Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2009, 07:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kuinka kattokorotus vaikuttaa ominaisuuksiin?


Olen katsellut itselleni vanhempaa maastoautoa. Autoja, joihin on tehty kattokorotus on myytävänä usein aika paljon edullisemmin. Tarkoitan esimerkiksi Toyota hj:ta sekä Patrolleja. Kysynkin, kuinka paljon kattokorotus vaikuttaa auton ominaisuuksiin. Lisääntyykö esimerkiksi kulutus merkittävästi, muuttuuko auto pahasti tuuliherkemmäksi, tai jotain muuta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2009, 08:47
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Rumia ne ainakin on (Ei herneitä)
Kaipa se hieman tuuliherkemmäksi tulee.
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2009, 09:23
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

helvetin rumia, tosin eipä noi vanhat maasturit muutenkaan yleensä mitään kaunottaria ole.. Ilmanvastus lisääntyy, samoin tuuliherkkyys. Noi kattokorotushirviöt on menettäny merkitystään noitten huoltoautojen takia, henkilömäärän saa samaksi kuin pakussa mut ei tartte laitella tollasta jollaa katolle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2009, 09:34
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Voiko sen muovipöntön ottaa pois, ja hitsata kattopellin takaisin tilalle? Säilyykö vielä paku/huoltoauto status, jos muut edellytykset ovat kunnossa? Mm pelkkien lukumäärä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2009, 15:29
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

ehkä suurin huonous on juuri se että ne on helvetin rumia, toinen ongelma tulee mettässä jos ajelee lähellä puita ja tulee pientä kallistusta niin katto ottaa helposti kiinni, tästä on omakohtaista kokemusta.
ajoominaisuuksiin ei tada pahemmin vaikuttaa, paskoja ne on ilmankin ajaa.

ja plussana: isot tilat (jos tarvii)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.04.2009, 16:08
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Voiko sen muovipöntön ottaa pois, ja hitsata kattopellin takaisin tilalle? Säilyykö vielä paku/huoltoauto status, jos muut edellytykset ovat kunnossa? Mm pelkkien lukumäärä.
Jos sen jollapakun katsastaa huoltoautoks niin silloin ei tartte enää sitä korotusta,
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.04.2009, 20:00
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ja onhan se päivänselvää että ilmanvastus, itä myötä myös kulutus pitäisi olla merkittävästi suurempi.

Jo suksiboksi henkilöautossa nostaa kulutusta litran, jopa kaksikin. Joten tuollainen 3:n suksiboksin kokoinen jolla on varmasti aika epäaerodynaaminen . . .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 60:n akselit ja Laatikot+ kattokorotus O/M/V Muut 0 04.09.2005 14:39
M/V: 300gd -83 1+1+kattokorotus -teemu O/M/V Muut 5 26.07.2005 19:30
Kuinka tulkitaan öljynpainemittarii? Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 29 15.06.2005 11:06
Kuinka tarkkaa se on? JiiPee Tekniikka & Jutustelu 10 04.07.2004 23:46
Kuinka kiihtyy? Yleiset 2 10.04.2003 23:30


Sivu luotu: 07:44 (GMT +2).