Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2008, 21:25
hilux -86 hilux -86 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.08
Sijainti: somero
Viestit: 87
Perusasetus

hiluxin etulukot


tietoa kaivataan.
Kun mulla on tollane 86mallinen neliveto hiluxi ja kun menee metsään tai muuten liukkaalle ja laittaa etunapalukot kiinni niin silloinhan kummanki etupyörän pitäis vetää kokoajan?? mutta mulla vetää aina vaan toinen , eli missä mätää???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2008, 21:26
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hilux -86 Näytä viesti
tietoa kaivataan.
Kun mulla on tollane 86mallinen neliveto hiluxi ja kun menee metsään tai muuten liukkaalle ja laittaa etunapalukot kiinni niin silloinhan kummanki etupyörän pitäis vetää kokoajan?? mutta mulla vetää aina vaan toinen , eli missä mätää???
Ei pitäisi vaan napalukko vain kytkee navan voimansiirtoon. Sitten on eri asia jos on tasauspyörästön lukko
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2009, 11:04
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Takaveto päällä vetää vain taka-akseli ja Hiluxeissa on yleensä LSD eli limited slip differential, eli kitkalukko, jolloin "molemmat" takapyörät vetää, tietenkään kitkalukko ei isommilla renkailla ja metsässä pidä, mutta kyllä siitäkin apua monessa tilanteessa on, vaikkapa vauhtia kerättäessä. Monesti 300tkm ajettua taka-akselia ei ole ikinä edes avattu, joten kitkalukon kiristäminen kyllä auttaa tätä luistamista... Ja eiköhän näihin vielä jostain saa tarvittaessa uusia kitkalevyjäkin?

Nelivedon kun kytkee päälle, alkaa etukardaanikin pyörittämään etuperää, napalukoilla kytketään veto etupyörille asti. Etuakselissa ei minkäänsortin lukkoa ole, vaan siinä on avoin tasauspyörästö. Jos molemmat pyörät vetäisivät, eli akseli olisi kuin yhtä puuta ei auto kääntyisi metsässä kovinkaan hyvin. Siksipä monet laittavat eteen ARB paineilmatoimisesti kytkettävän lukon. Helpottaa metsässä ajoa, kun lukon saa välillä pois...

Taka-akselille hurjimmat hitsaa lukon, varsinkin jos autossa ajetaa vain metsässä, sillä Hiluxin perä on kuitenkin melkoisen kevyt... Taakse käy hyvin myös joku automaattisesti kytkeytyvä lukko.. Quick lock, Detroit Locker yms...

Toivottavasti sepustuksesta oli jotakin hyötyä...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2009, 18:34
hilux -86 hilux -86 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.08
Sijainti: somero
Viestit: 87
Perusasetus

kiitoksia paljon. selkeytti paljon, olen vielä melko vihreä näissä piireissä joten kiitoksia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Hiluxin osia cavinon O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.02.2008 15:50
hiluxin alusta diakka Tekniikka & Jutustelu 10 19.02.2008 14:03
O:Hiluxin 4.88 välitys MF356 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.12.2007 19:41
M: Hiluxin välitykset 5.71 Casull O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 03.09.2006 18:15
Hiluxin korottamisesta Tekniikka & Jutustelu 0 20.04.2006 12:28


Sivu luotu: 11:00 (GMT +2).