![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() CasterkulmaMitenhän pystyisi kotikonstein saamaan selville casterkulman? Kun etuakselin kardaanikulmaa on korjattu kääntämällä pinionia ylös, niin casterit menee negatiiviseksi ja ajo-ominaisuudet samalla. Casterin korjaaminen ei ole ongelma, mutta casterkulman selville saaminen on. Yhtenä vaihtoehtona ajattelin orkkis casterin ja pinionin laipan kulmaa vertaamalla saada laskettua navan kääntötarpeen. Ideoita? ---------------------------------------- Höh, mie lähen tallille korjaamaan jotain... Edited by - Arska-tehtaalta on 17/11/2007 21:24:42
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei kait siinä kotikonstein ole muuta vaihtoehtoa kun vertaamalla vanhaan/mittaamalla jos ei omista nelipyörä suuntaus laitteita....
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Olkanivelen pulttien päälle vatupassi. Takapultin päällä kiinni ja etummaisen väliin nuin 2mm väliä niin ok castor. Auton on tietty oltava tasasella----
Katony mitä sä taas hölisit!! Hippo perk....!!! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarkkuus asia erikseen, pitäis joskus lyödä mittapäät kiinni suikkaan ja katsoa mille seinälle itellä meni. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
no, itelläkin tuli käänneltyä SOA:aa tehessä pyllystä revityillä mitoilla, kun jousipeditkin sattu kiinni fiilispohjalta. Lisäksi nuo etulatit antoi akselin kiertyä monta astetta ennenkun laitoin tractionbarin. Nyt etuakseli kiertyy auton korkeuden mukaan...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
On siinä varmaan jotain mittalaitetta hyvä käyttää, itel oli tommonen
![]() Auto tasasella etu-akseli pukkien päällä suunnilleen ajoasennossa ja toi mitta siihen "pallossa" olevan laakerikoolin päälle, casteri kolmeen asteeseen ja sit vaan luokka saumalla kiinni... Ihan hyvä ajettava ainakin tuli, joskus jos sais aikaiseksi niin pitäis työmaalla mitata että kuin osuvat toisiinsa nähden kohilleen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juuri samannäkösellä mittaimella yritin töllistellä kulmia, kun akseleita asentelin. Tossa on sellanen juttu, että jos mittalaitetta kääntää hiukankaan olka-akselin suuntaisesti, niin lukemat muuttuu.
Taidanpa käyttää auton rengaskulma mittauksessa ja sit sen perusteella kääntää navat hipon keksimällä astemittarilla. ---------------------------------------- Höh, mie lähen tallille korjaamaan jotain... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mikä virma näitä kulmamittaria myy?
|