![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hj-60 käynnistys vikaLöytysköhän apua?Jos saan lantikan käymään niin sammuttamisen jälkeen lähtee 10h päästä vielä kuin palmun alta,mutta 12h jälkeen pirun hankale käynnistää . Pumpun ajoitus laitettu kohdilleen,uudet hehkut,suodatin,vastaventtiili laitettu ettei tyhjennä putkistoa tankkiin päin,vedet laskettu auton alta pikku pöntöstä pois.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos ilmaat sekä pumpussa että suodattimella olevista ruuveista yli 12h seisonnan jälkeen, niin auttaako käynnistykseen?
Jos auttaa niin silloin vuotaa ilmaa järjestelmään, esim. suihkujen paluuputken letkusta, ja tuo dieseli valuu puolestaan syöttöpunpun läpi moottoriin akselin kautta. Syökö öljyä? tai ohentuuko öljyt? siirtopumpun uusimisella paranee, jos em. vika. toyotalla kallis, mutta joku bosch:n pumppu vois käydä, ja käytettyjäkin löytynee. eihän tee alipainetta tankkiin? Onko sulla paluuputki tankkiin? (jos ei, niin ilmat ei pääse pois mistään muualta kuin suihkujen kautta, ja startilla pyöritettäessä väljä syöttöpumppu ei jaksa työntää ilmoja suihkujen läpi, varsinkaan jos takaiskuventtiilit vuotavat yhtään, ja suihkussa vielä pikkasen erottuu ilma dieselistä, ja se mikä vuotaa suihkun ohi paluuputkeen, niin on ilmaa joka taas menee syöttöpumpulle jne. Ja miksi 10 tuntia on raja? siksi että kun kone lähtee käyntiin niin silloin ilmat menee läpi, koska kone käy 5 kertaa nopeammin kuin startilla ![]() p.s tuo lisäämäsi takaiskuventtiili voi aiheuttaa ongelmia, ota se pois, mikäli ei auttanut. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ei auta ilmaaminen(ei ilmoja).Oton takaiskuventtiilin pois ja uusin muitaki kinehuoneen letkuja ja katon sitten myös eri kaasuläppä tulee.kerran olen öljyä lisännyt ajettu n.2000km osa metsäautoteillä venäjällä(lue metsässä).
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
kun sen sitten saa viimein käyntiin niin käykö hyvin heti?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jonkin aikaa kuulostas et kaikki pytyt ei mukana 10 sekuntia.Huohotti kylmänä enempi kuin pomon 700tkm ajettu lantikka lämpimänä.Saan huomenna kaasuläppä paketin eri koneesta ni pitää katsoa lämpimänä miten huohottelee,mutta kylmäkäynnistys vika edelleen.Kaikki letkut konehuoneessa uutta.Tankkiin ei pääse käsiksi kun vetokoukun ym raudat hitsattu alle.Täytyy varmaan ruveta käynnistelemään 10h välein jos ei selviä vika.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tottakai se röpöttelee kylmiltään,se kuuluu ominaisuuksiin.
Mites vika alkoi? Ja kun vaihoit hehkut niin tuliko johdot kiinni? Ja toimiiko ne ylipäätään eli palaako hehkun merkkivalo, ja naksuuko rele?? Entä jos hehkuttaa suoraan akkukaapelilla hehkukiskoon ??? Ja mitä meinasit sillä kaasuläpän vaihdolla selvittää??????? ![]() ![]() Ja kauanko oot auton omistanu?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Auto ollut vasta 2kk.Alunperin oli 23v hehkut mutta niistä osa oli sököjä ja uusia ei muka saanut.Vaihdoin 14v hehkut (jotka punastuu 25sek hehkutuksella)suoraan akulta katkaisimen kautta(sulake välissä).
Kaasuläppä vaihdettava koska purin entisen ja akseli kai vääntyi kolisteltaessa ja ei kehtaa koettaa naputella suoraksi.Akselin päissä muuten rikat ja muovi putki ei stefoja. Imusarjalla vielä 1 toimiva hehku lämmittää tulevaa ilmaa kai. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oletko varma että noi 14V:n hehkut on enää ehjät? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tuota ne hehkut ottaa vähän p"¤%kleesti virtaa eli millainen katkaisija ja minkä kokoinen sulake??? Motonetin luettelosta löytyy kyllä ja 10.82 asti kuuluu olla nuo 23 volttiset, ja siitä eteenpäin 14 volttiset. Ja 14 V hehkut on 7 sekuntin. Eli ne saattaa olla jo sököt. Entäs onkos se imusarja hehku sarjassa tämän nykyisen virityksen kanssa??? Ja jos niin onko se ehjä? Oisiko kova homma palauttaa "tehdas asetukset" takaisin???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
|||
|
|||
![]()
vm.5/83,uudet hehkut varaosaliikkeen koneella 20sek.Painonappi katkaisija(ei muovinen leikki) hehkuilla 40v sulake välissä.Kokeilin myös lisävaloreleen kautta jolloin meni virtaa vain 10.5v kiskolle nyt 11.5v,sulakkeen kokohan ei vaikuta virran kulkuun tosin hiluxissa muistaakseni 80 sulake hehkuilla
Imusarjahehku eri järjestelmässä eri painonappi 24v. Tehdasasetukset olisi helppo palauttaa nappiviritys toimii,mutta tästä tuppukylästä(kuhmo) ei saa 23v hehkuja.Toyota liikkeelläki ihmettelivät tuota 23v viritystä. Miten motonetin 14v hehkut kestää 24v järjestelmässä?Perustuuko kesto tuohon 7s aikaan?Silloinhan voisin kokeilla omille hehkuille 24v. Viimeksi muokannut aapo 982 : 09.01.2012 10:36 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ote motonetin luettelosta. Voi siinä olla virheitäkin.
Lainaus:
Jos näin on niin seuraava kysymys siulla on että miksi toinen akku on sökö/ei ota virtaa vastaan. Laita sinne ne hehkut jotka kuuluu ja palauta se niinkuin se on tehtaalta lähtiessään ollutkin niin silloin se pelaa. Ja jos jotain muuta on rikki niin vaihda se ehjään.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Minä hommasin omaan hoojiihin 23 voltin hehkut Tiiran autosähköstä. Siitä on jo kyllä muutama vuosi aikaa. Luulisi tuolta vieläkin niitä saavan oli silloin ainakin muistaakseni tilaustavaraa.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
12v otettu kuskinpuolen akusta toinen akku uloslähtö 24v.Molemmat akut pelittää(lähes uusia).Käynpäs kysymässä tiiralta hehkuja samalla kun putken haen.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ja poista HETI tuo 12 V viritys. Se akku jolta tuo on otettu kuolee täysin ihan muutamassa kuukaudessa.
Laita myöskin nuo akut vaikka jo ensi yöksi 12 voltin lataukseen rinnan kytkettynä. Eli kaikki akun kengät irti ja Startti kaapeleilla plussat yhteen, ja miinukset yhteen. Ja laturiin. Syy. Koska vain toista akkua on kuormitettu niin se jää joka hehkutuksen jälkeen aina hieman vajaammaksi kuin toinen. Tämä on näitä 24 V systeemin erikoisuuksia jotka aika moni(minä mukaan luettuna) on joutunut opettelemaan ihan lompakon kautta. Eikä niitä hehkuja tarvi vaihtaa jos haluat sillä nappihehkulla pelata ja jos ne hehkut on vielä ehjät. Osta mielummin sieltä sähköliikkeestä kunnollinen solenoidi niille hehkuille, eli joko telinnostajan, tai startti solenoidi. Sillä saa virran kestoa riittävästi jolloin ei pääse käymään niin että joko se nappula tms. rele hitsaa kiinni ja hehkut jää päälle. Ja tuolla asennelmalla ne on sitten 4-7 sekuntin hehkut.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Nyt 12v järjestelmä poistettu.Laitettu 4kpl 24v uutta hehkua ei ollut enempaa ja 2vanhaa.
24v hehkussa muuten 14v kirjanmukaan virran tarve.Kokeiltiin tiiralla 24v hehkua ni lämpesi punaiseksi n.5sek kuluttua. Auton akut olleet vuorotelle 140a laturin päässä 3vrk. Lähti 10c lämpimästä tallista n.5sekunnin hehkutuksella,ensi yön saa lantikka majailla taivasalla niin aamu näyttää toiminnan,toinen talliin huoltoon audi siis. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Testaa vielä huviksesi miten äkkiä ne vanhat hehkuu...
Ja tuota siinä että ne akut on samaan aikaan laturissa on ideana se notta silloin ne latautuu täsmälleen samaan jännitteeseen ja kun näin tapahtuu niin myös ajossa ne latautuu samaan tahtiin. Ja latausvirta ei tarvi/saa olla kova, vaan muutama amppeeri riittää.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Noin 18sek kohdalla alkaa pää punoittamaan.Ja hehkuthan oli 12v järjestelmään tarkoitetut 14v:tiset
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nii ja ne 14 voltin hehkut on 24 voltin systeemiin. 12 volttiseen on sitten 6,7 ja 11 volttista hehkua riippuen mitä esivastuksia siellä on ja kuinka nopeat ne on.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilin vain yhtä hehkua 12v akulla akku bensahenkilöauton.
Aamulla oli 13astetta pakkasta,hehkutin 3*5sekuntia ja lähti hyvin. Oletan et päällimmäinen vika oli paluuputkessa(imusarjan takana 20cm pätkä) uusin sen ja klemmareilla kiinni. Mitä tein? -venttiilien säätö(olivat oikein) -pumpun säätö kohdilleen(cm ajoitus pielessä)4h meni aikaa omassa tallissa -paluuputken pätkä klemmarit päihin -hehkut uudet(takaisin 24v järjestelmä) -tulopuolelle uusi putki klemmareilla kokeilin myös vastaventtiiliä minkä poistin -alasäiliöstä vedet pois laskettu kk sitten viimeksi(venäjän polttoaine) -kaasuläpän vaihto kokonaisuudessaan Samalla toki hitsasin irronneen taka-akselin(jota vinssi piti väliaikaisesti paikoillaan),poikkimennyt pakoputki,irronnut takaiskari KIITOS KAIKILLE AVUSTA!!!!!! |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Eli monivammapotilaan kriittiset viat olivat tod.näk tuo paluuputki ja väärin kytketyt hehkut...
Hyvä että pelaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj käynnistys onkelma... | Oskulennu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.10.2008 23:00 |
HJ:n käynnistys ja savutus | Gravedigger | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.04.2007 14:12 |
LJ:n käynnistys ongelmia | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 21.01.2005 21:57 |
Käynnistys | Esko | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 13.09.2003 16:21 |
Käynnistys | jomppa | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2003 14:09 |