![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() muuta ropaamistaLisätään nyt selvyyden vuoksi muutama kuvatus itse kotterosta ja tietoa tekniikasta jos ei oo pongannut aikasemmin tuolta profiilista. tekniikkapuoli: 411 unimogin runko akselit ja laatikko,dukaton 2.5 td kone välijäähyllä, runko jota muokattu paremmin sopivaksi nivan kopalle,78 nivan koppa jota muokattu paremmin sopivaksi offailuun renkaina 39.5x18-15 boggerit.vinssit:edessä ComeUp DV-15000 takana Runva ewx 12000
Viimeksi muokannut Team Urbo : 29.07.2019 08:29 Perustelu: Otsikko muutettu |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on Niva mun makuun 👏👏
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]() Nivea for Men![]() Paljonko auto on madaltunut tuohon edelliseen CCCP-kuosiin verrattuna?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hirviö monsterin nouto
Tähän väliin vois laittaa miten kyseinen laitos meille joutu,oli vissiin elokuu 2008
kun junioori (Patrol83) pongas offipalstan myyntiosiosta melko järkyttävän näkösen kapistuksen,pitihän se käydä kattomassa oikein paikan päällä.Muutaman mutkan ja reilun 3 tunnin n.250km jälkeen oltiin perillä Pieksämäellä,siellä se nökötti liiterin takana korkeessa heinikossa että näky vain konepellistä ylös päin ja väri olikin muuttunut saatanan rumaks vihreeks,no ensisinmäyksestä lähtien olin sitä mieltä ettei tämä nyt kuitenkaan ollut se mitä oltiin haettu.Laitos lähti käyntiin sinisen savun saattelemana ja jopa liikku,junioorin silmiin ilmesty innostuksen kiilto ja ilmeisesti näki jo siinä vaiheessa kyseisen laitteen potentiaalin mikä iteltä jäi kyllä hahmottamatta,kaupat sovittiin ja palattiin kotikonnuille mutta oli siinä kodinhaltiattaren ilme näkemisen arvonen kun monsteri pihaan pudotettiin,siitäkin selvittiin pelkällä säikähdyksellä ja rakentelu onkin jatkunut naapureiden iloksi jo kuutisen vuotta. Tällänen se oli meille tullessa Pistetään oheen vielä videoleike tehdystä muutoksista ja korostetaan että ite olen ollut mukana vain piällysmiehen,makutuomarin,neuvonantajan ja tarinankertojan roolissa. Viimeksi muokannut Team Urbo : 30.06.2014 20:34 Perustelu: Lisätty kuvia |
#6
|
||||
|
||||
![]()
En niin "protoista" välitä, mutta tämä kieltämäti mielenkiintoinen!
Kuis nuo kaaret? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kaaret ei ole käsittääkseni nyky sääntöjen mukaset mutta tällä tuskin tullaan kilpailemaan ainakaa meidän toimesta,
jonkun verran oli levyt ja satulat kärsineet pitkästä ulko säilytyksestä sen vuoksi pari mäntää ja kaikki kumitiivisteet uusitaan. levyille ei tässä vaiheessa tehdä mitään sen kummempaa sitten piti mallata vannetta kuinka paljon se todellisuudessa tulee ulospäin levyjen takia,n 8 cm leveneen puoleltaan nykyisillä vanteilla ja niille tarvii tehdä jotain kun alkaa koko leveys olemaan lähempänä 220 cm. satulat mahtuu nippa nappa tuonne 15" vanteen sisään kun laippaa siirretään ulospäin tuo 7-8 cm. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuli mieleen tässä nuihin moggiakseleihin liittyen, et todettu toimivaksi ulosvetovälineeksi tolle navalle motonetin isoin ulosvetäjä, johon vaihtaa vaan kiinalaisten pulttien tilalle 12.9 oikeat pultit. Toiminut ja kestänyt ainakin mulla käytössä. Pulttikoneella sitten vaan oon päkyttänyt auki.
![]() http://www.motonet.fi/fi/tuote/80301...-3-leuka-160mm Tuo se taisi olla. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vinkistä tarvii käydä moponetissa jossain vaiheessa,noi rojektiakselin navat lähtikin tolla pullotunkki ketju vetäjällä irti melko kivuttomasti ja päästiin tutkimaan ne tarkemmin eikä kunnossa ole mitään isompaa huomauttettavaa joten ne laittetaan alle sellasenaan.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Noi nykyset vanteet levittää ulospäin aikas rajusti ja tarviis et:tä muuttaa että sais rengasta sisäänpäin ainakin 5cm mielumin vielä enemmän,jos jolla kulla on ylimääräsiä 15" vanteita mogin jaolla niin voitas hieroo kauppoja niistä.kaiken levyset otetaan huomioon kun ajatuksena siis tehdä kahdesta vanteesta yksi oikealla et:lä oleva vanne,tietenkin jos olis sopiva vanne tolle 18" leveelle kumille niin aina parempi mutta saattaa olla melko harvassa ne.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Levyjarruprojekti jäihin
Joo testiajot suoritettu ja totuus tuli ilmi niin kuin oli vähän pelättykin ennen projektin aloitusta,yhdellä golfin satulalla ei saada tarpeeksi jarruvoimaa ton kokoseen rakkineeseen,vaatii ainakin pari satulaa per pyörä että riittävä voima saadaan.Toinen hyvä vaihtoehto olisi nelimäntänen wilwoodin satula mutta tässä vaiheessa todettiin kuitenkin järkevämmäksi palata noiden rumpujarrujen kimppuun koska niillä saadaan ehkä pienemmällä työllä riittävän hyvät jarruominaisuudet aikaan,no tämähän oli alunperinkin kokeilu mikä nyt päätettiin siirtää taas kerran jonnekkin tulevaisuuteen.Lisäilen tänne juttua sitämukaa kun jotain uutta saadaan aikaiseksi ja samalla muutan otsikon paremmin sopivaksi niille.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Minkälainen jarrupääsylinteri sulla on? Kumminkin nuo ollut chevyn alla ja jarrutehoa oli ihan leimalle asti.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Hj:n jarrutehostaja/pääsylinteri tällä hetkellä ja saattaa olla vähän alitehonen sydeemi toi,just avattiin pääsylkky ja joitain hankautumia oli mutta hoonaamalla
saatiin vielä käyttökelponen siitä ja varmaan testaillaan jarrut uudestaan. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
miten menee jarrulinjat, aluksi mullakin oli ongelma ettei jarrut toiminut kunnolla, kun alkuperäisesti meni etu jarruille omat putket ja taakse yhellä putkella siitä onko se nyt joku "jakorasia venttiili"
laitoin tommosen civikin "jakorasia venttiili" mistä menee jokaiseen kulmaan oma putki ni rupes toimimaan oikein. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158343 jarru pääsylinterinä oli chevyn oma. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Onko tuo haarotin heti pääsylkyn jälkeen?meillä takajarruille menee oma putki joka haarautuu penkkien välissä molemmille takarenkaille ja etujarruille oma putki jonka haara on etuakselin päällä,penkkien välissä on hanat joilla molemmat takajarrut saadaan jarruttamaan erikseen ja etujarruille yhteinen hana eli kaikki jarrut saa lukittua päälle,se että onko kyseisellä systeemillä vaikutusta jarrutehoon en osaa sanoa sen paremmin mutta kuitenkin etujarruputkelle tulee jokunen metri ylimäärästä pituutta.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
joo se on heti pääsylinterin jälkeen. en minäkään sen enenpää osaa sanoa miten vaikuttaa mutta tuolla rupes jarrut pelaan.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Näyttää toi chevyn tehostaja melekosen paljon järeemmältä kun hj:tehostaja ja siinä on ilmeisesti syy miksi ei toimi meillä,tonne konehuoneeseen ei taida mahtua millään ilveellä isompaa tehostajaa mutta tarvii miettiä jos keksitään jotain muuta konstia siihen.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Päivitellään tätäkin välillä kun jotain on saatu taas väkäiltyä,noiden jarrujen kanssa on väännetty jo pitemmän aikaa mutta ei oo vaan saatu pelaamaan niitä kunnolla oikein koskaan,toi hj:n pönttö/pääsylkky sai luvan sitten lähtee ja kun isompaa ei mahdu tilalle niin päätettiin kokeilla sitten hydroboosteria jos vaikka alakas jarrut toimimaan.
Sinnehän se sujahti melkein ittestään ja tilaakin jäi vielä kaiken maaliman virtaus/paineventtiileille mutta kaikkien putki/letku vetojen jälkeen tila saattaa olla kyllä aika kortilla. Pituus suunnassa meinas tulla tilanpuute kun pumpulta lähtevän letkun liitin osu just samalle linjalle mutta muutaman hutireijän jälkeen sekin asia saatiin korjattua ja väliin jäi ainakin 10mm tilaa. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Asiaan... Hyvännäköinen laitos sinulla. Tämä topikki on ollut mukava seurata. Ei muuta kuin tiheitä päivityksiä ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#20
|
|||
|
|||
![]() Kaiken alku
Tästä se lähti aikanaan eikä ollut ihan tavallinen projekti mutta toimiva kuitenkin siitä kaikki kiitos ja kunnia nivea2:lle.
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Junnu päässy toteuttamaan itseään ja täytyy myöntää että on sen näköstä settiä ettei paremmasta väliä,muutama paluuletku puuttuu ja niille tarvii tehdä pöntönkanteen nipat sitten päästään testailemaan kuinka laitos toimii,uskomattoman paljon mahtuu tavaraa Nivan konehuoneeseen mutta toivottavasti nämä alakas riittämään.
Kuva konehuoneesta reilu vuosi sitten nyt |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Päivitellään välillä tätäkin vaikka mitään isompaa ei ookkaan tehty,pienen paineen ja virtauksensäätö session jälkeen alko buusteri pelittämään ja jarruvoimaakin tuntu löytyvän ihan riittämiin siitä huolimatta levyt riisutaan alta pois odottelemaan parempaa aikaa.Suurin ongelma levyjen kanssa taitaa olla noi 15" vanteet kun ne pitäs muokata uuteen uskoon mutta lopputulos ei välttämättä ole sittenkään sellainen kun alunperin oli tarkotus,isommilla vanteilla tilaa olis huomattavasti enemmän mutta se tietää taas sitä että nykyiset renkulat menis vaihtoon ja siihen ei tässä vaiheessa kyllä lähetä,no noilla romuilla sais kotteroon nelipyörä ohjauksenkin kun vaan viittis alakaa tekemään mutta katotaan toteutuuko se koskaan.
![]() Tällänen siitä tuli Viimeksi muokannut Team Urbo : 12.09.2014 17:26 Perustelu: Kuva lisätty |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Kahteen ja puoleen kuukauteen ei oo moggia ulkoilutettu muuta kun jarrurumpan aikoihin pari koevetoo tossa testiradalla (pihatiellä),huomenna olis tarkotus lähtee Nokialle koheltamaan kivikkoon ja testailemaan miten jarrut oikeesti pitää.Kaikenlaista pientä viimeistelyä on väännetty noiden isompien rojektejen jäläkeen esim.molemmille vinsseille sähkötoimiset vapauttimet kun oli ainakin tossa etuvinssissä niin hankala käyttää sitä käsin ton konepellin alta sekä takavinssille suojakehikkoo kun tuli hypittyä relepoksin päälle muutaman kerran ja samalla sai ton vapautinmoottorin ravalta ja sateelta suojaan sitten on lisäilty jotain merkkivaloja koetauluun yms..pakollista varustetta
![]()
__________________
YouTube Viimeksi muokannut Team Urbo : 12.09.2014 17:36 Perustelu: kuvia lisätty |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä viteo pilattu musiikilla
![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Olen pahoillani, lupaan olla katsomatta tästä eteenpäin
![]() Minä kun vaan tykkään kuunnella moottorin kiusaamisesta aiheutuneet sivuäänet, ei kyllä rokettirolli ja hevi uppoaa myös kuuloelimiin mutta yhdessä ne yleensä maistuu yhtä hyvin kuin hajuvesi ja lihapullat Viimeksi muokannut Eicca_ : 01.09.2014 10:44 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään moggi | nupp1 | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 10.02.2013 18:44 |
Moggi+automaagi? | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 06.12.2011 21:53 |
Moggi perustietoja | AtteL | Linkit | 4 | 01.01.2010 17:14 |
O.Moggi | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.04.2008 20:03 |
M:Moggi | kuutar | O/M/V Muut | 0 | 21.02.2004 16:41 |