![]() |
![]() |
|
Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() erps -esto laitteisto.Viimeksi muokannut toyota4x4 : 07.07.2008 22:31 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aargh... nyt tulee ikävä sitä naftansäästömagneettitopikkia
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
jaa, eikös ne jossain automuseoissa jopa ihan tosissaan käytä tommosia, pitää yllä jonkinlaisen varauksen jolloin elektrodit ei pääse atomeilta karkuun ---> ruostuminen ei pääse alkuun
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
miksi siihen on pitäny laittaa ledi?
Ja miten ihmeessä tuommoset pienet elektrodit voi mihinkään auttaa? Jos tulee paha happi ja sanoo: "Juumalauta!" niin kyllä siinä pientä rauta-atomia viedään. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Korroosiovirran kääntäminen ei ole uusi keksintö.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Minulle on kyllä kerrottu, (koulussahan kerrotaan kaikenlaista) että vastaavan tyylisiä systeemeitä on käytetty suurissa metallisissa siltarakenteissa torjumaan korroosiota. Toimiiko tuo sitten autossa niin se on kokonaan toinen juttu.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Veneissä ja moottoreissahan käytetään "uhrimetallia" eli jalompaa metallimöykkyä kiinnitettynä runkoon.
Suurissa yhtenäisissä pinnoissa se vissiin toimii mutta autoissa kun on monenmoista koteloa jne niin vähän huonommin. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Laivoissa vastaavantyyppistä aktiivista korroosiosuojausta on käytetty jo vuosikymmeniä. Autoissa tilanne on tosin vähän toinen mutta saattaa jopa vähän toimia, tai sitten ei.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturin käynnistys esto | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.03.2007 13:50 |
Varkauden esto? | wannabee | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 09.03.2007 13:31 |
Wrangler ja ruosteen esto | mattik | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 21.09.2005 12:15 |