![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Nissan pickupin etujousitus eroja ihmettelen...Nyt rupes kummastuttaan, miten 2- ja 4wd picuppien ( -80 luvun ) etujousitus eroaa toisistaan..?? Sitä vaan, että kuinka tuo korkeusero on toteutettu?? Molemmissa lienee vääntösauvat. onko 4wd vaan "ruuvattu" ylemmäks vai onko rakenteessa jotain merkittävää eroa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() eroja
Eipä siellä samoja osia ole yhtään ripustusten puolella.
Jousia en muista, saattaisivat olla ihan samat tangot. Etupalkki runkoon nähden on 4-vedossa reilusti alempana ja alatukivarret on aivan eri malliset. Pallonivel osoittaa takavedossa ylöspäin ja nelivedossa alaspäin. Tällähän sitä korkeuseroa syntyy. Takavedossa reaktiotangot lähtee tukivarrelta eteenpäin ja nelikossa alatukivarsi on kolmiomainen. Ei kuitenkan kunnon kolmiotukivarsi... Tämä siis D21(-86-97), D22:n(-98--) on ripustus tehty huomattavasti tukevammin. Jos taas kyseessä on 720-korinen peli(-81-85), niin siinä eturipustuksen osat on jokseekin samat molemmissa, ei kuitenkaan suoraan vaihtokelpoisia. taisi siinäkin olla etupalkkia vedetty irti rungosta, millä oli saatu lisää korkeutta ja tilaa etuperälle. Eli eroa on... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Etujousitus | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 12.10.2007 19:18 |
Nissan Patrol D / TD eroja ? | JariM | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.11.2005 20:06 |
O: 720 pickupin keula | Watti | O/M/V Muut | 2 | 06.10.2005 16:07 |
Hilux etujousitus | iippo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.10.2004 20:57 |
O: Blazerin tai Pickupin syyläri | C10 | O/M/V Muut | 0 | 15.02.2004 17:17 |