Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.07.2009, 22:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Moottoripyörän kytkinkysymys


Ei kehtaa laittaa tekniikkaosioon laittaa, niin kysytääs täällä

purin mopetin kytkintä omituisen sivuäänen vuoksi, ja löysin kuvan osat 31 (2 kpl) sijoitettuina levyjen väliin



kuvan mukaan "spring, clutch boss" kilkkeet kuuluvat "peräkkäin" varsinaisen kytkinlevyhässäkän pohjaan, ja nyt sinistyneinä ne eivät sinne sovi - kysymys kuuluukin:

- mikä näiden funktio on...

useimmat mpyörät pärjää hyvin ilman tällaisia...

nimim. 2000 luvun ilmakoneteknikko

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 24.07.2009 23:02
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.07.2009, 00:41
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Olen ainakin kasannut sellaisia koneita joissa nuo levyt ovat olleet kuperan muotoisia ja olen ajatellut että kytkintä painettaessa levyt toimivat jousena ja irroittavat alimmaisen kytkinlevyn "kytkinrungosta". tuossa kuvassa ainakin nuo levyt(31) näyttävät suorilta, tiedä sitten mitä ovat...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2009, 08:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

...juu kuperat ovat, täähän vaikuttas ihan loogiselta selitykseltä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.07.2009, 19:19
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Duoda noin, asiaa sivuava kysymys, kun mopetin kytkin tuli puheeksi.

Juniorin 2T-mopon kytkin irroittaa talvella käynnistyksen jälkeen vähän huonosti. Kesälläkin vaihde päällä mopo tahtoo hieman ryömiä "kylmästartin" jälkeen. Talvella ei vaihteistolle ei tee kyllä kovin hyvää vaihtaa vapaalta ykköselle kylmillä öljyillä (paukauttaa hieman, kun polkee käynnistyksen jälkeen ykkösen päälle). "Tahmaaminen" loppuu, kun koneen ajaa kuumaksi. Olisiko säätökysymys vai öljyyn liittyvä? Mineraali 10W-40 on laatikkoöljynä ollut. Auttaisiko synteettinen öljy vai pitäisikö tehdä jotakin muuta?

Mopo on HVA CR125.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.07.2009, 19:54
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

jiipeellä on vaa öljyt kohmeessa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.07.2009, 19:59
wannabee:n Avatar
wannabee wannabee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 371
Perusasetus

Itellä aikanaa loppu vastaava oireelu vaihtelemalla oikeanlaiset öljyt (ko laitteelle). Oma kawa oli tosi tarkka, piti muistaakseni olla vielä motulin öljyä tai jotain muuta halpaa litkua. Kokeilemalla selviää, vaihtelet merkkiä ja viskoa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.07.2009, 21:02
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Duoda noin, asiaa sivuava kysymys, kun mopetin kytkin tuli puheeksi.

Juniorin 2T-mopon kytkin irroittaa talvella käynnistyksen jälkeen vähän huonosti. Kesälläkin vaihde päällä mopo tahtoo hieman ryömiä "kylmästartin" jälkeen. Talvella ei vaihteistolle ei tee kyllä kovin hyvää vaihtaa vapaalta ykköselle kylmillä öljyillä (paukauttaa hieman, kun polkee käynnistyksen jälkeen ykkösen päälle). "Tahmaaminen" loppuu, kun koneen ajaa kuumaksi. Olisiko säätökysymys vai öljyyn liittyvä? Mineraali 10W-40 on laatikkoöljynä ollut. Auttaisiko synteettinen öljy vai pitäisikö tehdä jotakin muuta?

Mopo on HVA CR125.

öljyhommalta kuulostaa, ja muutama kykimen painallus käynnistyksen jälkeen ennen liikkeellelähtöä ei ole haitaks, joissain ohjekirjoissakin aikoinans näin kehotettiin tekemään...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.07.2009, 22:15
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Duoda noin, asiaa sivuava kysymys, kun mopetin kytkin tuli puheeksi.

Juniorin 2T-mopon kytkin irroittaa talvella käynnistyksen jälkeen vähän huonosti. Kesälläkin vaihde päällä mopo tahtoo hieman ryömiä "kylmästartin" jälkeen. Talvella ei vaihteistolle ei tee kyllä kovin hyvää vaihtaa vapaalta ykköselle kylmillä öljyillä (paukauttaa hieman, kun polkee käynnistyksen jälkeen ykkösen päälle). "Tahmaaminen" loppuu, kun koneen ajaa kuumaksi. Olisiko säätökysymys vai öljyyn liittyvä? Mineraali 10W-40 on laatikkoöljynä ollut. Auttaisiko synteettinen öljy vai pitäisikö tehdä jotakin muuta?

Mopo on HVA CR125.
Tuli vain mieleen, onkohan ne öljyt moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut vai ilman kytkimen lisäaineistusta olevat "autoöljyt"?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.07.2009, 22:37
jep:n Avatar
jep jep ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: orimattila
Viestit: 206
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Duoda noin, asiaa sivuava kysymys, kun mopetin kytkin tuli puheeksi.

Juniorin 2T-mopon kytkin irroittaa talvella käynnistyksen jälkeen vähän huonosti. Kesälläkin vaihde päällä mopo tahtoo hieman ryömiä "kylmästartin" jälkeen. Talvella ei vaihteistolle ei tee kyllä kovin hyvää vaihtaa vapaalta ykköselle kylmillä öljyillä (paukauttaa hieman, kun polkee käynnistyksen jälkeen ykkösen päälle). "Tahmaaminen" loppuu, kun koneen ajaa kuumaksi. Olisiko säätökysymys vai öljyyn liittyvä? Mineraali 10W-40 on laatikkoöljynä ollut. Auttaisiko synteettinen öljy vai pitäisikö tehdä jotakin muuta?

Mopo on HVA CR125.
Mulla tuli trialiin sama häikkä aikanaan öljynvaihdon jälkeen. Pystyy kylmänä kruisailemaan kytkin pohjassa jonkun aikaa. Synteettiset litkut sisään niin luulisi helpottavan. Edellyttäen, että viskositeetti on kohdallaan. Mineraaliöljyt kun vaihtaa synteettiseen, niin kannattais, isojen poikien mukaan, vaihdon jälkeen ajella tovi ja sitten vaihtaa uudestaan, niin lähtee jämät pois...
__________________
jeppiskamaa, pukinkonttiin...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.07.2009, 22:56
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Märkä kytkimelle on ihan omat öljyt.Vain alan liikkeistä jos haluaa säästää kytkintä.Aikoinaan kotarin kytkimen pilasin,laitoin mp moottoriöljyä koneeseen,kytkin ei irroittanut enää kunnolla eikä pahemmin pitänyt ei auttanut oikean öljyn vaihtokaan,uusi levysetti maksoi jotain aivan käsittämätöntä 900mk varmaan sama summa euroina tällä hetkellä.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Lämminvesivaraaja, kuppipenkki ja moottoripyörän takapäännostin khp78 O/M/V Muut 3 24.05.2009 16:46
Volvo C202 painelaakeri ja kytkinkysymys. Cougar83 Tekniikka & Jutustelu 22 06.05.2009 21:09
Myydään Kiinnostaako vaihtaa harrastusta? Vaihdan joko moottoripyörän tai mönkijän,offiautoon Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 10.07.2008 08:55
M: Moottoripyörän ajokamoja. savlari O/M/V Muut 0 24.07.2007 15:00


Sivu luotu: 14:52 (GMT +2).