![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Suzuki: TurvakaaretEli tuohon suuren suureen koriin pitäisi sijoitella sääntöjen mukaiset turvakaaret, lajit ja luokat ovat vielä täysin auki mutta haulla törmännyt aika usein lauseeseen "tee suoraan sääntöjen mukaiset". Sääntö kirjaa asiasta koittanut lueskella ja myöskin keskusteluja aiheesta, missä aika selkeästi tulee esille ettei suoraan sääntö kirja ja offi vastaa toisiaan. Joten aloitetaanpas, kaari tarpeeksi on nyt tilattu ens alkuun 18 metriä 48mm vesijohtoputkea 3.2mm seinämällä(ohje hinta putkelle 25eur/metri). Sikäli jos olen oikein jostain lukenut niin korin kiinnike lappujen tulisi olla vähintään 3mm levyä, kuitenkin vähintään putken seinämän vahvuista. Eli siis korin aluslapuiksi on tulossa 4mm levyä, hitsaten täysin saumoin. Pääkaaren kiinnitys, paikkahan pitää olla kuljettajan takana. Suzukissa kuljettajan takana on jo pyörän kaaret...Ja runkoonkin on jo matkaa, josta saisi parempaa tukea pääkaarelle. Minkäs lainen sovitus pitäisi pääkaaren ala päälle siis tehdä? Kelpaisiko esim tälläinen viritelmä: Keltainen kuvaa pääkaaren putkea ja punainen 4mm metalli levyä. Ja tuleeko pääkaari riittävän taakse? Etukaaren alapään lappu sattuu mukavasti korin ja rungon kiinnikkeen kohille, ainoastaan etukaaren putken ja lapun hitsaaminen ympäri tuottaa pientä rojektia. Tuleeko sijainnin kanssa sitten muita ongelmia? Etukaari olisi tarkoitus tuoda ulos tuulilasin edestä ja palauttaa sitten katon läpi pääkaareen: Myös takatuet mietityttää, sääntökirjassa mainitaan että tukien tulee seurata mahdollisimman lähellä auton sisä tilojen muotoja. Toden näköisesti tielle tulee pyörän kotelot sekä tankin täyttö putken paikka. Ja vähän sisemmäs tuotaessa saisi takatuet sovitettua rungon kanssa samaan linjaan. Keltaisen takatuen vieressä näkyy lattiassa pieni reikä, runko kulkee reijän kohdalla:
Viimeksi muokannut Lehis : 06.11.2008 16:07 Perustelu: kirotushäröjä |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Asensin yhteen Suzukiin tälläiset Luuppalan vääntämät kaaret:
![]() ![]() ![]() Takatuet on minun mielestä liian pystyssä parasta mahdollista tukemista ajatellen,mutta asennettiin kumminkin "taka-akseli linjan" etupuolelle. Käytännössä on tietääkseni katsastuksissa joustettu tässä kohdassa ja takatukien alapäät saisi tulla taaemmaksikin. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mistä putket, ja onko väristä tietoa ?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Putket tulee Onniselta, raakaputkena ilmeisesti siis väritöntä...Kaide putkea olisi saanut huokealla mutta sitä jossain topiikissa parjattiin kovin.
Kuinkas pitkä kuljettaja räppitin autoa ajaa? Lähinnä tuota pääkaaren paikkaa mietin, noin se vois onnistuakkin... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Täälläkin kuumeisesti mietitään Suzukiin tuota kaari asiaa. Muutama asia kuitenkin pistää mietteliääksi... jotta saa Suzukiin MIELESTÄNI hyvän ajoasennon (ja penkki pysyy kaarien sisällä) niin tulisi tuo pääkaari laittaa lähes pyörän kotelon päälle. Aikoinaan ainakin rallipuolella oltiin hyvinkin tarkkoja pääkaaren sijainnista ja siitä miten kaukana se on B-pilarista<--- pystyiskö joka viisaampi/offipuuhat paremmin tunteva kommentoida tuota.
Tietysti sääntökirjaahan pitää lukea kuin piru raamattua ![]() Kyllähän se viisainta on tehä samantien "sääntökaaret". Eipä tuu sanomista sitten myöhemmin kun ois pitäny sit kuitenkin olla sääntökaaret. Itse meinaan laittaa Luuppalan kaaret korin sisäpuolelle ja nojailuputket ulkopuolelle jostain höyryputkesta tai jotain (kuskina putkitukkurilla ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pääkaari vaan mahdollisimman taakke, itellä jäi vähän turhankin eteen.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"Kurskin" kuski taitaa olla noin 175-180cm pitkä "Racing Rabbitissa" oli pääkaari vielä enemmän edessä ja sillä mahtui vielä 191cm kuski ajamaan ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sairastellessa kun on aikaa pohtia asioita niin, pääkaaren kiinnitys järjästelyistä alkaa hahmotelmat olemaan valmiit. Toteutusta sitten "terveempänä".
Mietiskely siirtyikin vuorostaan etukaareen, sen olos tuonti pitäisi toteuttaa korin sauman "sisä puolelta" joka taas aiheuttaa sen että etukaari peittää osan matkaa tuulilasia paksuudeltaan. Toivottavasti kuva selventää, kuvassa vihreät viivat kuvaavat etukaaren kulkua: Kaari materiaali tuli tänään: teräs.kierteit.raaka 48.3x3.20 raaka musta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |