Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.09.2007, 15:20
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

muutM kyssäri bj:n soasta.


kyllä.olen käyttänyt search:ia!

mutta silti on muutama kyssäri jäänyt vaivaamaan.
eli etupäästä on kyse.
napojen kääntö,onko kellään perimätietoa että monta senttiä se 6 astetta on?ei jaksais rupe laskee,kun sen on jo joku tehnyt.

ja ohjaus.
eli haluaisin alkuun vaan saada toimivan ohjauksen.
eli jos sais ohjausvarret menemään vaan lehtien alta.
crossover steering:kö?
eli apparin puolelle extra kääntövarsi väärinpäin?


ja mitä tarttee ostaa että saa sen pelaamaan?
vaiko saako sen toimiin vakio-osilla?


mites jos ostan hysteer varret esim cros4wd:ltä niin onko silloin niin sanottu bolt on?


__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.09.2007, 17:30
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

ylimääränen alkuperänen varsi käännettynä apparinpuolelle niin pelää ihan hyvin vaatii vaan pidemmät pultit jotka on m12 1,5 nousulla pituus noin 80mm ja niiden varsien väliin täytyy tehdä 16mm levystä palikka. ainoo huonopuoli on että raidetanko jää alkuperäiselle paikalle ja menee mutkalle!

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.09.2007, 17:56
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

kiitoksia selvästä vastauksesta.

mitenkäs sitten tuo hysteer ohjaus palikat?

onko katsastettu tolla keinolla että päällekkäin? ei se mun järjen mukaan ainakaan heikennä.vai?

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.09.2007, 18:07
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

tollasella käännetyillä varsilla meni läpi muutoskatsastuksesta koska on alkuperäsiä ja ackerman kulmat säilyy alkuperäsenä!
hysteer ohjauksessahan sektorivarsi ja raidetanko nousee sinne jousien päälle ja kyllähän tehdaslaisilla palikoilla pitäis leima irrota!

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.10.2007, 09:24
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

ok.tämäkin on nyt selvää.
mites tuo cut&turn? paljonko käännetään sentteinä?

kuinkas paljon aikaa kannattaa varata muutokselle?
viikonloppu varmasti riittää?

mitä iskareita olette käyttäneet?
jotkut sanoo että ramchargerin mut niit ei kuulemma enää saa?

saako pelaan vakio iskareilla,tai edes saako ajokuntoon niillä.


onko mitään mitä kannattaa varata muutosta tehdessä?
u-pultit imeisesti katkeaa aina?
miten mahtaisi toimia dopinsons sarjan iskarit?


Edited by - tjl on 01/10/2007 10:34:17
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.10.2007, 10:12
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 343
Perusasetus

Pari jarruputkea tartti muistaakseni vaihtaa pidempiin että ne kannattaa ainakin hommata jos meinaa viikonlopun aikana homman tehdä, sunnuntaina ei välttämätä ihan joka nurkalta jarruputkia saa kun kumminkin niitten laitto jää viimesimmäksi.


Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.10.2007, 11:25
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Muistaakseni laskeskelin joskus paljon kääntö on milleinä mutta enään en muista. Sehän on kyllä helposti laskettavissa kun mittaa akseliputken paksuuden ja käyttää seuraavia kaavoja:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ympyr%C3%A4

Dodii eli siis kun tietää piirin niin jakaa sen 360 niin saa yhden asteen mitan. Helpompi tietty on ostaa jonkunlainen kulmamittari. Pahimmillaan noita on laitettu sellasella vatupassilla jossa asteet.

Edited by - mikjus on 01/10/2007 15:17:18
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.10.2007, 19:14
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

joo ei tartte enää. ihan turhaan ajoin 500km.
hiluxilla tulin takasi.mut kiitoksia kuitenkin.
kyllä se oma hiluxi tuntuu taas niin hyvältä etten tiiä ees myynkö.



Edited by - tjl on 01/10/2007 20:19:23
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.05.2008, 14:05
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
quote:
ylimääränen alkuperänen varsi käännettynä apparinpuolelle niin pelää ihan hyvin vaatii vaan pidemmät pultit jotka on m12 1,5 nousulla pituus noin 80mm ja niiden varsien väliin täytyy tehdä 16mm levystä palikka. ainoo huonopuoli on että raidetanko jää alkuperäiselle paikalle ja menee mutkalle!

Muuten ihan asia tekstiä mutta pultit ovat 11 X 1,5 eikä löydy ainakaan täältä Savosta mistään. Tähän on toistaiseksi jo aloitettu tekeminen tyssännyt..kaikki pulttifirmat on käyty eilen läpi ilman tulosta, esim. iisalmen Autoalassa ei ollut ko. jengapakkaakaan että olisin M12 pultista kierteistänyt käypäiseksi.

mistä 4 X 11 x 1,5 / 80mm?

80mm pituus olisi passeli kyllä. olisiko kenelläkään tietoa mistä noita saisi..?

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.05.2008, 15:20
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

kyllä hjssa oli ainakin noi 12mm kun löytyi tavallisesta työkaluässästä! ja väännsin toiseenpäähän tavallisen m12 kierteen kun pinnapulttina kiristyy ne kartioprikat paremmin! oli mustia pultteja ja aika kovat kierteyttää uudestaan!

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.05.2008, 01:08
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
quote:

kyllä hjssa oli ainakin noi 12mm


Tämä mustan akseli bj 40 -75 orkkis olkatappiensa kiinnitykseltä, tuossa tulee varmaan se ero. olisikin M12 niin ei olisi mitään vaikeuksia, voisi suunnilleen hakea vaikka haponkestävänä nuo maagiset pultit.

11 X 1,5 on nuo jengagurut kierretulkkeineen hokeneet ja toistaneet loitsua "et löydä tätä mistään"- enkä ole vielä löytänytkään. Sitten kun pitäisi vielä olla about 80mm^ että mahtuu se toinen siekkara siihen myös. Olisipa jengapakka tuolle kierteelle niin tekisi M12 pultista.

Etelä-Suomen kierteistäjät totesivat, että tuo on ihan helppo pala, mutta heilläpä onkin varmaan nuo loitsut hallussa. Niinköhän lie yhtä helppoa tämmöiselle äkkinäiselle ainakaan...pitäisi olla kaikissa hj akselit niin pääsisi helpommalla.

-pajalta tullut ja tilannetta ihmettelen-



pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.05.2008, 04:15
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Miks se nyt ihan väkisin pakka pitää hommata neljän kierteen tähden? Kai nyt sielläkin joku kyläseppä sen verran sorvata osaa, että tommoset onnistuu?

--Teknik, sano ryssä kun saranan näki.--
Kuvia matkan varrelta
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.05.2008, 10:15
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Miks se nyt ihan väkisin pakka pitää hommata neljän kierteen tähden? Kai nyt sielläkin joku kyläseppä sen verran sorvata osaa, että tommoset onnistuu?
Olisihan se tulevaisuutta ajatellen hienoa kun olisi jossain jemmassa muiden harvinaisten esineiden joukossa tuo erikoisuus, 11 X 1,5...tuntisin varmaan tuolloin vihkiytyneeni asiaan syvemminkin, "tavallisille ihmisille" voisi sitä pakkaa ehkä jopa sitten esitellä ja sanoa, että eipä taida löytyä kovin monen hyllystä tätä.

asiaan- sorvari on ollut jo pidempään ylikuumenemistilassa, kun noihin ajokkeihin vaikka minkä näköistä kakkaraa on pitänyt täsmiä ilman kunnon palkkaa suunnilleen yya-henkeen ja sosialismiin vedoten eikä aina viitsisi samaa miestä vaivata, ylirasitushan siile kohta tulee. Kiitos sorvarille muuten jos tätä lukee, hieno mies on kertakaikkiaan.

Sorvari muuten totesi kun jo asiaa kysyin että onpas hankala nousu ja outo pultti muutenkin mutta tehdään jos ihan pakko on mutta ennemmin hän suositteli poraamaan kääntöpään vastapuolet apupuolelta 12 X 1,5:een, mielipiteitä toimiiko..?

Tuosta kai ne ajelut on kohta enää kiinni napapallot kääntyy tänä iltana jos aikataulussa pysyn, pistäkää vinkkiä miten o0lette tehneet tuon kohdan soasta ei haittaa kyllä ollenkaan

ja näkemystä muutenkin että mikä ihmeen 11x1,5 ja miksi noin on ylipäänsä tehty pitäiskö soittaa tojotalle ihan uteliaisuudesta että miksi moinen jenka.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vaihdeloota kyssäri HDJ60 Tekniikka & Jutustelu 0 13.10.2006 18:40
Suunistus-CUP kyssäri joker Tekniikka & Jutustelu 12 29.07.2006 13:24
Perävälityksistä kyssäri. MakeH Tekniikka & Jutustelu 7 19.07.2006 20:56
öljy kyssäri Tekniikka & Jutustelu 1 19.03.2006 06:15
soa kyssäri Tekniikka & Jutustelu 25 13.11.2005 12:12


Sivu luotu: 00:13 (GMT +2).