![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Maasturi prätkän kuljetukseen?Pitäisi pystyä kuljettamaan trial-pyörää pitkiäkin matkoja. Tähän asti homma on hoitunut henkilöautolla ja peräkärryllä, mutta se on nyt alkanut kyllästyttää. Pakettiautoon kakkosautona ei ole varaa. Kun olen ns. korvessa elelevä keski-ikäinen yksineläjä, tulee mieleen kaupunkiauton myyminen ja maasturin hankkiminen, se kun muutenkin olisi täällä paikallaan varsinkin talvella. Niinpä mietin nyt, sopisiko jokin Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser tms. kuvailemaani käyttöön. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin ns. huoltoautossa ei ole kuin etuistuimet, joten pyörä (suurin pituus n. 195 cm ja korkeus n. 125 cm) kai sopisi tavaratilaan? Pyörän kun pitäisi varikolla ulkona, voisi autossa pyörän paikalla varmaan nukkuakin. Mitä mieltä te kokeneet olette ajatuksestani ja mitä autoa suosittelisitte?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Trialipyörä on sen verran matala mahtuu kyllä varmaan kaikkiin isompiin umpimaastureihin kun takapenkit nakkaa kartanolle. Ite kun ajoin junnuna välikoon 80cc:llä niin sitä kuskattiin HJ60:sen perällä ilman mitään ongelmaa. Isompi pyörä ei enää kyytiin mahtunut (no hätätapauksessa aivan kyljellään). Nukkuminenkin onnistuu kahdelta aika kivuttomasti kun heittää patjat perälle.
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pitkä Defender 3-ovisena,leveä ja sivulle avautuva takaovi helpottaa lastausta.
Takaoven leveys meidän 5-ovisessa 90cm,korkeus 110cm,tavaratila etupenkeistä takaoveen n.210cm,sisäkorkeus korotuksen kanssa n.135cm ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Rakennat kunnon maasturin, niin et enään tarvi trial-pyörää
![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuollaista pitkää Defenderiä olen ihastellut, tosin vain netissä, kun ei niitä meilläpäin ole juuri näkynyt.
Voisitko, Racingrabbit - toki muutkin avuliaat - kertoa tietämättömälle joitakin perusasioita, esim.: - minkälaisen auton saisi 20 tonnilla? - onko vuosimalleilla ja moottoreilla suuria eroa, minkälaisia? - minkälainen auto tuo on huoltaa ja korjailla? Minulla ne hommat tekisi saman kylän raskaan autokaluston ja traktoreiden asentaja omassa maatilakorjaamossaan. - tavanomaisimmat kalliinpuoleiset viat? - löytyykö korjaamokäsikirjaa tms.? - kuinka suuri dieselvero tuollaisesta on? Minulla ei ole ikinä ollut dieselautoa. - onko lattiassa tms. jäljellä turvavöiden kiinnikkeitä tms., joihin voisi kytkeä pyörät kiinnitysliinat? - minkälaiset kulutuslukemat? - onko paljon raskaampi ajaa maantiellä kuin jollakin Land Cruiserilla, Pajerolla, Jeep Cherokeella jne.? - onko näille kotimaassa joki kerho tai foorumi? Olen kokematon myös näissä nettihommissa enkä sellaista löytänyt. Kiitos etukäteen! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Foorumi löytyy tuolta: http://www.roverfriends.fi/foorumi/
ja jos huippuautoa etsit niin otapa yhteyttä nimimerkkin Angelo 045-6732515 se on miettinyt vähän uusia kuvioita ja samalla huolella pidetystä ja rakennetusta autostaan.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vaikka hankkisitkin maasturin niin kuljeta triali vetokoukkuun poikittain kiinnitettävässä telineessä niin jää auton sisälle tilaa eikä kuraa ole joka paikassa. Jos et telinettä viitsi itse rakentaa niin ainakin englannista saa valmiita.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuo kuljetustapa on toki minulle tuttu nuoruudesta ja sitä monet nykytrialistit käyttävätkin mutta minä haluan nykyään pyöräni "turvaan". Peräkärrynikään ei ole avokärry, kuten monella, vaan kuomullinen. Tosin niistäkin on varastettu pyöriä, karkaistua kettinkiä pitää kohta olla varmaan saappaissakin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mä nyt en muusta tiiä mut tässä on mun Offroad kaksikko..!
Ja hyvin se tuolla kulkee ja välil ollu yötäkin lavalla.. Eli kylmiltään ei kyllä kykene ajamaan mutta crossien lopussa kyllä aina ajan pyörän kyytiin.. Voi olla että toi ei tossa kuvassa (myöskin kuvakulmasta johtuen) ei näytä hurjalta ja tietty trial kuskeista ei oo hurjaa mutta ompahan muuan enduro huiputkin ihmetellyt että miten uskallan ajaa sen lavalle ![]() ![]() ![]() EDIT: Ps... Renkaat on 35" ni siitä voi päätellä millä korkeudella lava on.. ![]() kori korotettu 3" ja jousein alla onvarmaan joku reilu tuuma.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Prätkän kaasarit | PitBull | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 16.08.2008 21:22 |
M: Mitsubishi Canter kuljetukseen.. MYYTY! | overd | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 23.09.2007 21:20 |
o Suzuki gsxr 1100 prätkän - | nimetön | O/M/V Muut | 1 | 02.02.2006 13:09 |
O: Maasturi | O/M/V Muut | 3 | 13.04.2005 17:38 | |
O: Maasturi | O/M/V Muut | 0 | 27.03.2005 20:37 |