![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kuinka kattokorotus vaikuttaa ominaisuuksiin?Olen katsellut itselleni vanhempaa maastoautoa. Autoja, joihin on tehty kattokorotus on myytävänä usein aika paljon edullisemmin. Tarkoitan esimerkiksi Toyota hj:ta sekä Patrolleja. Kysynkin, kuinka paljon kattokorotus vaikuttaa auton ominaisuuksiin. Lisääntyykö esimerkiksi kulutus merkittävästi, muuttuuko auto pahasti tuuliherkemmäksi, tai jotain muuta?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Rumia ne ainakin on
![]() Kaipa se hieman tuuliherkemmäksi tulee.
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not Team Rotta-Racing Ry K-Nummi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
helvetin rumia, tosin eipä noi vanhat maasturit muutenkaan yleensä mitään kaunottaria ole.. Ilmanvastus lisääntyy, samoin tuuliherkkyys. Noi kattokorotushirviöt on menettäny merkitystään noitten huoltoautojen takia, henkilömäärän saa samaksi kuin pakussa mut ei tartte laitella tollasta jollaa katolle.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voiko sen muovipöntön ottaa pois, ja hitsata kattopellin takaisin tilalle? Säilyykö vielä paku/huoltoauto status, jos muut edellytykset ovat kunnossa? Mm pelkkien lukumäärä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ehkä suurin huonous on juuri se että ne on helvetin rumia, toinen ongelma tulee mettässä jos ajelee lähellä puita ja tulee pientä kallistusta niin katto ottaa helposti kiinni, tästä on omakohtaista kokemusta.
ajoominaisuuksiin ei tada pahemmin vaikuttaa, paskoja ne on ilmankin ajaa. ja plussana: isot tilat (jos tarvii) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos sen jollapakun katsastaa huoltoautoks niin silloin ei tartte enää sitä korotusta,
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja onhan se päivänselvää että ilmanvastus, itä myötä myös kulutus pitäisi olla merkittävästi suurempi.
Jo suksiboksi henkilöautossa nostaa kulutusta litran, jopa kaksikin. Joten tuollainen 3:n suksiboksin kokoinen jolla on varmasti aika epäaerodynaaminen . . . |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 60:n akselit ja Laatikot+ kattokorotus | O/M/V Muut | 0 | 04.09.2005 14:39 | |
M/V: 300gd -83 1+1+kattokorotus | -teemu | O/M/V Muut | 5 | 26.07.2005 19:30 |
Kuinka tulkitaan öljynpainemittarii? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 15.06.2005 11:06 |
Kuinka tarkkaa se on? | JiiPee | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 04.07.2004 23:46 |
Kuinka kiihtyy? | Yleiset | 2 | 10.04.2003 23:30 |