![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() OhjautuvuusMoikka. Täältä varmaan löytyy kokemusta ja neuvoa seuraavaan "ongelmaan". Koeajoin vanhaa pick uppia ja siinä oli ihan tolkuttoman jäykkä ohjaus! tehostintahan siinä ei ollut, mutta vaikuttaako renkaat radikaalisti tuohon ohjautuvuuteen. siinä oli 15"235mm renkaat alla ja jäykkyyden lisäksi se tahtoi pikitiellä mennä aika pitkälle omia linjojaan. Eli jos olis jotku alle 200mm leveät renkaat niin olisikohan inhimillisempi ajaa?! Toinen kysymys kun siinä tuntui perä huutavan kuin villikameli. Omistaja sanoi että johtuu "ehkä" pinjonilaakereista(?). Minkälaiset nuo on vaihtaa ja mikä muu perässä voi aiheuttaa ääntä(semmonen korina/rutina). auto nissan -83 4*4. Kannattaako unohtaa koko ***ka ja katsella mökkitieautoa jostain muualta? Tahtoo olla köyhälle kiven alla nuo nelikot. =( T:Oz Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tehostamattomassa vehkeessä kyllä huomaa heti leveemmät läskit varsinki parkkipaikalla pyörittäessä. Mulla on King-Cab:ssä 185 eessä ilman tehostinta ja sekin on jo raskas käännellä. Tuohon omien linjojen menemiseen vaikuttaa ainaki jos aurauskulma on perseellään.
Perämurikasta en sen kummemmin osaa sanoa, mut jos ihan vinkuu nii sukkahousuja ja sahanpurua murikan sisään ![]() Pena tietää kenen mailla ollaan |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos perä on pitkään huutanu ku villikameli nii tuskin on laakeriis vikaa. Kyllä nua laakerit tahtoo ulista nii hetken vain. sitte alakaaki jo rohina...
Ennemmin väärin säärelty välitys tai on kuluttanu rattaat sopivasti vinoon, ompa joskus väärät öljytkin ollu syynä, ja se onpi siksi ulinan aloittanu. Yleensä tuallaanen huutava perä kestää kyllä yhtälailla ku huutamatoonki perä, siinä on vaan tuallaanen pikku kosmeettinen haitta mukana ku joutuu pitää pelttoorit pääs. -- Patrol 3.3 4x4 Honda XL600 2x1 Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hmm.. joo Kyllä se ääni enemmän rutinaa muistutti. Autolla ei hirveemmin vissiin ole ajeltu kun se on pois rekisteristä. Tai enhän mä tietenkään tiedä kauanko ne laakerit (tai joku) on rahissut jo ennen kuin se poistettiin rekisteristä. Mutta jos tuo on totta että se on enemmänkin kuulokosmeettinen haitta kuin pelättävä vika, niin sittenhän siitä ei ole huolto? Puuttuvatko katsastuksessa moisiin ääniin? Mites muuten tuo ohjausjäykkyys, onko tuommoisiin olemassa/mahdolista laittaa tehostettu ohjaustanko? tms. jolla sen saisi kääntymään risteyksistäkin ilman, että tarvitsee käydä naapurin kaistalla..? =) -Oz- Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
hj on uusilla 35x12.5" mutiaisilla parempi ajaa kuin vanholla hakkis 10:llä
Note! This message was posted anonymously! |