![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Corvette 1985Terve Toverit, moottori "pöllähtää" aina välillä. Onko kone loppu vai voiko ongelma olla joku venttiilikumi vai vastaavaa Auto on 1985 Corvette ajettu n. 100 tm.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän syy löydy venttiilin varren kautta karkaavasta öljystä. Varsien kumien vaihtohan onnistuu kyllä kun purkaa venttiilikopat sekä vivut ja laittaa paineilmaa tulpanreijästä aina vaihtovuorossa olevaan sylinteriin (jossa mäntä myös ylhäällä), jotteivat venttiilit karkaa.
Ohivuoto mittauksellahan pystyy varmistamaan ettei koneessa ole männänrengas vauriota josta pöllytys johtuu. Jari Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo ! Samaa mieltä, on kuulema aika yleistä 84-91 moottoreissa. Öljynkulutus ei ole kuitenkaan ilmeisesti suurta ? Pikku savuttelu käynnistettäessä kuuluu juuri tuohon varrenkumi ilmiöön...ei välttämättä haittaa käyttöä.
Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juuri vaihdettiin omaani 85.een kyseiset kumit. Jos teet itse, perehdy hydraulisten venttiileiden oikeaan esisäätöön, jotta ei tarvitse avata uudelleen kun nakuttaa johtuen liian löysästä esisäädöstä. Katsii käyttää moottoria ennen venttiilikoppien kiinnitystä, jotta kuulee nakuttaako, jos nakuttaa,kiristä keinuvivun pulttia/venttiili,kunnes nakutus lakkaa. Kannattaa muuten laittaa Fell-pro tiivisteet venakoppiin ja GM omat venttiileiden varsiin, vaikka ovat hieman kalliimmat kuin halpikset. (Jake myy).
Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Anteeks tyhmyyttäni, mistä sen tietää helpoiten että mäntä on yläasennossa????
Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ja varmaan vanhasta sytytystulpasta saa tehtyä sen paineyhteen???
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mistäkö tietää männän olevan yläasennossa? Tapoja on montakin. 1.Voit koittaa tulpanreijästä kun pyörität konetta koska sieltä loppuu ilman tuo jota mäntä pumppaa. 2. tulpanreijästä voi koittaa jollain rautalangalla tms. männän liikettä niissä tapauksissa jolloin se on mahdollista.
3. kampiakselin päähän on merkittu 90 asteen välen merki, jolloin voi edetä sytytysjärjestyksessä merkistä toiseen (tietenkin pitää paikallistaa vaikka ykkösen sytytyshetki josta lähtee liikkeelle) 4. Virranjakajan pyörijä osoittaa sytytyshetkellä sen sylinterin tulpanjohtoon jossa pitäisi räjähtää ja samalla siellä pitää männänkin olla ylhäällä. Josko näistä jollain tavalla yläasento paikallistuisi. Jari Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Terve!
Paljonkohan venttiilivarrenkumien vaihto maksaa alan liikkeissä?? Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
työ ja osat maksaa noin 250-300e riippuen missä tekee, suosittelen alan liikkeessä, esim. Jakella
Note! This message was posted anonymously! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mäkin vaihdoin -85 vetteen nuo venttilinohjarinkumit, kun silloin tällöin käynnistettäessä pöllähti sinistä savua. Joo itse tein vaihtotyön ja fel pron tiivisteet tuli maksaan jotain 30eur, siis molemmat imu- ja pakopuolen tiivistesarjat yhteensä.
Homma oli kyllä näin vasta-alkajalle aika työläs mutta näköjään siinä säästi aika hyvin. Ja nyt on pelittänyt jo yli vuoden loistavasti, en ole nähnyt yhtään sinistä savua yhdenkään käynnistyksen yhteydessä. ![]() Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Range Rover V8 EFI 1985 | Revolver | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 22.07.2007 21:47 |
M: Range Rover vm. 1985 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 21.11.2006 18:02 | |
M:Hilux 1985-MYYTY- | juhaK | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2006 08:33 |
corvette 1985 | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 07.02.2003 13:33 | |
Corvette 50v ja Corvette Club Finland | ZR1 | Yleiset | 0 | 07.11.2002 21:53 |