Ensi kesän hulluksi projektiksi on tulossa Range Rover Classic ja sen dieselöinti. Kuinkas korkeata onnistumisprosenttia veikkaillaan kun rekisteröidäkin se pitäisi. Vuosimalli on 1979 ja bensatekniikka on romuna/kallis ajettava.
Koneeksi alkaisi olla varmistumassa Mersun OM617 puhaltimella ja Getragin 5 pykäläinen vaihteisto tai sitten mahdollisesti välipalalla tuon rangen vakiolootan sovitus siihen. Getragin perään pitäisi saada sitten jonkinsortin jakovaihteistoakin pikkunelikolla, isolla nelikolla ja isolla takatuupparilla. Jotain ideoita, vinkkejä tai jo toteutettuja projekteja kaivattaisiin malliksi.
Autosta ei ole tarkoitus tehdä mitään kaikkialle selviytyvää maastomenijää, vaan aivan normaali pienellä renkaiden suurennoksella ja korotuksilla varustettu menijä. Sitten kun pito ja ominaisuudet loppuun jatketaan vinssillä. Semmoiset tavoitteet on otettu tähän projektiin.
Ja vaikkei kilpiin onnistutakaan saamaan niin tuleepahan ainakin kokeiltua kaikkea uutta. Sitten voidaan ruveta katselemaan jos siitä tekisi todellakin maastokelpoisen menijän.
Edited by - blenheim on 14/01/2008 13:58:09