![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() BJ HJ helisee liikkuessaan.Mistähän tulee tuollainen helinä, kun auto liikkuu. Polkimien painelu tms ei vaikuta mitään, mutta kun auto liikkuu nopeammin kuin kävelyvauhtia, tulee jostain vaihteiston seudulta jatkuva terävä helinä.. ? Auto on BJ, HJ60:n tekniikalla. Kertaalleen olen auton alla käynyt, mutta mitään ainakaan selkeästi irrallaan / löysällä olevaa ei löytynyt.
MAASTURISTIT RY Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins EX: BJ-42 4.0l diesel (2H). Viimeksi muokannut peraaa : 07.05.2009 11:13 |
|
|||
|
|||
![]()
jakolaatikon/vinssin kepit?
|
|
||||
|
||||
![]()
Onko ääni sellanen, niinku löysää laakerikoolia helistelis?
Itellä on samanlainen, mutten oo vielä syytä löytäny :P Villi veikkaus on päälaatikon laakerit... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() En oikeen usko noita vaihdekeppejä. Pitää tarkistaaa..
|
|||
|
|||
![]()
kuulostais kytkimen työsylinteritä. Siinä laatikonkupeessa (ulkopuolella)on se härpäke mistä työntyy tappi joka liikuttaa laatikkoon menevää tankoa. Joskus tapin pää helisee kolossaan (kulumista tai sieltä on kadonnut tiivistys). Koitappa heiluttaa sitä tappia, jos väljää niin jotain fylliä ympärille.
|
|
||||
|
||||
![]() Vois olla tämmönen
Jakoaskista ulostulevilla akseleilla joihin kardaanit kiinnittyvät on sellaset pellirinkulat jotka suojaa stefaa siinä askin ja laipan välissä. Jos se pellisuoja pyörii irrallaan elikkäs vapaana siinä akselilla tai hinkaa johonki ni tulee sellanen peltinen sirkutus, ei muuta ku vasaran ja tuurnan kans auton alle ja koputtelee sen takas paikalleen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Se on se kardaanin pellisuoja pakkaa olla aika usein irti tullut aika monta tapausta vastaan ja liimamassaköntillä oon itse laittanut kiinni kun lähtee aina irti jos vaan naputtelee paikalleen
|
||||
|
||||
![]()
Kardaanin stefan peltisuojahan se oli taka-akselista irti. Ei kyllä kauaa kestäny helisemättä.. pitää liimailla. Kiitos vinkistä!
|
||||
|
||||
![]()
ite olen heittänyt sen parilla hitsauspisteellä kiinni.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hilux helisee | tjl | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.01.2008 15:06 |
Mikä tojon jakoaskissa helisee? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.08.2007 08:13 | |
mersun jakoloota helisee | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.08.2007 19:51 | |
Troopperi helisee vienosti... | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.01.2005 22:50 |