![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() hdj kuskit!nyt seuraavan kerran kun lähdette liikkeelle ni tarkastakaa ohjauksen rättinivelen kunto! saattaa olla paskana eikä suuremmin siittä varottele.itseltä katos ohjaus keskenkaiken,onneks parkkipaikalla eikä hetkeä aikasemmin motarilla. ja todellakin rättinivel petti ilman mitään sen suurempia varotuksia, toinen tappi oli kokonaan murtunut kumista läpi ja toinenkin käytännössä irti. menee 2minuuttia kun tarkastaa ja saattaa jopa henki säilyä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ilman valoa ei oikeen nähny kunnolla, käsikopelolla kumi vaikuttaa ehjältä, mutta se koko akseli heiluu niinkun ei olisi oikeen missään kiinni. Voiko se olla tuommonen, vaikutaa että se kumi on liian löysä eikä kanna edestä tulevaa akselia kunnolla siihen ristikolle asti? Pyörät vielä kääntyy, mutta vaatii illalla tarkempia tutkimuksia.
Timop |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mulla pyöri hiluxis mutterit auki 60kmh vauhdis. oli aika veikee olo ku rupes ratti pyörii tyhjää. ei paljo auttanu muu kun seistä jarrulla. onneks pysähty ennen ojaa
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
juu niin se akseli heilu minullaki, se voip näyttää ehjältä mut siltiki olla murtunu.
itel oli just näin. ja ei se ole tuettu sieltä smpukan päästä ollenkaan joten heiluuhan se. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
pittääpä vilikasta tuo nivel, niin ei oo koppi käsiä täynnä joskus tien päällä...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
juu ja kattokaa sitte iha kunnolla taskulampun kanssa ja väännelkää sitä että huomaa mahdolliset repeytymät, itte korjasin sen paljon tukevammalla kumillla,meni irrotulkseen ja asennukseen ehkä 25min, eli ei paha homma.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oli kumi vielä ihan ehjäntuntunen, mutta mutta... tuohan on ihan perseestä koko kötöstys: heti ristikon vieressä jokasuuntaan joustava kuminivel, sitte alkselilla ei ole alunperinkään mitään muuta tukea sivuttain kun haitarikumi tulipellissä. Ja ne "varmistustapit" pääsee muljahtamaan hahloista pois kun kumi hajoaa ja sitte ei ole ohjausta autossa. Niihin pyöreiden tappien päihin kun olis edes alunperin hitsattu hahloa isommat prikat niin ei lähtis vehje lapasesta kun kumes lahoaa kappaleiksi. Tai vaikka mutterit niin sais aukikin jotenkin järellisesti. Minusta tommosta rakennetta ei pitäisi päästää tieliikenteeseen, jonnijoutavista asioista tyyppikatsastuksissa nipotetaan ja tuommoset pääsee läpi. Tuon voisi ottaa vaikka vuosikatsastusohjelmaan ja jättää vaikka ne polkimenkumit syynäämättä, tuossa on oikeesti henki kyseessä.
timop |
#8
|
||||
|
||||
![]() tulipahan tarkistettua
omassa ei heilu mihinkään suuntaan ja näyttää ja tuntuu muutenkin ehjältä.. mut nää on just niitä asioita mitä ei tule tarkistettua ennenkuin jollekin käy jotain..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
trial kuskit (4-pyöräohjauksesta) | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.08.2008 19:30 |
Onnelliset kuskit | Tunari55 | Chit-Chat | 6 | 29.01.2008 16:41 |
NIVA KUSKIT TÄNNE!!! :D | Nipa | Chit-Chat | 14 | 12.12.2007 21:47 |
Hilux kuskit vaarallisia | LateX4 | Linkit | 1 | 14.02.2007 12:55 |
kesän 2007 kuskit | sos | Chit-Chat | 50 | 11.02.2007 23:23 |