![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Renkaiden kylkisuojausMikä olisi sellainen rengas jonka kylki olisi ihan oikeasti suojattu pistoja vastaan vai lieneekö tämä täysin turha juttu? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
hiukan lisää infoa tarvittaisiin, mikä auto ja minkäkokoista sulla on haaveissa?
Pisto ja viilto suojattuja on, mutta jos haet rakennetta mikä esim, metsäkoneissa on sellanen teräsverkko vulkanoitu renkaan runkorakenteen sisään, niin niitä ei voi kevyessä kalustossa (alta 5tonnia) käyttää. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuskin mikään renkaista kestää ihan mitä vaan. Varsinkin vyörenkaan rakenteeseen kuuluu joustava kylki, jolloin sitä ei voi vahvistaa rajatta, tai sitten renkaasta tulee melkein ristikudosrengas ...
Rättirenkaat ovat rakeenteensa puolesta "tasalujejempia", eli kylki on suhteessa vahvempi ja toisaalta myös kuvio joustaa enemmän, kun jäykät vyöt taas puuttuvat siitä. Eli tosi-offihommiin joku rättirengas Swamper, Simex, tms. T, Antti |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiinnostus lähinnä tulevaisuuden kannalta, sitten kun aikoinaan on varaa maastorenkaisiin, niin mitä silloin kannattaisi katsella.
Käsitykseni mukaan kun ns. katurenkaassa on kovinkin heiveröiset kyljet. Rengaskoko olisi 235/75 R15. Mikä rengasvalmistaja erikseen mainitsee renkaan kyljen olevan ns. vahvistettu kylki vai onko tällaisesta rakenteesta ylipäätänsä mitään käytännön hyötyä? Mikä valmistaja tekee harrasteajoon (ei niin "tosimies" hommiin) ristikudosrenkaita? Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mahtaako ristikudosrengasta olla saatavana muuta kuin "tosimies"-kuviolla? En ainakaan heti muista yhtään.
Hommaa jotkut hyvät radiaalirungolla olevat AT-tyyppiset yleisrenkaat, joilla kehtaa mennä metsäänkin. Mulle on sattunut 25 vuoden aikana 3 kylkivauriota ja pari ilman pussahdusta sisärenkaattomasta yhteensä noin 500 - 1000 offikeikalla. Eli ei niitä ihan yhtenään satu tavallisillakaan renkailla. Ei kannata uhrata katuominaisuuksia ihan kevyesti. T, Antti |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
> Ei kannata uhrata katuominaisuuksia ihan kevyesti Samaa mieltä. Rättirenkaat on sellaset kuin on, kadulle vyörenkaat. -Paavo "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Uusimmassa Four Wheelerissä oli juuri juttu GoodYear uudesta All Terrain Wrangler renkaasta jossa on vahvistettu kyljet. Renkaan kehutaan olevan hiljainen ja vahva. Rengas on vahvistettu kevlarilla ja samalla tekniikalla mitä käytetään heidän MT/R renkaissa. Saako kyseistä rengasta suomesta ja koska siitä ei ole tietoa. Nettikaupasta niitä varmaan löytyy.
Älä huido käytä offii. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä BFG:lläkin on oma kylkivahvistuksensa ("TriGard"), mutta saa sen silti rikki. Näin nimimerkki "Kokemusta omaava".
Näkyy noiden Goodyearin AT-renkaiden Kevlar (joka on kyllä lujaa) olevan käytetty vain kulutuspinnan vahvistamiseen. Kyljissä upea "Durawall" (suomeksi esim. "Kestokylki"). http://www.goodyearwrangler.com/good...tml/index2.jsp Mainospuheisiin kannattaa aina suhtautua pienellä varauksella ... T, Antti |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
renkaiden paineet? | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 28.07.2008 22:41 | |
Renkaiden woblausnopeus? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 18.10.2007 08:57 |
Renkaiden ilmanvaihto! | piparix | Chit-Chat | 1 | 01.02.2007 17:02 |
Renkaiden pinnoituksesta...? | Watti | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.09.2005 18:11 |
renkaiden kylkipykimät? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.03.2005 08:07 |