Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2006, 12:53
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

Mikä kytkinkoppa LD28 ja jeepin T14 väliin?


aussit yms on laittanu jeepiin (maahantuojalla) SD33 hurumykke. Ja sanovat että se on bolt on iisi juttu

oliks se niin että kaaveli on erilainen ja startti eri puolella (4-koneessa muistaisin nähneeni kuskin puolella)

mulla on nimittäin tarkoitus istuttaa LD28 jeep wagoneeriin 3-lovisen manuaalin eteen käyttäen automaatticedrikin kaavelia (kytkinkoppaa)

sehän on takapäästä symmetrinen 6pulttikiinnitys. Jeepin BW T14 lootassa on 4 pultin kiinnitys ja pystysuunnassa epäsymmetrisen suorakaiteen muotosesti

välilaippa ois valmiiksi, tosin fiatin 3,5L kytkinkoppaa varten. Tarvitaanko välttämättä olaketta tms ja miten ois viisain tuo välilaippa rakentaa




Edited by - cb125twin on 29/06/2006 10:17:26

Edited by - cb125twin on 29/06/2006 10:21:30

Edited by - cb125twin on 04/07/2006 08:51:00

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.06.2006, 13:42
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

bongasin pirate4x4stä: "I thought the SD33 used an SAE #4 bell housing bolt pattern. It's different than the SAE #3 used by most chevy motors ie. 350, but an adapter can at least be made as it is a standard bell housing pattern.

The SD-33's in the Scout were mostly mated to T-19's via an SAE #4 flywheel housing. The few Scouts and the CJ10a (Airforce Tug) that were mated to auto's were done via BB Mopar 727's were done via a special adapter SD33 to BB Mopar."

eli löytyykö #4 kaavelia ja sopisko suoraan LD28 perään. Voisi päätellä että sopii kun joku oli pultannu ko. koneen suoraan 727 eteen

näytti sae 4# hakusanalla tulevan valmistajia kaavelille jossa perässä 6-pulttikehä

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2006, 09:20
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

onko kokemusta volvo b20 tai mb dsl kaavelin käytöstä (taitaa olla liian ahdas tuo automaatin kaaveli)

kaverilla oli rämbylässä b20 laatikko...
mesen manuaali on tuollainen vanhanaikaisen näkönen boxi niinku T14? Onko kopsattu mitoitus (standardi) bw:stä?

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.07.2006, 07:52
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

joku väitti että automaatticedricin kytkinkoppaa ei pysty käyttämään.

homma edennyt, tänään nousee fiatin kone nokalta...

pääsee sovittelemaan cedricin konetta.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.07.2006, 05:59
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
quote:
joku väitti että automaatticedricin kytkinkoppaa ei pysty käyttämään.

homma edennyt, tänään nousee fiatin kone nokalta...

pääsee sovittelemaan cedricin konetta.

näyttää sopivan automaatin kaaveli, johtuiskohan että mulla on c31 bensalaurelin (L20) vauhtipyörä ja asetelma jonka löysin nurkista...
jos sitten tänään sais nostopukin taas rakenneltua =p

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.12.2006, 14:15
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

No niin nyt on tullut ajettua cedrik koneisella wagoneerilla.

Eli Y30 2.8d kone automaatin kytkinkoppa johon tehty reikä fiatin(?) kytkinhaarukalle ja korollan kytkintyösylinterille ja mersun levy jossa boori viilattu jeepin 3v manuaalille istuvaksi. fiatin välilaippa "muokattu" ja keskitetty nissanin automaattilaatikon öljypumpun päädyllä.

nätti kone nokalla ja kuulostaa hyvältä (suoralla putkella) mutta voimapuolessa ehkä alavääntöä kaipaisi lisää...

hitaalla alueella on tullut ajettua (tontti on polkusonnalla =D)

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2006, 20:15
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Jos sulla on samat välitykset kun mulla ni toi on liian kovakulkuinen peli kivikkoon/kannokkoon.

Mulla on 3,54 perät dana20, bw t14, ja se 3,5l fiat.

Onko ehdotuksia mitä kannattas lähteä muuttaan et sais hitaampia välityksiä.

Nuo nelivaihteiset bw T18 on ainakin hyvin harvinaisia.
Ja hitaampia periä ei viittis laittaa ku sit huutaa normi ajossa?



Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.12.2006, 21:56
uazman uazman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.03.04
Sijainti: tampester
Viestit: 268
Perusasetus

yksinkertaisesti sanoen...välitä danan 20 jakis uusiksi, vaihda t-18, tai vielä kalliimpi, osta advancelta crawler.

helpolla tuosta ei selviä....ite hommasin 18 askin 6.37 välityksellä...varo niitä 4. jotain olevia..ei auta paljoo.

jeep 4.2 tdi

pajatonttu
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.12.2006, 08:36
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jos sulla on samat välitykset kun mulla ni toi on liian kovakulkuinen peli kivikkoon/kannokkoon.
Tuli mieleen että onko kukaan tehny offikäyttöön sellasta 2 laatikkosysteemiä että t14 kytkinakselille ymppäsis kardaanin yoken. Näinhän ne ruotsissa tekivät epa-raktorit duetista yms...

Vois olla ihan näppärä joku cedrik automaattitekniikka ja manuaali perässä.

kardaanimuutoksia tulisi ja murtaisiko ristikko takana liikaa? koneen vois tosin vetää niin eteen kun sopii rungossa...

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.12.2006, 15:12
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Nii tossa t-14 lootassa tais olla joku 3.xx ykkösen välitys. Mahtskohan tohon olla sovellettavissa jonkun muun auton borgwarner loota? Volvossa on kuulemma samat kytkinakselin poortit mut millainenhan siinä on ulostuloakseli ja vaihteistonjatkeen kiinnitys?

Tuo kaksi lootaa peräkkäin voi tulla liian pitkäksi vaikka olen minäkin kuullut et joku ois niin tehny. Mulla ois yks fiiatin 5 lovinen kuorma auton loota ja siihen jopa välilaippa et se kävis dana20 mut siihen pitäs teettää yks ratas.

Minkä kokoset renkaat cd125twin:illä on jeepissä? Mulla on 31" ja isompia ei tartte haaveillakkaan näillä välityksillä.

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.12.2006, 18:49
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

pystyiskö jonkun bw automaatin sovittamaan tuohon d-20 jakikseen?

niin, mulla on 235/75 otteessa

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.12.2006, 21:02
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

tota määkin oon ettiny mut en oo löytäny tietoo mistää. Kattelin tossa volvon lootaa ja luulen että se ei käy danan 20.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: LD28 - TH700 adapterilaippa ostettas eewertti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.02.2008 21:16
O:404 mog kytkinkoppa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.09.2007 21:55
O: Chevyn kytkinkoppa kivinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 28.08.2007 19:00
4v manuaalivaihteistoja LD28:lle O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.06.2007 06:31
Jeepin kytkinkoppa Tekniikka & Jutustelu 3 13.01.2005 12:36


Sivu luotu: 13:45 (GMT +2).