![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mersun Autom.laatikon lämpöanturin asennus?Autohan on G-Mersu ja 722.3 laatikolla. Pitäisi laittaa lämpötila-anturi automaatilaatikon öljyille. Mutta tulipa sitten ropleema että kumpaan jäähdyttimen letkun väliin laitan anturin, kun haluaisin tietää laatikosta ulos tulevan öljyn lämmön enkä sitä joka on jäähdyttimen läpi jo kulkenut. Eli tietääkö kukaan kumman puolen letku on lähtö ja kumpi tulo letku laatikolla. Helpostihan tuo selväiäis kun ottais letkun irti ja laittais käymään. Tällä hetkellä se ei vaan ole mahdollista. Ratkaisu: Laatikolta ulos tuleva öljy kuljettajan puolelta. Laatikolle takaisin tuleva öljy apukuljettajan puolelta.
Viimeksi muokannut NymiS : 03.08.2008 23:03 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
helposti tuon kokeilee sormella kumpi on lämpöisempi
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
en tiedä, mutta laiton mailia...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mitenköhän se toinen on sitten lämpösempi kun konetta ei voi käyttää tällä hetkellä ?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Apukuskin puoli lähtö, en tosin enää ole 100 varma, mutta jotkut laittaa anturin öljypohjaankin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pyöritä turbiinista rajusti, hartaasti ja pitkään... ![]() ![]() ![]() laitoin mailia, mulla oli anturi öljypohjassa, mutta se ei ole sama asia mitä haet, pystyyks lauhun asennosta päättelemään kumpi on meno ? oliks jotain termaria matkalla ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitääpä pyöritellä ja kokeilla sormella sitten huomenna ![]() ![]() ![]() Taitaa tuo laatikon öljy olla vaan aika tasan veden lämpöstä molemmilla puolilla jäähdytintä ![]() No laitan anturin apukuskin puolen letkun väliin ja lisä jäähdyttimen kennon sitten kuskin puolen letkun väliin. Öljypohjastahan lämpötilan nousu tulee viiveellä koska se on lämmenneen öljynkierron viimeinen lenkki eli tämä öljy on jo jäähdytetty. Sen takia haluan anturin mahdollisimman alkupäähän tätä lenkkiä niin saan lukemia todellisesta öljyn lämptilasta laatikon sisällä. Edit: Ai niin ja kiitos Pee:lle vielä dokumenteista tulivat hienosti perille nyt. Viimeksi muokannut NymiS : 03.08.2008 22:49 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
onhan se noinkin
toisaalta kun pumppe imasee ögelpohjasesta, niin kun tiedät sen lämmön, osaat lopettaa ajoissa... edit: niinkuin 124 ssähän on termari öljynlauhulle...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No niin pee:n dokumenteista löytyi oikea vastaus.
Elikkä Cooler Feedline lähtee Kuljettajan puolelta Cooler Returnline tuleepi apukuljettajan puolelle. Elikkä juuri päin vastoin kuin aiemmin todettiin tässä topikissa. Edit: Ja onhan se tietenkin loogisesti ajateltunakin näin... mittatikku/täyttöputkihan on samassa reijässä kuin öljyn paluu puoli. Viimeksi muokannut NymiS : 03.08.2008 23:04 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: MB 280 G autom. | Markol | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.08.2007 08:42 |
M: MB 200 D autom -88 -MYYTY- | pee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.06.2006 18:31 |
OT: M: MAZDA 626 AUTOM 2.0 GLX -88 HP 350 € | pee | O/M/V Muut | 26 | 19.09.2005 19:45 |
veden lämpöanturin ohmit | pee | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 15.04.2005 20:11 |
m:bensa bj v6+autom. | O/M/V Muut | 7 | 08.10.2004 18:42 |