Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2008, 09:35
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

toyota hilux -04


osaisiko kukaan kertoa mahtuuko vakio hiluxin alle 31/10.5-15 renkaat? olisi tarkoitus hiukan korottaa maavaraa renkailla. toinen vaihtoehto olisi 31/10,5-16 tai 325/85-16 mites niiden laita mahtuvatko? olisi myös tarkoitus vaihtaa ns. "pohjapanssari" 6mm kovaan alumiiniin jota käytetään esim. junien esteraivauslevynä joten pitäisi ainakin kestää.

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2008, 14:59
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Mahtuu ja taitaa olla myos vaihtoehtoinen ensiasennus kokokin

Edit: siis tuo 31x10,5x16 tai 265/70 16

SLCK 62
FJ Cruiser -08


Edited by - PETEBJ75 on 26/01/2008 15:00:47
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2008, 16:38
MF356:n Avatar
MF356 MF356 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: lappi (tl), Finland.
Viestit: 523
Perusasetus

Toi noin, kuuleman mukaan -03 vakio Hiluxissa 31*10.5*15 ottaa hitusen kiinni tietyissä tilanteissa. Tästä voisi päätellä, että 31*10,5*16 ja varsinkin 325*85*16 ottaa kiinni jo vähän enemmänkin.

´romuistaan mies tunnetaan´
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2008, 18:21
Jugio Jugio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 80
Perusasetus

31x10,5x15 mahtui suoraan ainakin mulla. 265x75x16 otti edestä toiselta puolelta sisäänjoustaessa kiinni lokasuojamuoviin, pienen trimmauksen jälkeen ei ota enää.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2008, 19:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Mikähän tuo 325/85-16 rengas on?! Tarkoittanee 325/60R15 kumia? Tuon kokoista kun ei ole keksittykään, ja vaikka olisikin, rengas vastaisi halkaisijaltaan 37.8":n kumia. Samoin 31x10.50-16 kumeja ei ole olemassa, ja vaikka olisikin, ulkohalkaisija on n. 31" vaikka vannekoko olisi 15 tai 16 tai mitä muuta tahansa.

Ja varmasti sopii 31" alle, jos vanteet on yhtään säädyllisellä offsetilla. 32" tai 265/75R16 saattaa vaatia pientä fiksausta kuraläpän kohdalla.

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2008, 18:36
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

no toivottavasti nyt sitten mahtuvat sillä sellaiset ostin 31/10.5-15 insa sahara turbot huomenissa vanteille ja koeasennus. vanteina taitaa olla 8*15" mangelsit.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2008, 18:49
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Hyvin mahtuu pyörimään 31" saharat. Hienoinen vääntösauvojen kiristys antaa jo todella kivasti tilaa. Tässä mun pirssi kukoistuksen aikoinaan.
Ai piti vielä mainita että autossa on 8x15 mangelssit.


-Jeppismeininki ja v***lla päähän-


Edited by - Mutamies on 07/02/2008 18:51:37
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2008, 20:57
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

josko joku voisi minua valoittaa tuosta vääntösauvojen ruuvaamisesta? ja saa vääntää rautalangastakin kiitos

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.02.2008, 10:38
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
josko joku voisi minua valoittaa tuosta vääntösauvojen ruuvaamisesta? ja saa vääntää rautalangastakin kiitos

Note! This message was posted anonymously!
http://toyota.off-road.com/toyota/ar....jsp?id=398514



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.02.2008, 16:58
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

täytyy kokeilla tuota säätöä, kun ihan pikkuisen ottaa kuminulkoreuna lokariin kiinni, kun kääntää rattia puoleen väliin. tai sitten annan pajavasaraa täytyy nyt vielä katsoa mitä tekee

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.02.2008, 19:42
yuomu yuomu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Viestit: 5
Perusasetus

hiluxi tuli noin vuosi sitten ostettua ja nyt pitäisi alkaa siitä tekemää vähän maasto kelpoisempaa autoa.

mitä kaikkea pitää ottaa huomioon jos korottaa hyttiä rungosta 1-2" kyseessä siis -04 hilux. v onnistuuko noin vain, eli pultit auki hyttiä ylös palat väliin ja hytti päälle? vai pitääkö ottaa jotain huomioon ja mitä?
mikäs olisi paras mahdollinen materiaali koropaloille?
niin ja tuosta vääntövarsi hommasta vielä mitähän pulttia pitää kiristää? ja mikä olisi hyvä säätö ilmeisesti yli 1,5" ei kannata korottaa kiristämällä???

kiitän avusta

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.02.2008, 17:13
yuomu yuomu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Viestit: 5
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Hyvin mahtuu pyörimään 31" saharat. Hienoinen vääntösauvojen kiristys antaa jo todella kivasti tilaa. Tässä mun pirssi kukoistuksen aikoinaan.
Ai piti vielä mainita että autossa on 8x15 mangelssit.


-Jeppismeininki ja v***lla päähän-


Edited by - Mutamies on 07/02/2008 18:51:37
voisitko kertoa että mistä niitä vääntövarsijousia oikein kiristetään itselläni ei ole mitään hajua. kiitos

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.02.2008, 19:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

yuomu: etkö saa linkkiä auki, vai mikä? Onhan siinä kuvatkin jos ei englanti taitu.

Tässä hätäinen suomennos kuvineen:


Tässä kuva säätöpultista ja mutterista vm. 88-95. Tässä mallissa ei ole lukkomuttereita.

Kiristä 22 mm pulttia muutama kierros (5-10 kierrosta). Katso että mutteri yläpuolella ei pyöri mukana. Jos pyörii, sulla on luultavasti huonokuntoinen pultti mikä olisi syytä uusia. Uusi maksaa n. $6 Toyota-liikkeessä.


Voit pitää kiintoavaimella kiinni mutterista jos se pyörii mukana, mutta jos pulttia on vaikea pyörittää, on aika uusia pultti ja mutteri. Tee sama säätö toiselle puolelle. Pyöritä pulttia yhtä monta kierrosta.

Ja jos ei ole sattunut silmään nämä säätöpultit, ne on suunnilleen etupenkkien etureunan kohdalla rungossa.

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.02.2008, 20:16
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Nuo pultin kannat töröttää suoraan alaspäin ja näyttää vähän pyöränpulteilta mutta isompia, ja kätevintä on kiertää mutterikoneella. 5-7 kierrosta voi vielä ottaa, jos ottaa enemmän niin ei jousta alaspäin koska topparikumi ottaa kiinni.(tosimies heittää sen helvettiin)

Jos koppaa ja lavaa nostat rungolla, niin etupuskurin ja mahdollisen karja/valoraudan nosto edessä. Muuten jää ikävä rako maskin ja puskurin väliin. Polttoaineen täyttöön laitat jatkon. Flektin kehän varmistat, ettei ota kiinni flektiin. Nailon tangosta teet korotuspalat ja haet pitemmät pultit.

-Jeppismeininki ja v***lla päähän-
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.02.2008, 21:17
yuomu yuomu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Viestit: 5
Perusasetus

jees kiitos vain. yritän etsiä oikeaa pulttia huomenissa.

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 14.02.2008, 18:17
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Kannattaa keventää etupäätä tunkilla ennen ruuvailua, säilyy kierteet pidempään.
Paras vaihtoehto olisi laittaa SDORIn 1" palikat ja LÖYSÄTÄ 5-10 kierrosta.

-------------

Hiluxiin 33"
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 14.02.2008, 18:45
yuomu yuomu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Viestit: 5
Perusasetus

Mihin kaikkeen tuo vaikuttaa, kun kiristää nuita sauvoja? Tänään vilkasin taas auton alle ja sieltähän ne vihulaiset löytyivät ensi silmäyksellä. Huomenna olis tarkoitus kiristellä niitä.
Tuo korotus on käynyt mielessä, mutta taidan jättää homman kesään on, sitten vähän mukavempi tehdä.
Kiitos vain neuvoista.

Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 14.02.2008, 21:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mihin kaikkeen tuo vaikuttaa, kun kiristää nuita sauvoja? Tänään vilkasin taas auton alle ja sieltähän ne vihulaiset löytyivät ensi silmäyksellä. Huomenna olis tarkoitus kiristellä niitä.
Tuo korotus on käynyt mielessä, mutta taidan jättää homman kesään on, sitten vähän mukavempi tehdä.
Kiitos vain neuvoista.

Vaikuttaa jousen esijännitykseen. Eli jos väännät tiukemmalle, keula nousee ylemmäksi, jousitus tulee himpun kovemmaksi ja pyöränkulmat menee vähän pieleen (joten säädettävä korotuksen jälkeen).



_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 15.02.2008, 18:19
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Vaikuttaa jousen esijännitykseen. Eli jos väännät tiukemmalle, keula nousee ylemmäksi, jousitus tulee himpun kovemmaksi ja pyöränkulmat menee vähän pieleen (joten säädettävä korotuksen jälkeen).



_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Tuo on vanhemman N110 ongelma, ei muutu mihinkään tässä uudemmassa.
Pystykallistus olisi hyvä muuttaa nollaksi jos on leveämmät nakit alla, voi kulua ulkosyrjistä vakiolla.

-------------

Hiluxiin 33"

Edited by - ariman on 15/02/2008 18:23:19
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 17.02.2008, 12:22
yuomu yuomu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Viestit: 5
Perusasetus

säädin 8 kierrosta kireämälle kyllähän se nousi, mutta hyvin vähän. no pää asia ettei kurvissa raavi sisälokariin.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m:toyota hilux 4x4 td -89 janatuinen O/M/V Ajoneuvot 3 14.03.2006 12:24
M: TOYOTA HiluX O/M/V Muut 6 28.07.2005 17:19
O:toyota hilux 4x4 81-88 O/M/V Muut 0 15.06.2005 22:09
M: toyota hilux ext.cab 4x4 -97 O/M/V Muut 0 15.05.2005 18:09
O: Toyota hilux 4x4 O/M/V Muut 0 28.11.2003 00:15


Sivu luotu: 07:40 (GMT +2).