Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.11.2008, 11:10
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

mitkä takalevyt helpoiten Cherokeehen?


Akseli D35 ja koppa XJ. Minkä vehkeen takajarrut levyillä helpoin soveltaa tuohon? Käsijarru olisi hyvä olla samassa paketissa. Onko jossain Jeepissä sopiva setti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2008, 11:16
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

En tiedä, miksi sulle taas tarjoon, mutta valmista settiä on tarjolla: http://www.jamant.fi/product_info.php/products_id/2220
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2008, 12:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Akseli D35 ja koppa XJ. Minkä vehkeen takajarrut levyillä helpoin soveltaa tuohon? Käsijarru olisi hyvä olla samassa paketissa. Onko jossain Jeepissä sopiva setti?
Juu, ZJ- mallin Grand Cherokeen levyjarrut on jokseenkin suoraan pultattavissa XJ:hin. Jos en ihan väärin muista niin D35:ssä ja 8.25:ssä on ihan sama pulttijako jarruhilppeiden kiinnityksiin - helppo se ainakin on mitata (ainakin Killmanilla taitaa olla 8.25 sen XJ:ssä?). Tässä aika hyvä kirjoitus asennuksesta 8.25:een jos enklanti sujuu:

http://www.jeepforum.com/forum/showt...isc+brake+swap
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.11.2008, 13:09
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
En tiedä, miksi sulle taas tarjoon, mutta valmista settiä on tarjolla: http://www.jamant.fi/product_info.php/products_id/2220
Vaikka mie oonkin persaukinen, niin saattaahan tästäkin tiedosta olla hyötyä jollekin rahamiehelle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.11.2008, 13:32
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Vaikka mie oonkin persaukinen, niin saattaahan tästäkin tiedosta olla hyötyä jollekin rahamiehelle.
Ei Suomessa ole kuin yksi rahamies ja se on muistaakseni Jaguaari-mies!!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.11.2008, 15:57
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Hyvä asennusohje muutoksentekoon


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, ZJ- mallin Grand Cherokeen levyjarrut on jokseenkin suoraan pultattavissa XJ:hin. Jos en ihan väärin muista niin D35:ssä ja 8.25:ssä on ihan sama pulttijako jarruhilppeiden kiinnityksiin - helppo se ainakin on mitata (ainakin Killmanilla taitaa olla 8.25 sen XJ:ssä?). Tässä aika hyvä kirjoitus asennuksesta 8.25:een jos enklanti sujuu:

http://www.jeepforum.com/forum/showt...isc+brake+swap

Erittäinkin suositeltava juttu jos levyjarruja aikoo pykätä pikku Cherokeehen. Vaikka hintatiedot ovatkin 2005-vuodelta niin ei varmaan nykyäänkään hirveästi tuosta poikkea Luulis jo noitakin purkuosina jostakin löytyvän jos edullista vaihtoehtoa etsiskelee
Inhorealisti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.11.2008, 16:51
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Levyjä ei voi suoraan vain heittää paikoilleen, pyörän studit saattaa jäädä lyhyiksi, kannattaa sitten vaihtaa levyjarrumalliset studit myös, ja purkuosina pitää sitten käyttää myös kaikki muutkin osat, jarruosia ei saa hitsata!!! Jenkkilän pojat myy myös esim yleismallin jarrusatulan kiinnikettä, joka hitsataan akseliputkeen, ei kelpaa suomessa!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.11.2008, 18:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Voihan sitä käyttää purkuosia ja uusia osia ristiinkin, mikäpä sitä estää? Eihän siellä mitään hitsaamisen tarvetta pitäisi olla kun kaikki on pultattavaa osaa. Vähän sama kun tekee jarrurempan, vaihtaa vain tarvittavat osat..

Se on totta että studit voi jäädä lyhyiksi - se selviää kokeilemalla, eikä ne montaa euroa maksa. Esim. mulla oli Fordin 8.8 akselissa ihan tarpeeksi pitkät studit kun vaihdoin rummuista levyihin. Koko Fordin alkuperäiselle 11" levyjarrusarjalle (kaikki tarpeelliset kiinnikkeet, levyt, kaliperit, jarrupalat, käsijarruhilppeet yms.), tuli hintaa us-partsiin tilattuna ~550€. Jenkeistä sama paketti olisi lähtenyt muistaakseni reilulla 300 taalalla, mutta kuljetuskulut, verot ja tullithan noihin tietysti aina tulee päälle joten ~450€ olisi maksanut.. tuon 100€ pulitin ihan siitä ilosta että mahd. takuuasioissa ei tule ongelmia.

Isommilla renkailla ajaessa noista tuntuu olevan ihan oikeastikin hyötyä. Siihen vain kannattaa varautua että joutuu joko vaihtamaan jarrupaineensäätimen pellin alta, tai sitten ostaa takajarrulinjaan erillisen jarrupaineensäätimen että saa tarvittaessa jarrupainetta vähemmäksi. Ittellä on ihan siinä rajoilla että takana on liikaa jarrutehoa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.11.2008, 18:28
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

sellaisen akseliin missä on tehtaan hitsisaumoja saa myös hitsata jarrukiinnikkeet.löytyy ihan lakipykälä asiasta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.11.2008, 19:26
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
sellaisen akseliin missä on tehtaan hitsisaumoja saa myös hitsata jarrukiinnikkeet.löytyy ihan lakipykälä asiasta.
Missäs akselissa sitten ei ole tehtaan hitsisaumoja??? Kaikissa Jeepin akseleissa on hitsisaumoja!! Tarkennusta asiaan, mitä tarkoitetaan hitsisaumalla ja missä ne saa olla ja miksi silloi saisi jarruosia hitsata, kyseessä on turvallisuus, jos hitsaus pettää ja joku kuolee, niin en haluaisi olla se hitsari!!!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.11.2008, 20:25
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

sikäli mikäli kun olen itse käsittänyt, niin esim levyjarrujen kiinnikkeet saat itse hitsata akseliin. muttei varsinaisia jarruosia, kuten rumpuja yms..

ja ei minu hitsaamista kiinnikkei´stä kukaan ole koskaan sanonu itää, mut kait se riippuu saumasta.
joidenkin ei pitäis edes hitsata paikkoja auton pohjaan mitä tältäkin palstalta on kuvia katseltu.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.11.2008, 20:37
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

en jaksa ettiä sitä lakipykälää,sillä tarkoitetaan sitä että missä on tehtaan sauma niin silloin se materiaali on hitsattavaa ja silloin asiallisesti hitsattu kiinnike voidaan hyväksyä.

ei niitä laki pykäliä ole tehty jeeppejä varten et jos kaikkien jeeppien akseleissa on saumaa ni suurimmassa osassa autoja ei ole.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.11.2008, 22:20
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Jamantin pajalla ei käsittääkseni hitsata lainkaan, ja ainakin meilläpäin on katsastuksessa tähän saakka hyväksytty asiallisesti akseliputkeen hitsatut jarrusatulankiinnikkeet. Palataas asiaan, onko siis ihan sama mikä akseli Grandissa on ja kiinnikelaipat sattuu D35 akseliin? Studien pituudesta ei tarvitse huolehtia kun akselissa on jotkut mitkä lie muka vahvemmat vetarit joissa pitkät studit. Käsijarru ilmeisesti kaikissa levyjarrullisissa Jeepeissä erillisillä kengillä? Käykö XJ:n orggis vaijerit suoraan? Miten ZJ ja XJ paineensäädin eroaa?

Blan B: Miten saada jarrukengät kestämään yli 1000km metsäkäyttöä? Kolmannet kengät loppu tämän kesän aikana, ja jarruja on avattu ja putsailtu enemmän kuin hermot kestää.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.11.2008, 23:06
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Wink

Selvii helpommin jos lukisit artikkelin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Jamantin pajalla ei käsittääkseni hitsata lainkaan, ja ainakin meilläpäin on katsastuksessa tähän saakka hyväksytty asiallisesti akseliputkeen hitsatut jarrusatulankiinnikkeet. Palataas asiaan, onko siis ihan sama mikä akseli Grandissa on ja kiinnikelaipat sattuu D35 akseliin? Studien pituudesta ei tarvitse huolehtia kun akselissa on jotkut mitkä lie muka vahvemmat vetarit joissa pitkät studit. Käsijarru ilmeisesti kaikissa levyjarrullisissa Jeepeissä erillisillä kengillä? Käykö XJ:n orggis vaijerit suoraan? Miten ZJ ja XJ paineensäädin eroaa?

Blan B: Miten saada jarrukengät kestämään yli 1000km metsäkäyttöä? Kolmannet kengät loppu tämän kesän aikana, ja jarruja on avattu ja putsailtu enemmän kuin hermot kestää.
Kannatasko sun ensin lukaista vaikka juttu tuolta niin ei tarvitse niin paljon kysellä. Pääset huomattavasti helpommalla
http://www.jeepforum.com/forum/showt...isc+brake+swap
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.11.2008, 07:43
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Kannatasko sun ensin lukaista vaikka juttu tuolta niin ei tarvitse niin paljon kysellä. Pääset huomattavasti helpommalla
http://www.jeepforum.com/forum/showt...isc+brake+swap
Ehkä mie en vaan sit ymmärrä tota lontoota tarpeeksi hyvin, koska en löytänyt tosta artikkelista vastauksia. Tossa projektissa vaihdetaan vaijerit, mutta Jamantin sarjassa niitä ei tule mukana? Eikä tainnut olla mainintaa myöskään siitä onko kaikissa Grandin akseleissa samanlaiset satulankiinnityslevyt. Jenkillä näyttäis jäävän paikalleen alkuperäinen paineensäädin, mutta TimoL kertoo tossa ylempänä jarrujen tasapaino-ongelmasta alkuperäisellä säätimellä?

Ja edelleenkin, vaikka olen lukenut tuon artikkelin, kiinnostaa onko jossain Jeepissä käsijarru toteutettu jarrupaloilla?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.11.2008, 09:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Kaikissa Jeepeissä, mitä olen nähnyt (ja on niitä nähty), on käsijarru toteutettu kengillä!!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.11.2008, 19:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ehkä mie en vaan sit ymmärrä tota lontoota tarpeeksi hyvin, koska en löytänyt tosta artikkelista vastauksia. Tossa projektissa vaihdetaan vaijerit, mutta Jamantin sarjassa niitä ei tule mukana? Eikä tainnut olla mainintaa myöskään siitä onko kaikissa Grandin akseleissa samanlaiset satulankiinnityslevyt. Jenkillä näyttäis jäävän paikalleen alkuperäinen paineensäädin, mutta TimoL kertoo tossa ylempänä jarrujen tasapaino-ongelmasta alkuperäisellä säätimellä?

Ja edelleenkin, vaikka olen lukenut tuon artikkelin, kiinnostaa onko jossain Jeepissä käsijarru toteutettu jarrupaloilla?
No kuten sanoin, että jos en väärin muista niin XJ:n ja ZJ:n kaikissa aksuloissa on sama pulttujako satuloiden/ jarrukilpien kiinnitykseen ja muutenkin osien pitäisi täsmätä. Käsijarrua varten käyttivät mielestäni KJ:n käsijarruvaijereita, jarruletkuiksi kelvannee mitkä tahansa sopivan mittaiset ja oikealla kierteellä olevat. Voi olla, että joutuu jotkut kulmaraudan tapaiset hitsaamaan jarruputkia varten akselin päihin.

Grandin levyjarruista en tiedä että meneekö samalla paineensäätimellä, se täytynee vain testata. Itsellä tosiaan on ihan siinä hilkulla noitten halkaisijaltaan 11" takalevyjen kanssa että takarenkaat menee lukkoon asvaltillakin, mutta toisaalta akseli on Fordin 8.8 eikä Dana.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.12.2008, 17:56
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Satuin katsomaan työmaalla Opel Vivaron takajarruja ja ne vaikutti melko sopivilta Jeepin taka-akselille. Vaijerikin olisi kiinnitykseltään sopiva Jeeppiin eli kiinnitys käsijarrukahvaan saman tyyppinen kuin alkuperäinenkin. Jarrusatuloiden hinta vaan pysäytti tämän idean ainakin toistaiseksi Jos laittaisi Grand Cherokeen levyt, Vivaron satulat ja vaijerin sopivan pituisesta Vivarosta sekä tekisi paksusta levystä satuloille adapterit, niin vois tulla aika hyvä. Eikö kukaan ole vielä soveltanut D35 akseliin levyjarruja ilman rumpujarrullista kässäriä?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 17.02.2009, 14:06
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Löytyisikö jostain tarkat mitat tuosta jarrukilven/satulankiinnikkeen pulttijaosta? Saahan sen tietysti mitattua rumpujarrujenkilvestäkin, mutta voisi teettää satulankiinnitys aihiot valmiiksi ennen rumpujarrujen purkamista. Tarkoituksena sovittaa Grandin levyt ja Ranskalaiset satulat.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 17.02.2009, 14:28
Ossi_p Ossi_p ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: Puurunen
Viestit: 137
Perusasetus

onko tästä tullut jokin uudempi joka hyväksyy hitsaamisen?


Annettu Helsingissä 23 päivänä lokakuuta 1998
Liikenneministeriön päätös
auton rakenteen muuttamisesta

13 §
Jarrujen muutokset

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:


b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 17.02.2009, 14:32
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Täältä kanssa vahva ääni sille että satuloiden kiinnikkeet saa hitsata akseliin kiinni jos akseli oikeeta rautaa eikä mitään valupaskaa. Näin on mulla tehty ja katsastusmieskin samaa mieltä. Mulla on mielestäni jossain printattuna joku aken pdffä jossa aisiasta mainitaan jossain yhteydessä.


Ja tässä faktaa. Dokumentti on nimeltään Soveltamisohjeita liikenneministeriön päätökseen auton rakenteen muut-tamisesta (779/1998) 14.1.2004


Viimeksi muokannut mikjus : 17.02.2009 14:36
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 04.06.2009, 18:48
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Grand Cherokeen levyt, Vivaron/primastarin/trafficin satulat, kaksi vasemmanpuoleista käsijarruvaijeria myöskin Ranskasta sekä kiinnikkeet jarrusatuloille 10mm levystä. Näillä eväillä Jeeppiin löytyi toimivat takajarrut, jotka tähänastisten kokemusten mukaan kestää myös metsäajoa ja mudassa uittamista. Kustannukset jäi huomattavasti alhaisemmiksi kuin Jeepin omilla osilla rakennettuna. Takapään levyt on etujarrulevyjä suuremmat halkaisijaltaan, mutta jarrut on silti balansissa dynamometrin mukaan. Edessä noin 3000 ja takana 1800.


Viimeksi muokannut 454SS : 04.06.2009 18:54
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 04.06.2009, 21:41
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ossi_p Näytä viesti
onko tästä tullut jokin uudempi joka hyväksyy hitsaamisen?


Annettu Helsingissä 23 päivänä lokakuuta 1998
Liikenneministeriön päätös
auton rakenteen muuttamisesta

13 §
Jarrujen muutokset

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:


b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;
No, tuossahan sanotaan vaan että satula pitää pultata sovitteeseen, siitä ei mainita mitään miten tuo asianmukainen soviteosa on kiinnitetty.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 19.10.2011, 17:54
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Taas takajarruongelma ratkaistavana.

Esitiedot:

- Akseli Ford 8.8
- Pakko saada 6-pulttinen jako pyörien kiinnitykseen
- Akseli ei saa levetä yhtään 8.8 alkuperäisestä leveydestä
- Alkuperäisissä pyöränlaakereissa ei ole erillistä sisäkoolia
- Suomessa ei ilmeisesti pysty karkaisemaan vetoakseleita joissa laakeripinta kestäisi ilman tuota edellä mainittua sisäkoolia
- 8.8 tarkoitetut c-clip eliminatorit ei ole ratkaisu koska tuolloin akseli levenisi
- Tuon laakeriongelman takia suunnitelmissa sovittaa akseliputkeen Pajero Sportin 40mm leveät pyöränlaakerit pesineen ja sovittaa akselin leveys näiden osien mukaan
- Vetoakselit teetetään Karpiolalla
- Jarrusatuloiden kiinnikkeiden valmistaminen ei ole ongelma

Ongelma on siis tämä:

- Haussa ratkaisu jolla saan sovitettua levyjarrut joissa on käsijarru valmiina satuloissa
- Pajeron levyjen halkaisija 325mm ja paksuus käytettynä 18mm, paljonkohan uutena?
- Pajeron rumpukässäriä en haluaisi käyttää
- Missä autossa olis noiden Pajeron levyjen kanssa yhteensopivat käsijarrulliset satulat?
- Mistä autosta Pajeron levyjä ohuemmet levyt?
- Vaijeritkin olis tietysti hyvä löytää sellaiset jotka saa modifioitua paikalleen
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 19.10.2011, 18:25
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Taas takajarruongelma ratkaistavana.

Esitiedot:

- Akseli Ford 8.8
- Pakko saada 6-pulttinen jako pyörien kiinnitykseen
- Akseli ei saa levetä yhtään 8.8 alkuperäisestä leveydestä
- Alkuperäisissä pyöränlaakereissa ei ole erillistä sisäkoolia
- Suomessa ei ilmeisesti pysty karkaisemaan vetoakseleita joissa laakeripinta kestäisi ilman tuota edellä mainittua sisäkoolia
- 8.8 tarkoitetut c-clip eliminatorit ei ole ratkaisu koska tuolloin akseli levenisi
- Tuon laakeriongelman takia suunnitelmissa sovittaa akseliputkeen Pajero Sportin 40mm leveät pyöränlaakerit pesineen ja sovittaa akselin leveys näiden osien mukaan
- Vetoakselit teetetään Karpiolalla
- Jarrusatuloiden kiinnikkeiden valmistaminen ei ole ongelma
Valmis vetaripaketti sulle laakereineen, Saa 6x5.5" jaollekin:

http://www.currieenterprises.com/ces...E.aspx?id=1889
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ Cherokeehen takavinssi. 454SS Tekniikka & Jutustelu 10 06.06.2009 23:33
Ostetaan Lehtijouset Cherokeehen -89 marko_p O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.10.2008 08:03
Cherokeehen 31" kumit? Tekniikka & Jutustelu 3 28.05.2007 19:20
O: -90 Cherokeehen vetokoukku O/M/V Muut 0 22.06.2005 10:09
Valityksiä XJ Cherokeehen? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 3 08.04.2005 08:04


Sivu luotu: 11:05 (GMT +2).