Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.07.2008, 10:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Suzuki sj413 rengastus


Mitä kyseinen kökkyrä sanoo jos siihen laittaa 235/75-15 renkaat alle?
Suikassa vakioalusta paikallaan. Pitäs pystyä ajamaan talveen asti, sit vasta SOA
Mistä kohtaa renkaat (jos) ottaa kiinni ja kuinka paljon?
Entä jaksaako tuo voimakone noilla renkailla mennä auraamattomilla teillä talvella edes eteenpäin?? On nimittäin orkkis jakolaatikko paikallaan..

Jospa jollakin kokemuksia..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.07.2008, 11:45
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mitä kyseinen kökkyrä sanoo jos siihen laittaa 235/75-15 renkaat alle?
Suikassa vakioalusta paikallaan. Pitäs pystyä ajamaan talveen asti, sit vasta SOA
Mistä kohtaa renkaat (jos) ottaa kiinni ja kuinka paljon?
Entä jaksaako tuo voimakone noilla renkailla mennä auraamattomilla teillä talvella edes eteenpäin?? On nimittäin orkkis jakolaatikko paikallaan..

Jospa jollakin kokemuksia..
Litrasella voimakoneella pääsee "riittävän kovaa" samoilla renkailla. En usko isommalla koneella olevan mitään ongelmia jaksamisen kanssa.

Jos olen käsittänyt oikein niin tuo rengaskoko mahtuu juuri ja juuri pyörimään vakioautossa. Mutta jälleen kerran, viisaammat korjatkaa......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.07.2008, 13:28
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

minulla ainakin mahtui muuten pyörimään moitteetta, mutta riippuen vanteesta ottaa runkoon kiinni.. Ainakin omassa raapi runkoon, kun käänsi tappiin asti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.07.2008, 14:10
Poor:n Avatar
Poor Poor ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.05.06
Sijainti: Hämeenlinna, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Mahtuu ainakin 5.5" mankuloilla oikein että väärinpäin...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.11.2008, 10:09
velsku velsku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.08.08
Sijainti: Revonlahti
Viestit: 19
Perusasetus

Mitäs ihmettä te olette tehneet, joilla mahtuu SJ413:ssa 235:t pyöriin.

Itselläni ei mahdu, vaan ottaa lehtijouseen kiinni kun kääntää rattia. Ei tarvitse edes kääntää tappiin asti.

Eilen alkoi todella häiritä kun piti peräkärryllä peruutella ja ahtaassa tilassa kääntää (Tuolla mahdotonta, mutta käyttöautolla ei olis ollut mitään ongelmaa) puita hakiessa...

Etupuskurin kiinnikkeestä on kulma jouduttu ottamaan pois, samoin rengaskotelon takaosaa vähän lekalla painamaan lyttyyn, jottei joustoissa ottaisi.

Alusta on ihan vakio ja renkaat Insa Sahara 235/75/15 vakio vanteilla. Auto on v87 SJ413 (tai Samurai?) ja vieläpä pitkä malli.

Auttaako tuohon nyt mitkään korotukset, kun tuo ottaa lehtijousiin kiinni? Vai pitääkö vaan nyt hommata sitten pienemmät renkaat...

Pitäiskö tuohon tilata jotku spacerit ebaysta... Auttaisko ne? (taitaa olla katulaittomat?)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.11.2008, 10:22
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Levittävämmillä vanteilla, spacereilla, tai sitten kääntyvyyttä hiukan rajoittamalla tuosta selviää.

Vaikka muistelisin että itsellä ei ainakaan vakiovanteilla ja 235/75 kumeilla kyllä ota kiinni mihinkään...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.11.2008, 08:12
Norrena:n Avatar
Norrena Norrena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.05.04
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 360
Perusasetus

Sekin kannattaa huomioida, että eri valmistajien 235/75-15 -renkaat on aika eri kokoisia, vaikka kyljessä sama teksti pönöttääkin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2008, 22:30
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Cool

käyks leimalle


Kelpaako leimalle toi vakio 5,5 vanne, oon jostain saanu päähäni et 235 vaatis levemmän vanteen?
Lisäks kiinnostais et riittääks sen puskurikiinnikkeen muotoilu vai pitääks koko puskuri poistaa?
Mites sitä kääntymistä kuuluu rajottaa, jos siis tarvetta ois?(vamrmaan tyhmä kysymys mut kun ei tajuu näistä mitään vielä

Itellä Suzukissa(410) alla 215 BFG AT kummit, ne ainakin pelittää hyvin, mene "iloisesti" maantiellä...ajan tolla työmatkoja
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2008, 12:57
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kelpaako leimalle toi vakio 5,5 vanne, oon jostain saanu päähäni et 235 vaatis levemmän vanteen?
Lisäks kiinnostais et riittääks sen puskurikiinnikkeen muotoilu vai pitääks koko puskuri poistaa?
Mites sitä kääntymistä kuuluu rajottaa, jos siis tarvetta ois?(vamrmaan tyhmä kysymys mut kun ei tajuu näistä mitään vielä

Itellä Suzukissa(410) alla 215 BFG AT kummit, ne ainakin pelittää hyvin, mene "iloisesti" maantiellä...ajan tolla työmatkoja
Kelpaa 5,5" leimalla.

Rajoitus tapahtuu yhdellä kääntökuulan huopatiivisteen pulteista akselin takapuolella. Kääntelet renkaita niin huomaat kyllä mihin se stoppaa. Siihen pultin alle voi ilmeisesti laittaa prikkojakin, mutta itse olen hitsannut siihen pultin kantaan pikkuisen jatkoa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.11.2008, 13:22
Tom-ppa Tom-ppa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.11.08
Sijainti: Sauvo
Viestit: 56
Cool

Kiitos


Kiitos neuvoista, pitää tutkailla tilannetta, kunhan sopivat kummit löytyy.........
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.11.2008, 16:59
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Pitäs sopia pyöriin , ja nuissa renkaissa on kyllä järkyttävän suuria kokoeroja samojen kokomerkintöjen sisällä .Saatika sitten citymaasturikuvio vs. mutakuvio ...

Tuossa olikin jo nuo " poistettavat kohdat " etupuskurin kiinnikkeen kulmat ja pyöränkotelon "typerä" pokkaus sisäloksusta .
Noilla eväillä sopi 235 sopi mulla 410:n alle

Jos ei sovi niin mulla on lisäkierrejousisatsipatenttihässäkkä ylimääräisenä tallissa , mallia bolt on 410:n alustaan .Korottaa sen noin 40-45 mm ja laillinen eli leimattavissa .
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.11.2008, 18:23
Tom-ppa Tom-ppa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.11.08
Sijainti: Sauvo
Viestit: 56
Perusasetus

kiinnostais mahdollisesti


Jos ei sovi niin mulla on lisäkierrejousisatsipatenttihässäkkä ylimääräisenä tallissa , mallia bolt on 410:n alustaan .Korottaa sen noin 40-45 mm ja laillinen eli leimattavissa .[/QUOTE]


Saisko tosta sun hässäkästä hyvän budjettikorotuksen...paljonko hintaa, oisko kuvaa ja onko hässäkkä niin bolt on että onnistuu räntäsateessa parkkipaikalla
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.11.2008, 21:04
JarnK JarnK ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: SIPPOLA
Viestit: 87
Perusasetus

Mulla samurai -89 ja 235/75-15 sopii kyl hankailematta rullaan..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty SUZUKI SJ413 LWB x 2,5 LaaLaa O/M/V Ajoneuvot 26 18.07.2008 09:11
suzuki sj413 rengastus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 07.07.2008 21:50
suzuki sj413 pohjoisenpoika Tekniikka & Jutustelu 1 14.05.2008 18:17
m:suzuki sj413 Jukkis O/M/V Ajoneuvot 3 14.05.2008 10:33
M:Suzuki SJ413 AVO Trisi O/M/V Ajoneuvot 3 02.02.2008 20:19


Sivu luotu: 19:17 (GMT +2).