Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.08.2004, 19:49
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Takaperä ja etuperä ja väljää


Eli kyseinen kapistus on suzuki samurai mut perä on varmaan aika lailla danan heikennetty versio? olenko väärässä?
Takaperässä on klappia niin että paukkuu aika paljon kun nostaa kytkimen. Kardaanista kun pyörittelee niin kardaani pyörähtää n5+ astetta ennen kuin pyörä liikahtaa. Ei varmaankaan voi olla noin väljä vain lautasen ja pinjonin välistä oisko mitään tehtävissä? hitsata tasauspyörästö?

Etuperän tyhjä liike on jotain 180 astetta, kuten tutun lantikassa eikä pidä ääntä joten on kai normaalia? vaan mikä on rakenne eli miksi väljää?

Olkaa armollisia en ymmärrä näistä.
Kiitos paljon
-Teemu


Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2004, 20:04
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

kyllä se väljä on siellä lautasen ja pinjonin välissä perät auki ja tiukkamaan patrolissa sama vika mut ei enään muista jättää pieni väljä.

"näin se homma etenee"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2004, 20:36
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

180 astetta ei todellakaan ole normaalia,täytyy olla jo melkoinen välys pinjonissa ja lautaspyörässä sekä tasaus pyörästössä.
tasauspyörästön välykselle hyvä lääke on heittää ne tasauspyörästön rattaat veke ja tilalle lock right lukko ja säätää välykset kuntoon.
lock right on luvallinen, hitsilukko ei nykyiset jarrutesterit "haistaa" hitsilukon kun alkavat pyörittää eri aikaan.
muos sitä klappia lisäävät murros ja murroksen pään ja napalukon välys.
voi olla että se pauke kuuluu myös kardaanin ristikkonivelestä ei välttämättä huomaa käsin pyörittelemällä että on vikaa ristikossa kun jo paukuttaa,



Edited by - jjtp on 11/08/2004 21:45:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.08.2004, 21:07
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No sepä onkin hauskaa että etupää ei pidä ääniä, vaan takaperä paukkuu kardaanin nivelissä on väljää ja takaperän olen jo päättänyt avatata sekä hitsuutella. 1 kaveri joka mulle = lantikka Guru sano et häneltä ei ole koskaan testattu jarruja dynolla kun on tokaissut " autossa on tasauspyörästöjen lukot, rullien on pyörittävä samaan suuntaan samalla nopeudella. Saatte ajaa dynamometrile, kunhan takaatte että konttori korvaa kaikki testistä mahdollisesti seuraavat vaihteito, voimansiirto ja akselisto vauriot" Siis tämä on vain kuulopuhetta mutta on asiasta kuulemma ennakkopäätöksiäkin.
-Teemu

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.08.2004, 21:29
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

kyllä tossa meidän lähellä olevalla konttorilla on myös samaan aikaan pyörimään lehtevät jarrutesterit,pitää vain sanoa että lock right paikallaan.
joskus olen hitsilukko autoja karsastanut sade kelillä ettei jäkitä niin paljon vastaan kuin kuivalla.(kun ajavat lenkin takapihalla)
nykyään en laita hitsilukkoa mihinkään jos kaupallinen lukko saatavilla,en kyllä niitä ole mihinkään hitsaillukkaan on ollu jo aikaisemmin hitsattu jos joissakin on semmonen ollut.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
etuperä missä väljää Tekniikka & Jutustelu 6 10.09.2007 17:19
O: Toyota HJ 61 etuperä ja takaperä O/M/V Muut 0 05.12.2005 17:55
HJn etuperä VS takaperä Nalle Tekniikka & Jutustelu 2 02.10.2005 17:40
Jeepin ohjausakselissa väljää HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 07:43
väljää sj ohjauksessa Ykä Tekniikka & Jutustelu 0 06.07.2004 06:34


Sivu luotu: 04:30 (GMT +2).