Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.06.2008, 06:40
vesku.r:n Avatar
vesku.r vesku.r ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.06.05
Sijainti: Ylämylly
Viestit: 433
Perusasetus

Jarrullisen kärryn tekeminen


Onko palstalaiset valmistaneet itse jarrullisia kappaletavarakärryjä kantavuusluokassa n. 2000kg?? Millaisia piirrustuksia teillä on pöytälaatikossa?? Ajatuksissa on joko valmiin kärryn hankkiminen tai alustan osto ja loput tekisi itse. Mitä muita vaatimuksia tuossa tulee eteen kuin vetopään ja jarrujen todistus (hoituu jos ostaa esim. teohydrauli tms. osat)? minkälaisia kuluja odotettavissä? Ja pompsahtaako hinta herkästi ohi esi. saksasta uitetusta kärrystä? Tuo kahumani juhta-kärry alkaa käydä pieneksi kantavuudeltaan..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.06.2008, 07:35
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Harjoteltu on, lujarit tehtiin käytettävissä olevan materiaalin mukaan joten tuli käytettyä hieman eksoottisia mitoituksia.
Itellä hinta pompsahti siinä vaiheessa kun kärry ei mahtunutkaan sinkkialtaaseen kertakastolla, oli 9 cm liian leveä... Jos meinaa sinkata niin kannattaa varmistaa pannun syvyys etukäteen.
Laidoissa pitäs olla jäykistyspokkaus tai useampi, sinkkauksen jälkeen laidat aaltoili.
Sidontakoukkuja tuli laitettua aivan liian vähän vaikka muka laitoin tarpeeksi. Olis pitäny oikeasti tuplata niitten määrä.
Laitalukot kannattaa laittaa heti kerralla kunnolliset.
Nykysin vissiin aisa pitää olla tehastekonen, oman kärryn tein silloin kun omavalmisteaisa kelpasi.
Toinen kärry olis varmasti ekaa parempi... mutta helpoimmalla pääsee jos sopivan kokoinen löytyy markkinoilta, Saksan hinnat ei pahoilta näytä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2008, 16:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Kannattanee lukaista nämä läpi:

O1 ja O2 –luokan keskiakseliperävaunun vetoaisa: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D7278...7_vetoaisa.pdf
Liite: esimerkkejä vetoaisoista: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/17D4D...etoaisasta.pdf

Aisojahan saa esim. Teohydraulista: http://www.teohydrauli.fi/web_kauppa...ist&m_group=14
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jarrullisen peräkärryn paino rek otteessa.. SamiN Tekniikka & Jutustelu 57 27.11.2015 21:28
soa tekeminen Tekniikka & Jutustelu 1 31.07.2007 22:44
Itsensä naurun alaiseksi tekeminen jallu80 Chit-Chat 19 15.01.2006 21:10
M : Rekka Roi-Hki--Roi 2-3.1.2006 kärryn kera finvalp O/M/V Muut 7 19.12.2005 10:19
Virtakiskon tekeminen? Tekniikka & Jutustelu 2 25.01.2005 20:44


Sivu luotu: 10:58 (GMT +2).