilleen samoilla silmillä, jos tajuais vaikka jättää sen valvomisharjottelun ja korkkien auki vääntelyn väliin edellisenä ehtoona. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Uusi luokka
Minä kyllä ajattelin ihan samaa ajoaikaa ja hintaa veteraani luokalle. Ainoa ero olisi imoittautuminen tähän luokkaan. Järjestäjille ei tuota lisävaivaa tuloslaskennan kannalta. Sinne lisätään vain uusi luokka. Tiedän tämän kun olen kyseisen tuloslaskentaojelman tehnyt. Kuvia tulee tarkastettavaksi ihan sama määrä.
Lisätyö näkyisi sitten palkintojen jaossa. Aikaa menee enemmän tilaisuuteen ja mahdolliset palkintojen kustannukset.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#22
|
|||
|
|||
![]() Kestävyyskilpa?
Vähän hymyilyttää tuo autokunnnan miehistö sääntö jos halutaan testata kaluston ja miehistön kestävyyttä niin kuski+apukuski pitäisi riittää.Nyt näyttää olevan jalkamiehiä metsä pullollaan etsimässä rasteja ja kuvaamassa.Taitaisi tulosluettelot muuttua jonkin verran jos rajaitettais tiimin kokoa
![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
jappe: olisko veteraaneille sun mielestä vain yksi luokka eli proto vai vielä neljä eri luokkaa kaluston mukaan? Yhdellä veteraaniluokalla vois vielä saada edes palkintopallin täyteen?
Yksi ajaa modiautolla, toinen orkkiksella, jostain vielä löytyy kolmas ajamaan stanulla ni siinähän sitte ikämiehet selvittää paremmuusjärjestystä... Toki olisi mahdollista vaikka käyttää rengaskokoa suhteuttamaan pistemääriä tai ihan mitä vaan mut vaikka kuinka yrittää niin ei tähän mun mielestä saa samanlaista fiilistä kuin jossain veteraani motocrossissa eli että miehet on 30 vuotta sitten alottanu lajin ja oikeasti ottaa jo röykytys koville ja pyörätkin on 30 vuotta vanhoja... Naiset saa käyttää isompia renkaita, entäs jos sen sallisi myös riittävän vanhoille? |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Eipäs nyt tehdä yksinkertaisesta asiasta liian vaikeata. Historikkiralli puolella systeemi on seuraavanlainen. Veteraanit ajavat aivan
saman kisan kuin muutkin heille kuuluvissa luokissaan. Mitään erillistä veteraani luokkaa ei tarvita vaan veteraaniluokan pisteet on samat kun kisassa saavutetut luokkapisteet. On aivan sama ajaako orkkis stanu modi tai protoluokassa kun pisteet tulevat luokka kohtaisesti elikkäs tässäkin luokkapiste on sama kuin veteraanipiste.Kilpailun järjestäjälle ei oo sen enempää lisähommaa kun katsoa ajokortista kuljettajan ikä joka ajaa vereraani luokkaa. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |