Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2009, 21:14
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Talvilelu sierran Käyntiongelma Ratkesi


Ei nyt ihan maastoautoihin liittyvä aihe, mutta enpä ole itse ainakaan törmännyt näin kuluneisiin nostajiin, vaikka sierrat yleensä nokkia syövätkin mut nostajat on ylensä ollu ehyet..Noh kerta se on ensimmäinenkin..

Auto 2.0Is -86
Ihme jos ei saa välyksiä kuntoon ku nostajat on tällaiset..Kuka tunnistaa mikä on uusi


__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2009, 21:36
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing Näytä viesti
Ei nyt ihan maastoautoihin liittyvä aihe, mutta enpä ole itse ainakaan törmännyt näin kuluneisiin nostajiin, vaikka sierrat yleensä nokkia syövätkin mut nostajat on ylensä ollu ehyet..Noh kerta se on ensimmäinenkin..

Auto 2.0Is -86
Ihme jos ei saa välyksiä kuntoon ku nostajat on tällaiset..Kuka tunnistaa mikä on uusi
[IMG]http://s170.photobucket.com/albums/u269/Rotta-Racing/Nostajat/SPA56145.jpg[IMG]
[IMG]http://s170.photobucket.com/albums/u269/Rotta-Racing/Nostajat/SPA56135.jpg[IMG]
[IMG]http://i170.photobucket.com/albums/u269/Rotta-Racing/Nostajat/SPA56139.jpg[IMG]
Ihan selvästi tuohon oli iskenyt se SALAINEN Fordiumi, se näköjään syö nokatkin

Viimeksi muokannut samisami2 : 11.01.2009 12:20 Perustelu: lainauksen kuvat piiloon
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.01.2009, 21:44
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Jännä juttu tossa onkin se että nokka ei ollut kulunut kuin nimeksi,Liekö sitten vaihdettu joskus,ihmettelen vaan että ei oo nostajia vaihtanut..Ostin auton käyntivikasena myyjä sano et käy kahdella,pääsin kotiin ja purin trailerista auton höräytin käyntiin ja kas kumma kävi kolmella mut nakutus ja kolina oli helvetinmoinen.ei muutaku venakoppa auki ni nelosen pako nostaja oli siel irtonaisena..noh nyt toimii ku vaihdoin nokat,nostajat,öljyputken ym hilppeet.
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2009, 21:50
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing Näytä viesti
Jännä juttu tossa onkin se että nokka ei ollut kulunut kuin nimeksi,Liekö sitten vaihdettu joskus,ihmettelen vaan että ei oo nostajia vaihtanut..Ostin auton käyntivikasena myyjä sano et käy kahdella,pääsin kotiin ja purin trailerista auton höräytin käyntiin ja kas kumma kävi kolmella mut nakutus ja kolina oli helvetinmoinen.ei muutaku venakoppa auki ni nelosen pako nostaja oli siel irtonaisena..noh nyt toimii ku vaihdoin nokat,nostajat,öljyputken ym hilppeet.
Tais alkaa pelaamaan ihan normaalisti, ei tainnu olla keinulla paljon hintaa, jos saa udella.
Juu onhan noita samoja vikoja ollut, muttei foordissa, ooppelissa enemmänkin.
Onneksi nyt on kaikki kulkineet nykyään Jeeppejä ja viatkin on kunnollisia (kalliita)mutta toimeen tullaan vaikka väkisin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.01.2009, 22:01
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

kyseessähän on tuo kuuluisa epäonnistunut osien karkaisu jota tavataan nokissa ja seuraajissa. eli seuraajien karkaisu on mennyt pieleen ja ne ovat jääneet pehmeiksi jolloin kuluminen on nopeaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.01.2009, 22:03
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
kyseessähän on tuo kuuluisa epäonnistunut osien karkaisu jota tavataan nokissa ja seuraajissa. eli seuraajien karkaisu on mennyt pieleen ja ne ovat jääneet pehmeiksi jolloin kuluminen on nopeaa
Kummikin minä epäilen tuota moottoriöljyä ja sen vaihtoväliä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2009, 22:22
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Kummikin minä epäilen tuota moottoriöljyä ja sen vaihtoväliä
Tossa autossa tuli kyllä "huoltovihko" mukana ja sitä tossa selailin niin öljyt on vaihdettu 5000Km välein ja muutenkin huollettu aika hyvin, nostajia oli jokunen vaihdettu kans jossain vaihees ja kansipahvii ym "Yleistä".. Joten kyl taitaa olla varaosissa ollu vika,, ja uusi nokkaakseli sarja (Sis: Nokka,Nostajat,Ö-putki) ni makso 82€ Motonetissä olis 99€, et ei se kallis ollu.nokan vaihdan tulevaisuudessa samalla kun jakopää rempan teen.nyt on vaan kiire saada leima paperiin
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2009, 23:06
jake74 jake74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: ii/haukipudas
Viestit: 117
Perusasetus

kannataa tarkistaa että nokka pysyy nostimen liukupinnalla. jos venttiili on liian pitkä tai liian lyhyt ni nostin menee "vinoon" ja nokka ei pysy liukupinnalla joten alkaa syömää aika äkkiä nostimen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.01.2009, 23:33
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Ja vielä yksi diagnoosi tähän, miulla monessa fordin ohc motissa nostajat kuluneet samanlailla ja nokka säilynyt "ehjänä".
Katsoppa nokka-akselin ja nostajien yläpuolella oleva öljyputki, että on ehjä ja kaikki reijät auki. Minulla ainakin oli joskus tuossa voitelussa vika, kun oli alusta asti ahdas ja yhden nokan kohdalla tukkeessa.
vielläpä melko erikoisesti tainnut olla aina kolmospytty, jos en väärin muista... Ihme homma sinänsä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.01.2009, 23:53
Kovakalu69 Kovakalu69 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.02.04
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Viestit: 1.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
kyseessähän on tuo kuuluisa epäonnistunut osien karkaisu jota tavataan nokissa ja seuraajissa. eli seuraajien karkaisu on mennyt pieleen ja ne ovat jääneet pehmeiksi jolloin kuluminen on nopeaa
Veikkaan samaa. Voortillahan oli ohc:ssä 80 luvulla monta vuotta sama karkasuvika.
Omassa 73vm ahnaksessa, ei yläkerta rallata pätkääkään, vaikka on koht 200 tuhatta ajettu.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.01.2009, 00:40
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holle Näytä viesti
Ja vielä yksi diagnoosi tähän, miulla monessa fordin ohc motissa nostajat kuluneet samanlailla ja nokka säilynyt "ehjänä".
Katsoppa nokka-akselin ja nostajien yläpuolella oleva öljyputki, että on ehjä ja kaikki reijät auki. Minulla ainakin oli joskus tuossa voitelussa vika, kun oli alusta asti ahdas ja yhden nokan kohdalla tukkeessa.
vielläpä melko erikoisesti tainnut olla aina kolmospytty, jos en väärin muista... Ihme homma sinänsä.

tossa oli kans toi Ö-Putki aika kuonaa täynnä,mut uus on paikalla ja hieman avarrettuna että ruikkii paremmin.ja toi on helppo pitää kunnossa ku venakoppa on 5Minuutissa irti ja sit voi silmällä vaikka joka kuukausi tota venakoneistoa, ni on helppo pitää kuosissa..
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.01.2009, 12:29
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Fordistin vinkit:
Älä osta sitä motonet nokkasarjaa, jos et tahdo vaihtaa sitä 5000km päästä uuteen, ei kestä sierrassa yhtään. Mieluummin laita vähän rahaa kiinni ja hae alkuperäinen sarja. Hinnasta ei kyllä tietoa, itsenikin pitäisi moinen hakea. Samalla kun otat sarjan, niin kannattaa öljyputki vaihtaa, ne näkyy olevan aina tukossa
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.01.2009, 15:34
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Caddy Näytä viesti
Fordistin vinkit:
Älä osta sitä motonet nokkasarjaa, jos et tahdo vaihtaa sitä 5000km päästä uuteen, ei kestä sierrassa yhtään. Mieluummin laita vähän rahaa kiinni ja hae alkuperäinen sarja. Hinnasta ei kyllä tietoa, itsenikin pitäisi moinen hakea. Samalla kun otat sarjan, niin kannattaa öljyputki vaihtaa, ne näkyy olevan aina tukossa
Joo ei oo motonetin sarja.
duunin kautta ostin Suoraan Foordilta orkkiksen
En luota motonettiin sitten yhtään,en ostais ees polttimoita sieltä
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.01.2009, 15:56
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing Näytä viesti
Joo ei oo motonetin sarja.
duunin kautta ostin Suoraan Foordilta orkkiksen
En luota motonettiin sitten yhtään,en ostais ees polttimoita sieltä
Paljonko kustansi iS sierran nokkasarja?
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.01.2009, 17:39
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Caddy Näytä viesti
Paljonko kustansi iS sierran nokkasarja?
Alennuksineen muistaakseni 86€
ja on täysin samaa kamaa ku orkkis,tosin laatikko oli hieman eri
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.01.2009, 00:02
yamah1 yamah1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.09.08
Sijainti: eura
Viestit: 17
Perusasetus

ja nokka kannattaa vaihtaa heti keinujen kans. ja vaatii muuten koneen tai kannen irrotuksen nokan vaihtoon.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.01.2009, 10:07
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Nokka,nostajat,ö-putki,jakopää+Kiristin ja kansipahvi on nyt vaihdettu joten kestää taas fordin tuntien 1v/5000Km
Noh eipä täällä etelässä ole luntakaan +4 näyttää mittari tällähetkellä..
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.01.2009, 14:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Helpotusta nokka-akselin vaihtoon Sierrassa.


Meilläpäin "työssä oikojat" ovat tehneet reikiä rintapelliin, että nokan voi irroitaa ilman kannen poistamista "taaksepäin". Taitaa sieltä joutua vielä irroittamaan mm. tuulilasinpyyhkijäkoneiston, mutta nopeuttaa kummasti. Omassa kanssa tehty noin, reikien päälle vain läpyskät kinni peltiruuveilla tms. Toinen nokka menossa, vaihdoin myös jäykempiin puolisynt. öljyihin. M.M.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.01.2009, 15:17
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Cool

Huonosti tehty remppa jos nostajat/nokka kuluu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing Näytä viesti
Nokka,nostajat,ö-putki,jakopää+Kiristin ja kansipahvi on nyt vaihdettu joten kestää taas fordin tuntien 1v/5000Km
Jos on kunnolla tehty niin OHC kestää taatusti pitempään viritettynäkin. Ei ole hajonnut ensimäistäkään nokka ylempänä kuvatun kulumisen takia eikä tosin muutenkaan ja Sierroihin ehti kumpaankin kertyä yli 200000 km.
Kannattaa konerempan yhteydessä putsata kaikki, siis kaikki, öljykanavat niin pääsee nesteet kunnolla kiertämään
Inhorealisti
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.01.2009, 15:24
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Outoa nokkien kulumista on ilmennyt kaikissa "laahaavissa" syteemeissä, amerikkalaisten klassikkokoneittaen (esim. Jeepin I6) ja mm. kuplavolkkareiden palstoilta löytyy paljon topikkeja joissa kulumisongelmista viimeisen parin vuoden ajalta juttuja.

On todettu että nykyisistä moottoriöljyistä on poistettu, tai jos ei kokonaan niin ainakin radikaalisti vähennetty sinkkiä (ZDDP) saastemääräysten vuoksi. Sinkki vaikuttaa haitallisesti ainakin katalysaattorin toimintaan. Sinkki on kuitenkin oleellinen komponentti lisäämään liukuvan metallipintakontaktin pintapaineen kestävyyttä. Muutamista raskaan kaluston diesel moottoriöljyistä ZDDP:tä löytyy vielä hyväksyttäviä määriä - siis esim. nokan kannalta - ja tätä sinkki lisäainetta saa myös erikseen lisättäväksi erityisesti ensimmäisiin sisäänajon aikaisiin öljyihin.

Itse kuitenkin Jeepissäni käytän, ja tulen käyttämään vain mineraalipohjaisia riittävästi ZDDP:tä sisältäviä moottoriöljyjä. Ja vaihtoväli on sitten tietysti lyhyempi kuin moderneilla synteettisillä.

Olisiko tässä myös Sierraporukalle jutunaihe kahvikupillisen äärelle?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.01.2009, 23:11
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Jos on kunnolla tehty niin OHC kestää taatusti pitempään viritettynäkin. Ei ole hajonnut ensimäistäkään nokka ylempänä kuvatun kulumisen takia eikä tosin muutenkaan ja Sierroihin ehti kumpaankin kertyä yli 200000 km.
Kannattaa konerempan yhteydessä putsata kaikki, siis kaikki, öljykanavat niin pääsee nesteet kunnolla kiertämään
Inhorealisti

Töissä tein kaikki,ja kansi kävi koneistamolla tarkastuksissa/Plaanauksessa.ja mitä ammattitaitoon tulee niin sitä on..ei kai ne muuten uskaltais antaa meikäläisen korjailla pokien uusia ja kalliita autoja
Ja mitä virittämiseen tulee niin silmissä siintää turbosetti ens kesälle,saa sit nähdä et pysytäänkö aikataulussa..
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SJ-413:n käyntiongelma JC Tekniikka & Jutustelu 3 15.11.2008 23:44
Myydään Ford Sierran osia pastirolli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 18.10.2008 07:47
m:2,3l sierran diesel moottori roto O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.02.2008 17:48
M: Sierran osia Reetu O/M/V Muut 5 16.01.2008 07:38
MYYTY! Sierran 1,6 OHC ja 5-vaihteinen laatikko Markol O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.05.2006 21:54


Sivu luotu: 07:42 (GMT +2).