![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajero nykii kiihdytyksissäEli reilummin kiihdyttäessä pajero rupeaa nykimään. Nykiminen alkaa kun kierrokset nousevat yli 2500rpm:n ja tulee siis jonkinlaisia katkoja vaikka kaasua painaisia kuinka tasaisesti. P-a suodatin on vaihdettu viime viikolla mutta silti tuntuu että kone ei saisi naftaa tarpeeksi. Missä vika? Pajero - King of the road & off-road
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Villi arvaus....polttoaineputkessa vuoto.
Ei se välttämättä ulospäin näy jos ei ole siirtopumppua erikseen. Putkessa kun on alipaine niin reiästä tulee ilmaa sisään,muttei mitään ulos. Kuta enämpi kiihdytät sitä enämpi vuotaa...ehkä ...on tosta joku menny.. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli diagnoosi: kone tukkonen -> happee! Toinen diagnoosi: ilmamääränmittari tukossa/paskanen (jos siinä nyt sellanen on) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pössäyttää savua startatessa ja ajossa kun painaa kaasua(4-vaihteella kiihdytys) niin tuntuu tukkoiselle...(ei pitäsi kyllä olla tukossa koneen). Ootko PaJ rassannut EGR-venttiiliä, brittifoorumilla kuulemma myydään EGR:n tukkimiseen tarkoitettua laippaa joka parantaa koneen hengitystä koska pakokaasut eivät kierrä koneessa tuon mainitun EGR:n kautta vaan poistuvat suoraan ulos. Toiset vannovat sen olevan ihmeitä tekevä levy ja toiset kertovat jotta sen ansioista kone on sanonut poks.... Itellä laiskuus ja joojoo-meininki on saanut sen aikaan jotta tuo EGR:n tutkiminen on vain jäänyt ja jäänyt. Jos keltä löytyy hyvä ohje jolla moisen saa levälleen ja jopa kasattua jälleen toimivaksi niin olisin kiitollinen omatoimi-tein-sen-itse korjaaja. -- Wannabe OFF-roader -- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Entäs jos polttoaineputki on vaan jostain puhki niinku edellä todettiin? Tankin päältä?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Turbokone?
EGR:n tukkiminen nyt, kun koneella on takana kilometrejä jo (vaikka mitä?) ei tee kanavista sen puhtaampia eikä paranna hengitystä. Estäähän se kyllä lisänoen kertymisen imusarjaan. Oletko ottanut ilmaputkia jostakin kohtaa ahtimen ja imusarjan väliltä auki, onko öljyiset? Imusarjaan muodostuu nokikittiä EGR:n liitännän jälkeen, jos ilman mukana tulee öljyä ahtimesta/huohottimesta ja jos sitä on kertynyt tarpeeksi, saattaa ilmapuoli ahdistaa. Yksi korjaamon esimies kertoi tarinaa, jossa erään EGR:llä varustetun pakun nokiarvoja ei heillä saatu millään katsastuksessa hyväksyttävän rajan alle ja syyksi paljastui lopulta lähes noesta tukossa oleva imusarja. Imusarjan ja kannen kanavien putsaamisen jälkeen no problem. Periaatteessa EGR:n puuttuminen nostaa hieman palolämpötilaa ja saa aikaan enemmän lämpörasitusta mm. sylinterikanteen, mutta onko sillä mitään käytännön merkitystä...? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pajero - King of the road & off-road |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juu turbo tuo kone on. Cooleri oli irti tuossa joku aika takaperin, samoin osa ahtoputkista oli irti ja ei nuo olleet öljyisiä ainakaan mainittavasti.
En ole meinannut EGR:ää tukkia, ainoastaan jos löytäisi räjäytyskuvia systeemiin ja ruuvien momentteja yms juttuja niin olisi vähän huolettomampi mieli purkaa ja putsata paikat koneesta. Tuo hengettömyys-ilmiö on tullut viimeisen puolen vuoden sisään, tuntuu että ajossa kone ei reagoi kaasun painallukseen ihan niin rivakasti kuin ennen. Kilometrejä takana rapiat 163 tuhatta, joten noiden puolesta ei pitäsi olla erikoisia edessä. Niin ja juu, on itse huollettu, ölpät ja suotimet 10 tkm välein ja ilmanputsari vaihdettu 2/vuosi, p-a putsari 1/vuosi ja muut pikku näpertelyt päälle. -- Wannabe OFF-roader -- |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja JiiPeelle kone on 2.8 litranen intercoolerturbo jolla nyt ajettu 285589km. Pitää viedä tutun pajalle tuo auto ja tarkistuttaa nuo ilmaputket. Oli muteen vuonna katsastuksessa savutus arvo 3,49/3,5 mutta tänä vuonna arvo vain 1,4/3,5 mistä moinen heittely voisi johtua ja voisko liittyä mitenkään tähän nykimiseen? Pajero - King of the road & off-road |
#10
|
|||
|
|||
![]()
EGR venttiili on nyt tutkittu ja putsattu kuten myöskin imusarjat ja kanavat.. Mutta ei auttanut nykii edelleen. Mitäs muuta nuissa vois olla vikana joka aiheuttaa moista probleemia?
Pajero - King of the road & off-road |
#11
|
|||
|
|||
![]() samat ongelmatLainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Todennäköisin syy on polttoaineimuputken syöpyminen tankin päältä. Sen reiän ei iso tartte olla kun saa ilmaa sekaan ja nyppiminen alkaa. Ja vaikea havaita. Mulla on ollut 2 pajeroa ja molemmissa sama vika. Tosin himpun vanhempia kuin teidän.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#13
|
|||
|
|||
![]() Nykii ja starttauttaa
Mulla meni ohi kun vaihto tankissa olevan laipan/putkien lähdöt oli syöpyny melkein puhki. ei näkyny vuotoja ulospäin mutta nyki ja joskus starttautti pitempään. Merkkiliikkeessä n. 70 euroa ja helppo vaihtaa tavaratilan lattiassa olevan luukun kautta. Auto on 2.8 VM-96.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
juu mulla kanssa korjaantu uudella lähdöllä mutta on kyllä ollut myös suodatin jalan hajoamisia ja viimeinen mutta kallein vaihtoehto on lamellipumpun jumittumien syöttöpumpun sisällä jotka monet on kait korjannut sähköpumpulla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Citroen nykii ja sammuilee | Chit-Chat | 12 | 26.02.2008 15:38 | |
hj 60 nykii ?? riisseli asiantuntiat auttakee! | syrkki | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.06.2007 10:57 |
Suikka nykii? | Suikka | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.12.2005 16:00 |
HJ60 nykii? | NymiS | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 13.04.2005 06:49 |
Auto nykii ajettaessa | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 22.08.2003 11:14 |