![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Lj:n öljynpaineet?Kone kylmänä mittari näyttämä viä kohtuu ok, mutta kun kone lämpiää niin öljynpaineet saa kierroksilla pysymään kohtuu hyvänä mut tyhjäkäynnillä pikkuhiljaa putoo alimmalle viivalle! Öljyt (10/30) juuri vaihdettu ja suodatin. Mistäpäin konehuonetta löytyy öljynpaineanturi? jos koittais tuota vähän tarkastella ja kenties vaihtaa. Mitä muilla mittari näyttää kylmänä/kuumana? Onko mitään muita ehdotuksia mitä vois tehdä et sais mittarin/öljynpaineet kuntoon?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Anturi löytyy pakosarjan alta lohkon kupeesta.
Ei kai tuo alaviivalle tippuminen niin vakavaa ole,ku miul tippuu lämpimillä öljyillä sentin tuon alaviivan alapuolelle. Kierrä anturi irti ja mittaa paineet ihan oikeella painemittarilla,ni tiiät missä mennään Tuo oma mittari saattaa vanhemmiten näytää mitä sattuu. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kannata tuosta läjän omasta öljynpainemittarin lukemasta huolestua, itsellä kanssa lämpösellä koneella melko alhaalla, tuntuu olevan tyypillistä jojotaa
![]()
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja minähän en siihen sähköiseen mittariin enää turbon hajoamisen jälkeen luottanut kun epäilevä mieli.
Niinpä laitoin mekaanisen mittarin, lämpimänä tyhjäkäynnillä 1 bar tai vähän päälle, ajossa enemmän. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
samat ominausuudet löytyy minultakin enkä ole jaksanu asiaan perehtyä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
meikäläisen katiskassa näyttää ajossa toisiksi ylintä viivaa tai hieman yli sen ja tyhjäkäynnillä kokolailla puoltavaliä.
kilometrejä takana n.420000 ja oljyt NESTE TURBO LXE 15W-40 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia näistä vastauksista. Tarkoitin sillä alemmalla viivalla sitä kaikista alinta viivaa joka on
L kirjaimen kohdalla! Kannattaisko vaihtaa se alkuperäinen anturi uuteen vai onko mittarissa vika? ja mistähän noita antureita sais? Minkä laisia mekaanisia mittareita ootte laittanut ja kuinka toteutaneet niiden asennuksen? Piruku täytyy niin paljo kysellä ku ei oo tiatoo!!! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tehohydro Oy:stä silikoonivaimennettu teollisuusmittari 0-6 bar, konepellissä pystyssä, siintä on teflonteräspunosletku banjoliittimellä turbolle.
Turbo tosin vaihdettu erilaiseen, alkuperäisessä turbossa on öljyn meno putken kanssa eli siihen ei onnistu aivan "bolt on" periaatteella. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Antureita löytyy ainakin toyotalta.Veikkaan et tarvikeosana ei löydy.
Oliskohan hinta ollu jotain 80eur luokaa jos oikein muistan,eli ei ihan ilmanen. Mittari on yleensä kunnossa jos se neula näyttää ees jotain lukemaa ku kääntää käyntiin. Anturiviat taitaa noissa olla varsin yleisiä. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eli täytyy käydä ostaas mekaaninen mittari ja koittaa löytää sille jostain paikka!(saa mielenrauhan)
voiko sen mittari tuoda sisälle ku sinne tulee kumminki kuuma öljy. No mitä sen mekaanisen mittarin pitäis näyttää lämpösenä ja kylmänä ja kierroksilla ja ilman?? Kiitosta kovasti vastanneille viitseliäisyydestä! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
miksi sen pitää juuri mekaaninen olla? läjässähän kun on kumminkin 12V järjestelmä niin ei tarvi jännitteen alentimienkaan kanssa kikkailla...?
miksei vaikka tämmöistä: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=32172 ei tarvi kabiiniin mitään öljyputkea tuoda.. ainoa jos kovin usein autoa kunnolla uittaa niin siinä tietysti mekaaninen on varmempi.. paineista: jos kilo tyhjäkäynnillä on yli 2 ajossa niin ei huolta.. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
no kun nuo sähköset näyttää mitä sattuu .mekaninen mittari ,varsinkin tuommonen teollisuus mittari on melkosen tarkka.jos se sattuu nyt jotakin näyttämään niin se on melko varmasti myös totta.ite en laittas ainakaan sähköstä jos kerta alkuperäinen jo kerta on semmonen
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ja viä sellanen kysymys et pääseekö sille painekellolle ropaahan helposti vai tarviiko paljo purkaa?
Jos hyomenna hakis virhydrosta mekaanisen mittarin ja muut kilheet!! |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Siinä on mekaaninen teollisuusmittari tökätty konepeltiin pystyyn, tää tosin kertoo pakopaineet eikä öljynpaineet.
Jos epäilee mittarin kestävyyttä niin voi ruveta miettimään että missäköhän risukossa sitä oikein ajelee, jos tuo tuosta hajoaa niin on hajonnu jo varmasti muutakin siinä vaiheessa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ.n öljynpaineet | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 19.08.2007 17:30 |
hj:n öljynpaineet | vertti | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.03.2007 06:15 |
Patrollin öljynpaineet | psk123 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.02.2007 22:06 |
Öljynpaineet Pajero | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.01.2007 07:02 | |
Öljynpaineet?! | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2004 23:31 |