![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ:n ohjaus tempoo - vika löytyTervehdys kolleegat! Mikä on kun ei taidot riitä? HJ heittää ohjausta puolelta toiselle pienimmästäkin urasta oikeen urakalla. En ole löytäny mitään vikaa ja nyt rupee jo itkettään kun ei onnistu! Renkaat on kokoa 33"x12.5" ja tekee pienemmilläkin kumeilla samaa. Nivelissä tai laakereissa ei ole väljää, kulmat on mitattu ja ovat kunnossa. Nämä olen käynyt läpi itse ja nyt myös ammattilainen. Takana on tuuman korottavat Ironmanit ja edessä jotkin OME:t jotka on jo vähän väsähtäneet, mutta ei läheskään suorat. Apua! No ny löyty korjaus. Kaikki kulmat oli nelipyöräsuuntauksessa kunnossa, mutta kun väänsin yhden kierroksen aurausta lisää niin vaeltelu lakkas. Matti
Viimeksi muokannut pyyvama : 08.06.2009 08:40 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla vähä vastaavaa teki joksus tuo auto, silloin kyllä oli vähän kaikenlaista vikaa autossa ja se kyllä loppuikin kun kaikki seuraavat oli korjattu. Olkatappien laakerit oli ihan finaalissa etupäässä, jousipakoisa puslat oli suurin osa ihan paskana ja löystyneet jousipakkojen u-pultit, joka johtui siitä, että oli ne lautaset, jotka jousen päälle/alle istutetaan niin haljennut joka nurkasta ja tahto u-pultteja saada kiristellä kerran kahdessa viikossa
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Yhtäkkiä vaikuttas olkalaakerit olevan kuluneet...Nostappa keula ylös ja kääntele renkaasta tuntuuko pykäliä...
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Kulmat tarkistettu?
Jos kaikki ohjauksen kulmat ovat ok, niin sitten menee laakeri/nivel puolelle tuo tempoilu.
Mutta, jos tarkastettu vain aurauskulma, niin silloin jäljelle jää vielä kaksi kulmaa: Olka-akselin sivuttaiskallistus, mikä HJ:ssä tarkoittaa sitä että akseliputki pitäs olla vääntynyt, jos ei ok. Olka-akselin takakallistuma tarkoittaa kulmaa, mikä on olka-akselin ja pystysuoran välinen kulma. HJ:ssä suuruusluokkaa 7,5 - 15 astetta lienee ok. Takakallistus tuppaa pienenemään kun jousitus antaa periksi, esim. isoilla renkailla asfaltilla lukkojarrutuksessa tai kun pakilla vedätetään rajusti. HJ-61:ssä on k.o periksiantamista vastaan tosi paksut "jarrutus-"lehdet akselin alapuolella (ne puolikkaan kuormajousen näköiset) Kun sais tallin valmiiksi niin vois tehdä kiiloja akselin ja pakan väliin, joilla akselia sais kallistettua akseliputkea esim. 7,5 astetta taaksepäin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Katottiin myös camberit ja casterit summuut. Kaikki oli kunnossa.
Olkalaakereissa ei tunnu pykäliä ainakaan kun kääntelee raidetanko paikallaan. Tarttee viellä irrottaa tanko niin saa paremman tuntuman. Laakereissa tai nivelissä ei oo klappia. U-pultit tarttee kans kokeilla. Matti |
#6
|
||||
|
||||
![]()
u-pultit kireellä ja jousien puslat kunnossa?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
läjän ohjaus | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.03.2009 07:50 |
Ostetaan HJ:n ohjaus... | tomikoo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 19.10.2008 19:07 |
hj:n ohjaus? | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.04.2007 18:53 |
bj:n ohjaus | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.06.2005 19:42 |
sj:n ohjaus? | Turboic | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 21.12.2004 12:59 |