Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2004, 12:54
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 972
Perusasetus

Ongelmiako?


Kuinka monella on ollut jotain ongelmia virkavallan kanssa kun on ajellut suuremmilla renkailla kun otteessa on. Mulla on yx kaveri, jolla on BJ:ssä 36" renkaat mutta otteessa 235-75/15. Se vaihtaa ainoastaan katsastukseen ne otteen mukaiset ja muutoin alla on nuo huomattavasti isommat. Konstakavala on pysäytellyt säännöllisin väliajoin. mutta koskaan ei ole huomannut/kiinnostunut renkaista. Yksi syy tähän on varmasti se, että auto on melko korkea ja ne ei näytä pursuilevan siellä alla.
Eli pointtina kuinka paljon kannattaa nähdä vaivaa saadakseen haluamansa renkaat otteeseen jos sitä paperia ei katota kun katsastuksessa.
Kuitenkin paljon ajoturvallisuuteen pahemmin vaikuttavia virheitä pystyy tekemään esim. auton korotuksessa. Jos casterit menee päin honkia (esim pitemmät etusakkelit huonontaa kulman selkeesti) niin ajomukavuus kärsii huomattavasti. Lisäksi olen kokeillut sitä deathwobble ilmiötäkin, eikä se kauheen mukavaa ole.

ps. nalle laittaa virkakorvansa kiinni kun lukee tätä

__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2004, 13:14
kharju:n Avatar
kharju kharju ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.10.03
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 560
Perusasetus

Mulle kävi kerran niin, että moottoripyörä poliisi meni polvilleen renkaan viereen tutkimaan. Ekaks tuli heti mieleen että seuraavaksi se pyytää rekisteriotteen uusinta tutkimukseen, mutta ei. Se nousi, pyyhki polvensa ja tuumas että ompa mahtavat renkaat, noilla ei varmaan helposti jää kiinni... Eihän ne toki oo kun tuuman liian suuret, mutta kai siitäkin voi (nallekin) sakottaa.

-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2004, 13:57
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.875
Perusasetus

Mutta mitähän tapahtuu jos ajaa kolarin liian isoilla renkailla? Eikös sen perusteella vakuutusyhtiö voi kieltäytyä maksamasta korvauksia vastapuolelle? Eikös tällöin maksaja ole auton omistaja? Toki kait ne korvaukset maksaa, mutta ne vaan perii maksut joltain.

Tosin jos ne renkaat ei "näytä" laittomilta niin tuskinpa siinä ongelmia tulee.

-- Halaillaan puita ja WEB offaillaan. Se on mukavaa touhua ja kukaan ei vikise --

Nerd-O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2004, 14:16
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kuulinpa entiseltä työkaverilta sellaisen tarinan (aikaa kulunut jo 10-20 vuotta mitä ymmärsin) että tämän työkaverin tutulla oli joku tosi kovasti viritetty Ooppeli, ja moottoritiellä oli sitten joku moottoripyöräilijä alkanut ajaa kilpaa tämän opelistin kanssa, ja mopomies oli sitten kääntänyt ylös seuraavaan ramppiin ja jarruttanut kovasti katsomatta peiliin. Auto olikin yllättäen mopoilijan takamusta haistelemassa (moottoripyöräilijä ei ollut uskonut auton pysyneen perässä). En muista mitä mopomiehelle oli käynyt (pahasti kai) mutta Ooppeli joutui lunastukseen, ja kun siinä oli erikoisvanteet ja jotain hifilaitteita niin pojat saivat sitten käydä jonkun lunastuskentän pihalta tms. purkamassa "lisävarusteet" pois... oli kuulemma lähtenyt konepellin alta aika paljon sähkölaatikoita, turboja ja sylinterikansi parempaan osoitteeseen näiden mainittujen vanteiden ja stereoiden lisäksi ennen kuin auto oli viety tutkimuksiin. Viranomaisten nenän alta tietenkin.

Tiedä sitten minkälainen tuuri siinä kävi että autosta sai käydä hakemassa "omansa" pois mutta moinen homma voisi nykypäivänä olla astetta hankalampi toteuttaa isojen swampperien tms. helpommin huomattavien pikkuesineiden kanssa. Ei minua haittaa jos joku ajelee isoilla renkailla tai muilla omin luvin tehdyillä virityksillä jos vain kantaa sitten vastuunsa jos jotain tapahtuu - tietysti tuuman verran liian isot renkaat on ehkä vähän pienempi tekijä onnettomuuden synnyssä kuin esim. leimaamaton turboahdin, mutta ei pidä ihmetellä jos joku joskus teilattaisiin niiden kumienkin takia.



Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2004, 14:20
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Eikös toi nyt sata kertaa ole käyty läpi, että vakuutusyhtiö voi vaatia korvaukset itse maksettavaksi, mikäli autossa on vaarallinen hyväksymätön muutos, mikä on aiheuttanut onnettomuuden.
Ongelmia ei virkavallan kanssa ole vielä ollut, mutta aina meinaa tulla lusikallinen housuihin kun poliisi tulee vastaan. Kyllä sen välttämisestä vois jo vähän maksaa. Riippuuhan se tietty siitä ajomäärästä yleisillä teillä ja kuinka monta rikesakkoa saa muutoskatsastuksen ja todistuksien ja lupien hinnalla =)

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2004, 14:24
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Edelliseen voisi vielä lisätä että pari viikkoa sitten kun tulin Itäväylältä Teollisuuskadulle, nappasi poliisi minut autojonosta sormella osoittaen ja kädellä viittoen (ei kai BJ-42 nyt niin paljoa erotu joukosta ruuhkaliikenteessä? ) ja pyysi ajamaan seuraavalle bussipysäkille jossa oli pari partioautoa yms. ja toinen konstaapeli sitten puhallutti ja halusi nähdä otteen. Aika kauan hän sitä tuijotteli ja välillä katseli renkaista merkintöjä, mutta eipä siinä sitten muuta ollut kuin hyvää päivänjatkoa. Eli kyllä noitakin näemmä vahditaan.



Edited by - JF on 19/09/2004 15:26:51
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2004, 14:55
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Mutta tuleeko muuta merkintää kun otteeseen ja huomautus poliisilta. Meinaan, että se merkintä otteesta hukkuu helposti kun soittaa konttorille ja saanoo tarvitsevansa uuden surkean tai hukkuneen otteen tilalle eli suht helpolla pääsee merkinnästä eroon tosin sehän ei perus ongelmaa poista.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2004, 15:52
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
quote:Mutta tuleeko muuta merkintää kun otteeseen ja huomautus poliisilta. Meinaan, että se merkintä otteesta hukkuu helposti kun soittaa konttorille ja saanoo tarvitsevansa uuden surkean tai hukkuneen otteen tilalle eli suht helpolla pääsee merkinnästä eroon tosin sehän ei perus ongelmaa poista.
Voihan siinä sakkokin tulla ohessa. Ja vaikka merkinnät poistuukin otteesta kun hakee uuden, ei se poista autoa poliisin mielestä. Seuraavalla kerralla kun sama poliisi pysäyttää niin voipi lähteä jo kilvet..
Lainaus:
quoteaikaa kulunut jo 10-20 vuotta mitä ymmärsin)
esim. leimaamaton turboahdin
10-20 vuotta sitten ne turboahtimet yms viritykset oli vielä aika suurpiirteisiä ja helpohkoja leimatakin. Nykyään vaaditaan ne tehokkaammat jarrutkin kun tehot nousee. Eikä se leimaamaton turboahdin onnettomuuksia aiheuta, vaan ne säälittävän pienet jarrut. (yleensä)

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2004, 16:01
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Kyllä olen samaa mieltä kiihtyvyys on hyvä entä pysähtyvyys !!!
Olen leimannut yhden ahtimen Opel kadet:tiin
mallisarjan mukaisella muutoksella 4käyntiä konttorilla vaati. Mutta ei tarvinnut hakea lupia
Oli "penkitys" paperit, että tehot ei nouse yli 20% malli sarjan tehokkaimpaan verrattuna
pientä vit... tuli leima miehiltä, että ei pojat oikein viritys onnistunut ku ei tuon enempää tehoja vaikka oli carretin 04 ahdin ja hestec jne jne.. No nyökyteltiin vaan päätä ja sanottiin että kaikessa ei voi onnistua leima kuitenkin saatiin
Ja auto oli 1987 Heinäkuussa rekisteröity Eli piti olla katalysaattori !!! (leiman ajan)

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.09.2004, 16:11
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Kyllä olen samaa mieltä kiihtyvyys on hyvä entä pysähtyvyys !!!
Olen leimannut yhden ahtimen Opel kadet:tiin
mallisarjan mukaisella muutoksella 4käyntiä konttorilla vaati. Mutta ei tarvinnut hakea lupia
Oli "penkitys" paperit, että tehot ei nouse yli 20% malli sarjan tehokkaimpaan verrattuna
pientä vit... tuli leima miehiltä, että ei pojat oikein viritys onnistunut ku ei tuon enempää tehoja vaikka oli carretin 04 ahdin ja hestec jne jne.. No nyökyteltiin vaan päätä ja sanottiin että kaikessa ei voi onnistua leima kuitenkin saatiin
Ja auto oli 1987 Heinäkuussa rekisteröity Eli piti olla katalysaattori !!! (leiman ajan)
Pari vanhaa kuvaa laiton tonne profiiliin

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.09.2004, 16:12
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Hups meni väärin no teksti tuli...

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ 40 tilapäispenkit ja kutoskone, ongelmiako? Urbancityboy Tekniikka & Jutustelu 4 06.12.2007 20:21
pajeron startissa ongelmiako? janska Tekniikka & Jutustelu 5 11.11.2005 10:55
ECM ongelmiako ?????? Vette90 Vuosimallit 1984-1996 0 16.03.2003 13:36


Sivu luotu: 21:43 (GMT +2).