![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Akselivälistä?Mikäs olis optimi akseliväli offipeliin? Pääasiassa kiinnostais kivikiipeilyvehkeet? Rengaskokokin tietysti vaikuttaa kuinka kannattaa väli mitoittaa. Mutta kuuntelisin mielipiteitä, teorioita ja ennenkaikkea käytännön hyväksi osoittamia?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jos ihan huvikseen kiipeilet, niin 2,5 m tuntuis kääntyvän vielä aika ketterästi, eikä ole ihan huono nousuissa.
Tojotan etuakselilla 2,8 m ei käänny oikeen safaripoluillakaan, mutta pieksää kaikki bj:n mitoilla ja lyhyemmillä akseliväleillä olevat kallionousuissa, kivikoissa kolisee pohja kiinni. Mitä olen Trialin kehitystä viime ajat seurannut, niin SJ410 akselivälillä tai lyhyemmällä käännökset olisi varmaan ihan mahdollisia. Bj mitoilla ei enää onnistu vakioasetuksin. No, eipä ne mitään suoraanajo kisoja taida ollakaan. Joku tais viime viikonloppuna sanoa, että olipa se akseliväli mikä hyvänsä, se on aina johonkin paikkaan väärä. Siinäpä minun mielipiteet. |
|
||||
|
||||
![]()
Jostain jenkkilän offilehdestä luin josku, että 260cm on optimi akseliväli...
Ankassa (FJ Toyota) on muistaakseni 24?cm ja kyllä se tietty kääntyy mutta nousuissa itse olen kaivannut lisää akseliväliä.
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta löytyy se ehdoton totuus, ei tarvii kun pikkusen kivi vaihtaa paikkaa niin heti on ero että mennäänkö läjän vai hiluxin akselivälillä paremmin.
|