![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko Hilux miten tarkka?kartaanin keskituesta? Mitä aiheuttaa jos välystä paljon? Mistä johtuu "jyrinä" kun lähtee liikenteeseen? Pakoputki tarkistettu, ei osu runkoon.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos kardaanin tukilaakerin kumi on väljä, siitä aiheutuu värinöitä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
jyrisee varsinkin kun lähtee liikenteeseen.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() ei korjaantunut
Vaihdoin tukilaakerin..jyrinä säilyi.
Miten koneen kiinnitys kumit..saako mistä ja mitkä menee? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko ristikot tarkastettu?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
niin ja saattaa jyristää aika kovastikkin jos etukarpaasi paskana.
jysiseekö kun ajelee takavedolla navat auki? onko koroteltu lähiaikoina? jos kardaanikulmat menny hassuks, tai sit vanha ristinivel ei tykkkää uudesta kulmasta. kerroppa vähän historiaa miten alkanu yms. Viimeksi muokannut tjl : 21.09.2008 20:42 |
#7
|
|||
|
|||
![]() juu
ristikot on hyvät..
Kun kaasuttelee niin jyrinä/tärinä kuuluu.. Kolot tiessä kuuluu myös kovasti.. |
#8
|
|||
|
|||
![]() juu
on ihan vakio
jyrisee jos auto liikkuu ja kaasuttelee vaikka ei vaihe edes päällä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
älä pienistä tärinöistä huolestu, oma on ainakin lähempänä traktoria kun henkilöautoa. mut katoppa ne tukikumit siitä jakolaatikon alta, ne on lähes aina paskana. reunoilla on 2 kumityynyä ja sitte se "tappi" joka on keskellä ja siinä on semmonen pyöreä lätkä niin siitä katoaa kans ne kumit yleensä. olipa helposti kerrottu.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
tarkastappas napojen laakerit
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Minullakin -00 4WD Hilux tärisee kun lähtee ykkösellä paikoiltaan tai ryömittää autoa tyhjäkäynnillä ja siitä kiihdyttää. Jos oikein tasaisesti ja varovasti kiihdyttää, niin sitten ei juurikaan tärise eli vain vedättämällä enemmän. Myös kakkosella pientä tärinää vielä ilmenee, mutta isommilla vaihteilla ei millään kierrosalueella. Ihan sama onko lukot päällä vai ei tai ajaako 2WD tai 4WD. Huomasin myös kun hitaalla nelivedolla siirtelin painavaa kärriä, että kun kytkintä luistattaa, niin auto menee nykyttämällä eteenpäin niin kuin kytkin ei ottaisi tasaisesti.
Autoon on uusittu kytkinlevy, koska kytkinpolkimen jousi oli ollut aikaisemmalla omistajalla jonkun aikaa huomaamatta irtipoikki ja kytkin päässyt luistamaan. En tiedä olisiko kytkimessä nyt jotain joka on kiero tai voiko esim. levyn keskitysvirhe aiheuttaa tuollaista? Kytkin ei mielestäni missään tilanteessa nykyisin luista, mutta tuo tärinä mietityttää. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jos kytkin on käynyt kovin kuumana, saattaa vauhtipyörän pinnassa olla "sinistymiä" jotka täristää.
Subarussani oli aikanaan kytkintä luistateltu, niin että vauhtipyörän pinta oli kulunut/palanut laikukkaaksi. Puhdistelin pintaa levyn vaihdon yhteydessä hiomapaperillakin, mutta vasta pinnan oikaisuhionta koneistamossa korjasi täristämisen luistattaessa. Kytkin kyllä piti hyvin, mutta liikkeellelähdöt oli on-off-tyyppisiä, kun ei sitä täristelyä jaksanut.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Entäs kardaanin kannatin kumi onks se paskana. Ihan takuulla tärisyttää liikkeelle lähtiessä ja pienessä vaihdissa. hiluxissa ku tunnetusti sitä ei ole suojattu mitenkään niin helposti sitä pökkääkin kantoon ja kiveen
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Koneen tai laatikon tukikumi taitaa olla rikki. Noita on vaikea havaita nostamatta konetta/laatikkoa tunkilla, joten kokeileppa tarkistaa nuo ensin.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mistä saa edullisesti noita kumeja?
Onko netissä vaihto-ojeita esim.kannatin laakerille? |
#16
|
||||
|
||||
![]()
väljät nivelet ja tulikumit aiheuttaa helposti sen että stefat menee ja alkaa vuotaa öljyä. Yhdessä vanissa kävi niin ja omassa omegassa kävi kanssa.. .
__________________
mikäs siihen nyt tuli? No taasko se hajos |
#17
|
||||
|
||||
![]()
omassa -82 hiluixis oli parin mettäkeikan jälkeen runko niin letkuna et lava otti väillä kiinni kopin takaseinään ja siitä tuli oikein mukavat jurinat.!! jousti mukavasti maastossa ennenkuin katkesi kokonaan kuskinpuolelta, ajo-ominaisuudet oli huimat!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miten välittää Hilux? | Morjenz | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 22.03.2009 17:27 |
Kannattaa katsastusmiehen olla tarkka | hector | Chit-Chat | 26 | 03.03.2007 17:41 |
Uaz volvo tekniikalla, onko tehty ja miten jos on | Tekniikka & Jutustelu | 63 | 12.07.2006 21:13 | |
Onko kukaan kiinnostunut Toyota Hilux TD 4WD??? | O/M/V Muut | 6 | 28.04.2004 08:14 | |
Tarkka hajuaisti | SamppaFIN | Jokes | 0 | 23.07.2002 12:39 |