![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() turbotietäjää?Ongelma: mitenhän hyvin tai huonosti sopisi Schwitzer S100 korvaamaan Toyotan 2LT-II koneesta löytyvän CT20:n? Imu- ja pakosiivet ovat jotakuinkin samankokoiset ahtimien kesken (molemmat n. 40 mm), Schwitzerissä pakopuoli (laipan aukkoa lukuunottamatta) näyttäisi hivenen tilavemmalta, samoin turbiinin siivet ovat jyrkemmässä kulmassa (nousua enemmän) CT20:een verrattuna. S100:ia näyttää olevan monta eri kokoista mallia. Ko. Schwitzer S100 on alunperin tarkoitettu 4.4-litraiseen SisuDieseliin, mikä löytyy Valmetin keulilta. Tehoahan noissa ei ole paljoa (91 hv), eikä kierroksiakaan: maksimivääntö on 1400 r/min ja maksimiteho 2200 r/min. Toyotan 2.4-litraisen käyttöalue jatkuu yläpäästä kyllä selkeästi ylemmäksi, mutta ompa tuo paljon pienempi litratilavuudeltaankin. Speksit tuosta Schwitzeristä: Family Turbo: S100 Turbo Code: 316579 O.E.M Turbo Code: 836759238 Mark: Valmet (SISU) Engine: 420DSRE (4.4) Ja hukkaporttiahan ei tuossa mallissa ole, eli ulkoinen versio pitäisi kehitellä. Päällisin puolin ko. solmu on hieman CT20:stä pienempi: vähän kapeampi ja pakosarjan laippa/reikä pienempi. Kannattaakohan tätä lähteä peuhaamaan paikalleen jos halavalla sais uuvenverosen? Kyseessä siis kaverin 4Runner ja öljyä kuseva CT20.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.11.2008 00:28 Perustelu: hienosäätöö |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo vizeri niin pikkunen on, että halvalla jos saa, niin kannattaa laittaa. Pakopesä siis ilmeisesti oli kooltaan aavistuksen isompi ? Ehkä joillain sadoilla kierroksilla ylempää voi herätä = syöttöä pikkusen peliin lisää ?
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos pakosiivet olisivat isommat, mutta samalla kulmalla kuin CT20:ssä, tuntuisi ahdin mutu-tuntumalla sopivammalta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
mul oli läjäs switcerin s100g vähän aikaa,kait toi menee korvaus ahtimena,mut itte laittasin ton s2:sen,en muista siipikokoo mut vitosel lähti kyl vetämään viidestkympist hienosti,tais olla kans jostain traktorista peräisin!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noita s2:sikin on monenlaisia. Ittellä portiton s2 jostain nelos valmetista tuossa nissanin sd33 moottorissa. Kaasun kun linttaa pohjaan ja pakkovaihteella kierrättää(automaatti) Ni ahdot pysyy mukisematta 0.7 mut viive on melkoinen. En vois tämmöstä suositella mihinkään manuaali peliin jossa tulee löysättyä kaasua aina kun arpoo seuraavan pykälän.
Niin ja tosiaan ylävireiseltä vaikuttas tässä 3.3 litrasessa kutosessa ni en usko et tilanne paranee pinemässä moottorissa. Oman ahtimeni sain halvalla joten ajattelin sitä kokeilla mutta seuraavaksi olis hankintalistalla kyllä joku portillinen turbo. Nii ja siivet ei oo tossa mullakaan ku jotai 5xmm. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jep, noita S2 on hyvinkin erilaisia, mullakin oli talvella tuollanen kait ns. "vanhanmallinen" S2B, joka oli ulkomitoiltaan/siiviltään huomattavasti isompi, kuin mitä noi uudemmat, joita nähny valmeteissa olevan
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#7
|
|||
|
|||
![]() ct
Joo riippuu et mitä sä haluut turbon vaihdolla.voihan sitä ct:tä päivittää paremmaksi.ja mitä nettiä selailin nii tais olla ct:ssä 48mm pakosiipi eli sama ku garrett t3 uudemmas oli sitten joku 45mm.eli jos pako ahistaa nii ei ku vinguttelemaan.ja onko kukaan mittaillu pakopaineita ct:stä.imu siipi siinä on onnettoman näkönen et sen aijon vaihtaa omaani isomman.ja laittaahan sitä vanhaa jo olevaa ahdinta uuden hinnalla kuntoon
|