Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2008, 00:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

turbotietäjää?


Ongelma: mitenhän hyvin tai huonosti sopisi Schwitzer S100 korvaamaan Toyotan 2LT-II koneesta löytyvän CT20:n?

Imu- ja pakosiivet ovat jotakuinkin samankokoiset ahtimien kesken (molemmat n. 40 mm), Schwitzerissä pakopuoli (laipan aukkoa lukuunottamatta) näyttäisi hivenen tilavemmalta, samoin turbiinin siivet ovat jyrkemmässä kulmassa (nousua enemmän) CT20:een verrattuna.

S100:ia näyttää olevan monta eri kokoista mallia. Ko. Schwitzer S100 on alunperin tarkoitettu 4.4-litraiseen SisuDieseliin, mikä löytyy Valmetin keulilta. Tehoahan noissa ei ole paljoa (91 hv), eikä kierroksiakaan: maksimivääntö on 1400 r/min ja maksimiteho 2200 r/min. Toyotan 2.4-litraisen käyttöalue jatkuu yläpäästä kyllä selkeästi ylemmäksi, mutta ompa tuo paljon pienempi litratilavuudeltaankin.

Speksit tuosta Schwitzeristä:
Family Turbo: S100 Turbo Code: 316579 O.E.M Turbo Code: 836759238
Mark: Valmet (SISU)
Engine: 420DSRE (4.4)

Ja hukkaporttiahan ei tuossa mallissa ole, eli ulkoinen versio pitäisi kehitellä. Päällisin puolin ko. solmu on hieman CT20:stä pienempi: vähän kapeampi ja pakosarjan laippa/reikä pienempi.

Kannattaakohan tätä lähteä peuhaamaan paikalleen jos halavalla sais uuvenverosen? Kyseessä siis kaverin 4Runner ja öljyä kuseva CT20.


Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.11.2008 00:28 Perustelu: hienosäätöö
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2008, 07:19
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Kyllä tuo vizeri niin pikkunen on, että halvalla jos saa, niin kannattaa laittaa. Pakopesä siis ilmeisesti oli kooltaan aavistuksen isompi ? Ehkä joillain sadoilla kierroksilla ylempää voi herätä = syöttöä pikkusen peliin lisää ?
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2008, 09:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo Näytä viesti
Kyllä tuo vizeri niin pikkunen on, että halvalla jos saa, niin kannattaa laittaa. Pakopesä siis ilmeisesti oli kooltaan aavistuksen isompi ? Ehkä joillain sadoilla kierroksilla ylempää voi herätä = syöttöä pikkusen peliin lisää ?
Joo, se turbiinille menevä kanava on isomman näköinen. Se mikä tossa tosiaan mietityttää eniten on tuo moottorien kokoero: tuo Svitseri ei varmastikaan ahdista pakopuolelta niinkuin CT20, mutta onko turbiinipuoli turhankin horo sitten pikkukierroksilla pienemmässä koneessa = ei ahda ennen 2000 r/min? Valmetti tosin antaa jo kaikkensa 1400 r/min, mutta se pumppaa ilmaa vähän eri tahtiin. Kompressoripuolen siivet näyttävät identtisiltä CT20:een verrattuna.

Jos pakosiivet olisivat isommat, mutta samalla kulmalla kuin CT20:ssä, tuntuisi ahdin mutu-tuntumalla sopivammalta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2008, 11:10
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
Perusasetus

mul oli läjäs switcerin s100g vähän aikaa,kait toi menee korvaus ahtimena,mut itte laittasin ton s2:sen,en muista siipikokoo mut vitosel lähti kyl vetämään viidestkympist hienosti,tais olla kans jostain traktorista peräisin!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2008, 15:46
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Noita s2:sikin on monenlaisia. Ittellä portiton s2 jostain nelos valmetista tuossa nissanin sd33 moottorissa. Kaasun kun linttaa pohjaan ja pakkovaihteella kierrättää(automaatti) Ni ahdot pysyy mukisematta 0.7 mut viive on melkoinen. En vois tämmöstä suositella mihinkään manuaali peliin jossa tulee löysättyä kaasua aina kun arpoo seuraavan pykälän.

Niin ja tosiaan ylävireiseltä vaikuttas tässä 3.3 litrasessa kutosessa ni en usko et tilanne paranee pinemässä moottorissa.

Oman ahtimeni sain halvalla joten ajattelin sitä kokeilla mutta seuraavaksi olis hankintalistalla kyllä joku portillinen turbo.

Nii ja siivet ei oo tossa mullakaan ku jotai 5xmm.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2008, 15:56
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Jep, noita S2 on hyvinkin erilaisia, mullakin oli talvella tuollanen kait ns. "vanhanmallinen" S2B, joka oli ulkomitoiltaan/siiviltään huomattavasti isompi, kuin mitä noi uudemmat, joita nähny valmeteissa olevan
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2008, 16:31
Ht35gte Ht35gte ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Lapua
Viestit: 66
Perusasetus

ct


Joo riippuu et mitä sä haluut turbon vaihdolla.voihan sitä ct:tä päivittää paremmaksi.ja mitä nettiä selailin nii tais olla ct:ssä 48mm pakosiipi eli sama ku garrett t3 uudemmas oli sitten joku 45mm.eli jos pako ahistaa nii ei ku vinguttelemaan.ja onko kukaan mittaillu pakopaineita ct:stä.imu siipi siinä on onnettoman näkönen et sen aijon vaihtaa omaani isomman.ja laittaahan sitä vanhaa jo olevaa ahdinta uuden hinnalla kuntoon
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 08:59 (GMT +2).