Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2008, 19:00
zampy zampy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Kihniö
Viestit: 129
Perusasetus

Lj:n öljynpaineet?


Kone kylmänä mittari näyttämä viä kohtuu ok, mutta kun kone lämpiää niin öljynpaineet saa kierroksilla pysymään kohtuu hyvänä mut tyhjäkäynnillä pikkuhiljaa putoo alimmalle viivalle! Öljyt (10/30) juuri vaihdettu ja suodatin.
Mistäpäin konehuonetta löytyy öljynpaineanturi? jos koittais tuota vähän tarkastella ja kenties vaihtaa.
Mitä muilla mittari näyttää kylmänä/kuumana?
Onko mitään muita ehdotuksia mitä vois tehdä et sais mittarin/öljynpaineet kuntoon?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.08.2008, 19:29
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Anturi löytyy pakosarjan alta lohkon kupeesta.
Ei kai tuo alaviivalle tippuminen niin vakavaa ole,ku miul tippuu lämpimillä öljyillä sentin tuon alaviivan alapuolelle.
Kierrä anturi irti ja mittaa paineet ihan oikeella painemittarilla,ni tiiät missä mennään
Tuo oma mittari saattaa vanhemmiten näytää mitä sattuu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.08.2008, 19:53
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Ei kannata tuosta läjän omasta öljynpainemittarin lukemasta huolestua, itsellä kanssa lämpösellä koneella melko alhaalla, tuntuu olevan tyypillistä jojotaa
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.08.2008, 20:21
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ja minähän en siihen sähköiseen mittariin enää turbon hajoamisen jälkeen luottanut kun epäilevä mieli.
Niinpä laitoin mekaanisen mittarin, lämpimänä tyhjäkäynnillä 1 bar tai vähän päälle, ajossa enemmän.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.08.2008, 21:05
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

samat ominausuudet löytyy minultakin enkä ole jaksanu asiaan perehtyä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.08.2008, 21:07
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 870
Perusasetus

meikäläisen katiskassa näyttää ajossa toisiksi ylintä viivaa tai hieman yli sen ja tyhjäkäynnillä kokolailla puoltavaliä.
kilometrejä takana n.420000 ja oljyt NESTE TURBO LXE 15W-40
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.08.2008, 10:49
zampy zampy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Kihniö
Viestit: 129
Perusasetus

Kiitoksia näistä vastauksista. Tarkoitin sillä alemmalla viivalla sitä kaikista alinta viivaa joka on
L kirjaimen kohdalla!
Kannattaisko vaihtaa se alkuperäinen anturi uuteen vai onko mittarissa vika? ja mistähän noita antureita sais?
Minkä laisia mekaanisia mittareita ootte laittanut ja kuinka toteutaneet niiden asennuksen?
Piruku täytyy niin paljo kysellä ku ei oo tiatoo!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.08.2008, 12:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Tehohydro Oy:stä silikoonivaimennettu teollisuusmittari 0-6 bar, konepellissä pystyssä, siintä on teflonteräspunosletku banjoliittimellä turbolle.
Turbo tosin vaihdettu erilaiseen, alkuperäisessä turbossa on öljyn meno putken kanssa eli siihen ei onnistu aivan "bolt on" periaatteella.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.08.2008, 15:10
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Antureita löytyy ainakin toyotalta.Veikkaan et tarvikeosana ei löydy.
Oliskohan hinta ollu jotain 80eur luokaa jos oikein muistan,eli ei ihan ilmanen.
Mittari on yleensä kunnossa jos se neula näyttää ees jotain lukemaa ku kääntää käyntiin.
Anturiviat taitaa noissa olla varsin yleisiä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.08.2008, 17:34
zampy zampy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Kihniö
Viestit: 129
Perusasetus

Eli täytyy käydä ostaas mekaaninen mittari ja koittaa löytää sille jostain paikka!(saa mielenrauhan)
voiko sen mittari tuoda sisälle ku sinne tulee kumminki kuuma öljy. No mitä sen mekaanisen mittarin pitäis näyttää lämpösenä ja kylmänä ja kierroksilla ja ilman??
Kiitosta kovasti vastanneille viitseliäisyydestä!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.08.2008, 19:59
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

miksi sen pitää juuri mekaaninen olla? läjässähän kun on kumminkin 12V järjestelmä niin ei tarvi jännitteen alentimienkaan kanssa kikkailla...?
miksei vaikka tämmöistä: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=32172
ei tarvi kabiiniin mitään öljyputkea tuoda..
ainoa jos kovin usein autoa kunnolla uittaa niin siinä tietysti mekaaninen on varmempi..

paineista: jos kilo tyhjäkäynnillä on yli 2 ajossa niin ei huolta..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.08.2008, 20:42
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
miksi sen pitää juuri mekaaninen olla? läjässähän kun on kumminkin 12V järjestelmä niin ei tarvi jännitteen alentimienkaan kanssa kikkailla...?
no kun nuo sähköset näyttää mitä sattuu .mekaninen mittari ,varsinkin tuommonen teollisuus mittari on melkosen tarkka.jos se sattuu nyt jotakin näyttämään niin se on melko varmasti myös totta.ite en laittas ainakaan sähköstä jos kerta alkuperäinen jo kerta on semmonen
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.08.2008, 20:58
zampy zampy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Kihniö
Viestit: 129
Perusasetus

Ja viä sellanen kysymys et pääseekö sille painekellolle ropaahan helposti vai tarviiko paljo purkaa?
Jos hyomenna hakis virhydrosta mekaanisen mittarin ja muut kilheet!!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.08.2008, 20:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Siinä on mekaaninen teollisuusmittari tökätty konepeltiin pystyyn, tää tosin kertoo pakopaineet eikä öljynpaineet.
Jos epäilee mittarin kestävyyttä niin voi ruveta miettimään että missäköhän risukossa sitä oikein ajelee, jos tuo tuosta hajoaa niin on hajonnu jo varmasti muutakin siinä vaiheessa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ.n öljynpaineet Micco Tekniikka & Jutustelu 12 19.08.2007 17:30
hj:n öljynpaineet vertti Tekniikka & Jutustelu 8 20.03.2007 06:15
Patrollin öljynpaineet psk123 Tekniikka & Jutustelu 1 06.02.2007 22:06
Öljynpaineet Pajero Tekniikka & Jutustelu 3 02.01.2007 07:02
Öljynpaineet?! BlackJack Vuosimallit 1984-1996 4 30.06.2004 23:31


Sivu luotu: 22:34 (GMT +2).