Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2008, 13:40
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Rangen 3.5 muutoskatsastaminen 3.9:iin


Moi!
Mulla on -89 3.5 EFI Range, johon vaihdan 3.9:in. Näitä on varmaan joku vaihtanut ja katsastanut, joten kysyisin että tarvitsenko jotain paperia tehoista tai alustasta? Tehothan ei kasva yli sallitun prosentin ja alustakin näissä on käsittääkseni täsmälleen sama.

T: Jani

- May the force be in Range Rover! -

__________________
Jeep, love of my life!

Jeep Wrangler 4.0 HO
Jeep Commander 3.0 CRD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2008, 14:20
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Eikös Rangessa voi vertailumoottorina käyttää mallisarjan isointa konetta, eli 4,2:sta, vai olenko ymmärtänyt väärin?
Silloin ei tarvitse mitään papereita ollakkaan. Sitäpaitsi, -89 Rangea on ollut molemmilla koneilla uutena saatavana. (tosin valmistettu peräkkäin, ei samaan aikaan, kun on vaihtunut kone just -89.)



_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
#LJ 70 -90#
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2008, 20:05
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.563
Perusasetus

Riittääkö vanhat etujarrut, vai pitääkös laittaa ne 3,9:n jäähdytetyt. 3,5:ssa umpilevyt, vai miten se meni? Vai oliko ne kaasaripelissä??




Life sucks, then you die...

Edited by - AVRO on 24/04/2008 21:06:58
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2008, 07:28
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

3.5EFIssä umpilevyt, ainakin 86:ssa.

Järjen mukaan nuo jarrut kyllä riittäisivät, mutta enpä tiedä katsurin kantaa. Järjellä ja katsastusviranomaisilla ei toisinaan ole minkäänlaista kohtaamispintaa.

Kukaan tuota koneen vaihtoa kuitenkaan huomaa. Tietty kaasuläppäkotelon "3.9" teksti eroaisi rekisteriotteesta, [kuiskaus]hioo sen pois[/kuiskaus]. Muilta osin pitää olla jo aika vihkiytynyt erottaakseen myllyt toisistaan.

<center>****************************************** *************************
For the intellectually challenged - Range Rover

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products."

RR 3.9EFI Vogue automatic, 1990
RR 3.5EFI Vogue manual, 1986 - ex
************************************************** *****************</center>


Edited by - TimoV on 25/04/2008 08:30:14
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2008, 08:36
LRV8 LRV8 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.08.03
Sijainti: Helsinki
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Riittääkö vanhat etujarrut, vai pitääkös laittaa ne 3,9:n jäähdytetyt. 3,5:ssa umpilevyt, vai miten se meni? Vai oliko ne kaasaripelissä??
Mulla on 3,9 -89 tuontipeli ja ohuemmat levyt. Kirja näytti katsastusasemalla (Hakuninmaa) molempia kyseisenä vuotena. Ei tarvinnut vaihtaa tuuletettuihin. Oli kylläkin edestä kuluneet että meni vaihtoon muutenkin.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2008, 18:38
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Eikös 10% saanut kasvattaa moottorin tilavuutta ilman muutos katsastuksen tarvetta vai onko jo muuttunut?
Tosin jos koko lohko vaihtuu niin tiedä sitten...

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2008, 18:01
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Vertailun vuoksi; -97 (tai -98) discossa on 3.9 korkeapuristekone ja edessäkin ohuet jarrulevyt,
mutta abs:t taitaa tasoittaa tilannetta jonkunverran, jarrujen perussäätö voisi olla takapainoisempi.

-90 luvun alkupuolen rangeissa 3.9 matalapuristeisessa koneessa (kat) on jotakuinkin samat tehot kuin
3.5 korkeapuristeisessa, tais olla muutama kilowatti vaan enemmän 3.9 8.13:1 CR vs. 3.5 9.35:1 CR.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Rangen ovi Range-Miki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 22.12.2005 08:45
O: rangen V8 jutkula O/M/V Muut 1 08.12.2005 22:39
Rangen ECU Tekniikka & Jutustelu 13 27.07.2004 07:41
FYI: Auton korottaminen ja muutoskatsastaminen offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 1 25.10.2003 07:53
Rangen PTO sippis Tekniikka & Jutustelu 0 29.07.2003 11:18


Sivu luotu: 05:47 (GMT +2).