Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2008, 20:15
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

BJ jarrukummaa..


viimoisia ongelmia katsastuksen tieltä raivatessa, tuli tällainen ominaisuus:

lintatessa jarrupolkimen pohjaan, syttyy kojelaudassa BRAKE valo, sen kai ei pitäisi syttyä jos ei vikaa? (Tosin kengät on vielä kaukana, takaa en kerinnyt säätämään joten siinä taitaa valon palamisen syykin piillä)

Sylinterit olen avannut ja puhdistanut, olivat aika jumissa. Kuuluuko niissä olla sellainen "välipohja" eli sylinterissä ei ole läpeensä reikää, vaan toinen kengänpääty (semissä säätörissa) on "kova".

Ja vasen etupyörä nakkaa lähes jumiin, kun pyörittää rengaspultit kiinni... Eihän noita kenkiä nyt voi laittaa väärin...koitin vähän lamellilaikalla kiillottaa rummun reunoja, vailla suurempaa tulosta, mutta jonnekinhan sen täytyy ottaa kiinni. Mitään kummempaa hinkkausjälkeäkään ei näkynyt.

Valoisampia päiviä odotellessa..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2008, 06:08
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
lintatessa jarrupolkimen pohjaan, syttyy kojelaudassa BRAKE valo, sen kai ei pitäisi syttyä jos ei vikaa? (Tosin kengät on vielä kaukana, takaa en kerinnyt säätämään joten siinä taitaa valon palamisen syykin piillä)
Eikös ne syttymisen syyt ollu käsijarru, neste vähissä tai alipaine hukassa. Veikkaisin että ku kengät on kaukana ja polkaset kunnolla pohjaan, niin pinta laskee säiliössä niin paljo että valo syttyy.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.08.2008, 07:46
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
viimoisia ongelmia katsastuksen tieltä raivatessa, tuli tällainen ominaisuus:

lintatessa jarrupolkimen pohjaan, syttyy kojelaudassa BRAKE valo, sen kai ei pitäisi syttyä jos ei vikaa? (Tosin kengät on vielä kaukana, takaa en kerinnyt säätämään joten siinä taitaa valon palamisen syykin piillä)

Sylinterit olen avannut ja puhdistanut, olivat aika jumissa. Kuuluuko niissä olla sellainen "välipohja" eli sylinterissä ei ole läpeensä reikää, vaan toinen kengänpääty (semissä säätörissa) on "kova".

Ja vasen etupyörä nakkaa lähes jumiin, kun pyörittää rengaspultit kiinni... Eihän noita kenkiä nyt voi laittaa väärin...koitin vähän lamellilaikalla kiillottaa rummun reunoja, vailla suurempaa tulosta, mutta jonnekinhan sen täytyy ottaa kiinni. Mitään kummempaa hinkkausjälkeäkään ei näkynyt.

Valoisampia päiviä odotellessa..
Alipainesäiliössä on pieni vuoto...kylä pitäisi kestää survaista montakertaa pohjaan.

Se originaali poijes sieltä kuskin penkin alta alustasta ja esim HJ:n alipainesäiliö konehuoneeseen.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.08.2008, 08:01
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

se alipainesäiliö on jo uusittu vanhan tieltä, täytynee tarkistella vielä tyhjennyspropun tiiveys, ja muutoinkin ettei vuotais. Ainakaan mitään uikutusta ja pihinää ei kuulu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.08.2008, 19:49
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

taitaapi vuotaa sinne alipainesäiliölle menevä letku.. sihahteli jokin siihen suuntaan työsylinterillä, tai sitten en on ne sylinterin kumit?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.08.2008, 20:19
kristian kristian ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.02.05
Sijainti: hollola, Finland.
Viestit: 1.010
Perusasetus

Niin tuota.. minäkin tänään noita jarruja taas säätelin ja rumpu paikallaan säädin kengän lähelle ja vannetta paikalleen ja pieni tiukkaus niin johan rupes jumittaa..kenkiä hieman kauemmaksi ja vanne tiukalle ja uusi säätö! näin se joka vuosi on jo mennyt..ja menee! mutta rummut on jokatapauksessa pe.....tä. koskahan sais ne levyt nysvättyä kiinni..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.08.2008, 20:28
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

joo noi levyt tekis kyllä eetvarttia. Eikö silloin pidä vauhtaa myös jarrutehostin jysympään?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.08.2008, 21:58
kristian kristian ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.02.05
Sijainti: hollola, Finland.
Viestit: 1.010
Perusasetus

Pääsylkyksi vaihtaa hj:a rojut..sylkyn ja tehostimen.. jos taaksekkin laittaa levyt.. onhan siitä paljon juttua täällä. haulla löytää.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.08.2008, 17:56
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

jotain alipainehämminkiä tosiaan maisemissa. Tiivistelin liitoksia, mutta ei tepsinyt. Pönttökin näyttäisi olevan ehjä, ei edes ruosteessa. Valosyttyy kun pitää poljinta pohjassa ja nypyttää ihan tuntumalla... Voiskohan olla että ne työsylinterin kumit päästäs jotenkinläpi, tosin silloinhan valon ei pitäisi syttyä...alkaa kuitenkin huutamaan... mitenhän itse jarrutehostaja, onko siellä jokin kalvo, mikä voisi olla hapettunut? Tämä autohan ei ole ollut liikenteessä yli kymmeneen vuoteen....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.08.2008, 21:50
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
joo noi levyt tekis kyllä eetvarttia. Eikö silloin pidä vauhtaa myös jarrutehostin jysympään?
Eipä tullu jarrutehostinta vaihdettua ja hyvin on pelittäny jo yli vuoden. Pelkästään säädin lisätty takalinjaan. Tosin levyt pelkästään edessä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.09.2008, 19:26
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Talking

tehostajan "stefa" vuotaa, samalla sain korjattua pääsylinterin rikki... ehjä hakusessa...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.09.2008, 18:58
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

väliaika, kahvia ja pullaa...

nyt vaihdettu alipaineletkut, alipainesäiliö, ja sylinterinkumit. Ja vielä syttyy kun painaa lujaa poljinta.. liekö vaan liikaa voimaa..

Vielä olisi vaihdettava toi boosteri, josko se vuotais, tai vääntyis hiukan kun linttaa hanikan pohjaan... Jarrut tuntuis kyllä pitävän ja alipainekin pysyy purkissa.

yksboosterisatsi odottaa vaihtoa nurkassa, täytyy viikonloppuna askarrella...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.09.2008, 19:43
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Se valo ei kovin monesta paikasta sita syttymiskaskya saa.
Anturit on ainakin alipainepontossa ja (ehka, riippuen vuosimallista) jarrunestesailion paalla. Ota se piuha vaikka sielta alipainepontolta irti ja lyo maihin (tarkista ensin etta olihan se maadoittava), jotta selviaa onko se tuo anturi minka takia valosyttyy. Voihan se nimittain olla etta anturille on tullut tunnit tayteen tai liitos vaan turhan hapettunut.

Joissain mallissa oli myos vedenerottajan varoitusvalo samassa, mutta sen ei jarruun koskettaessa pitaisi syttya..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.09.2008, 21:53
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Jarrut jos toimii niin helpoin korjaus on poistaa lamppu brake valon takaa
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.09.2008, 08:46
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

toinen jaarusylkky/boosteri satsi vaihdettu ja meno jatkuu, enää siis ei muuta kuin alipainepumpun vaihtaminen edessä? Kuinka paljon sitä alipainetta pitäisi kehitttyä? toppaa ainakin sormeen ihan hyvin kiinni. Meinaan jos olisi vain anturi vika.

Täytyy kuitenkin vielä ilmata ja säätää jarrupiirit uudestaan, josko kuitenkin jumittais jossain.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.09.2008, 13:45
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

hahaa, lopultakin kunnossa. Ilmasin vielä kerran koko systeemin, kuplia oli... vaihdoin samalla uudet nipat kun hiukkahuonolla hapella entiset. Seuraavaksi käkkärin kimppuun. se perhanan iso mutteri vaan ei lähe irti.. täytyy ottaa enemmän voimaa peliin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:28 (GMT +2).