![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() VESIVÄLIJÄÄHDYTINonko kellään kokemusta tuollasista jäähdyttimistä. onko riittävä tulisi 300tdt koneeseen kiinni
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
En puhu kokemuksesta, mut muistaakseni jossain pikkuturbo Subaruissa noita on ollut... En sit tiedä onko tuosta mitään hyötyä, että lämpimällä vedellä jäähdytetään kuumaa välijäähdytintä ja nostetaan moottorin veden lämpötilaa entisestään... Lämpökuormista homma on aika paljolti kiinni, mut ite oon mielummin ison "kiinacoolerin" kannalla... Eipä oo ainakaan monessa jälkiturbotetussa näkyny tollasia...
Edittii, ja nyt katoin jopa kuvan ja siinähän näkykin oma syyläri ja flekti ![]() Tää oli sit vaan mun mielipide.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ehdottomasti tehokkain vaihtoehto välijäähdytykseen. Käytettävän jäähdytyskennon koon kun katsoo mahdollisimman isoksi ja kunnon flektin, niin avot!
Jäähdytysteho on aina vakio ajoneuvon nopeudesta riippumatta. Lisäksi useimmiten jää isojen putkien vetely vähemmälle, mikä helpottaa asentamista. Joissakin autoissa on jo niin paljon tavaraa keulilla, että tulisi muuten tilan ahtaus... Jos haluaa tehostaa entisestään tuota jäähdytystehoa, niin laittaa glykolin sijasta lämmönsiirtonestettä tai denaturoitua spriitä... Riittää varmasti mersun tehoille. (tai enhän mä niistä tiedä, mutta luulisin) Yleensä sanovat pienemmillä olevan hyöty ~500 hv. Isommilla sitten tuplaten... Suosittelen kyllä. Itselle tulossa vastaava systeemi... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa kysellä -MaTTi- käyttäjältä kokemuksia, tuossa ketjussa asentelee Land Cruiser 90:seen vesivälijäähyä
http://forums.offipalsta.com/showthr...eferrerid=9530 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä oon kyllä tykänny tosta, pelannu niinkuin on pitänytkin. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuollasta käyttää tällä kyllällä kiihdytysajoa harrastava kamukin... toimii!! ps. siinä ei ole edes jäähykennoa... Ja onhan mulla subarussakin tietennii tollanen, kuten jo aiempaa tuli ilmi
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kyllä noita vastaan tulee erittäin korkeaviritteisissä moottoreissa, joten tuskin huono vaihtoehto. ja ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna varmasti parempi kun normi ic, juurikin edellämainitun jäähdytystehon vakiona pysyminen. tietäjät korjatkoon, mutta tosi tehokkaissa traktoreissa, pulling vehkeisssä jne. taitaa olla hyvin yleinen matalista ajonopeuksista ja ISOISTA turboista johtuen, melkein must.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Moni tehokkaampia autoja valmistava tehdas käyttää juurikin tätä metodia välijäähdytyksessä.
Tractor pullingissa käytetään periaatteessa samaa systeemiä, mutta matkan olessa lyhyt, on jäähdyttävä neste korvattu hiilihappojäällä tai tavallisella jäällä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
From.Mulla olis ylimääräisenä tollanen vesivälijäähy.Jos kiinnostaa?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
tommonen:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Valmet vesivälijäähdytin (420 ?) | MouhijärvenMies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 01.04.2012 16:32 |