![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Protot?Moi, onko kokemusta protojen käytöstä autonkuljetusautona? Kantavuutta ilmeisesti piisaa (4t?), millainen se on ajaa jos lavalla on kolme tonnia autoa ja muuta roinaa? Millä koneella pystyy ja ei pysty pitämään 80 marssivauhtia lähes täyden kuorman kanssa? Koppiin menee muistaakseni kolme? Paljonko vuosittaiset pakolliset maksut on? Eli verot ja vakuutukset? Millainen värkki se on ylläpitää, saako vara- ja kulutusosia? Ovatko kuorma-auton osiksi minkä hintaisia? Tyyppiviat ja ostoa harkitsevan "tarkista ainakin nämä" -ohjeita? -Paavo
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
moi,ei se proto mikään maantien nieliä ole ilman kuormaakaan.
Tuli ostettua semmonen keväällä. Luulisin että täydellä kuormalla on 80 tiukassa kun tyhjänäkin hyytyy mäkeen 60. Verrataan omaan puoliperä lavettiin joka 25t kuormalla ei hyydy niin paljoo. Ehkä kuitenkin sisun ahtamalla voisi saada vähän lisää potkua maantielle maastoon ei tarvita yhtään lisää. Jos olet ostamassa prtotoa niin katso siitä seuraavat seikat,moottori pitää olla valmetin tekemä , on kestävämpi kuin leyland ja saa helpommin osia. Osa valmeteista on ahdettuja, mutta koneena niissä ei ole mitään eroa ahdetulla ja ahtamattomalla, ero on kytkimessä. Vaihteistot on lähes tulkoon kaikissa puuromaisia ja kaavio on 1 2 perkele 5. Eli siirto tangot hyvin väljiä. Jakolaatikot yleensä tihkuu öljyä muuten ehjiä ollut kaikissa mitä katellut. Omaan laitettiin uusi laturi ja starttikehä ja ajettiin konttorille, runkonumeron lyönnin jälkeen saatiin kilvet. Naapurille hain just yhden ja sekin on teknisesti kunnossa jakolootan vuotoa ja vaihteiston sekavuutta lukuun ottamatta. Kaikki on johonkin suuntaan kallellaan mutta sitä se ikä teettää. Käyttökulut ajoneuvoveron nimellä 346,75€ ja vakuutus pakollinen liikenne n 700e 0%bonuksella. Että ei muuta kun ostamaan ja taas on lisää kaverita kyselemässä että myydäänkö noita ihan tavallisille ihmisillekin? Monessa tapauksessa kannatta jättää vastaamatta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kaverin A-45:lla siirrettiin toisen kaverin syncro-caravelle Kalkusta.
Moottorikoppa poies, ja syncron eturenkaiden alle hiukka tavaraa, ettei ottant pohjapanssari kiinni turboon etes joustoissa. Sinne sopii siis. Ja sitte isompaa kumia (14.00-20)! Edelleen käytettyjä 100 e/kpl. Eikä ole mitään Kalkun romutettuja!!! A-P Kotimainen diesel on jees!!! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
hienohan sillä on pärryytellä menemään
![]() oliko se kannon romu siellä teillä päin mistä sitä sai kattella sitä 6x6 lappalaista? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
> oliko se kannon romu siellä teillä päin mistä sitä sai kattella sitä 6x6 lappalaista? ??? Laurilan romuko? http://www.laurilanromu.com Vai tää: http://stiletti.wipsl.com/gallery/album36/ -Paavo |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hämähäkki protot | salamanteri | Linkit | 0 | 04.03.2008 21:57 |