Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2007, 16:42
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

-87 hiace kytkinakseli


juu, tänään otin koneen pois ja ilokseni huomasin etä kytkinakseli on kulunut vauhtipyörän laakerin kohdalta n.0,5mm.

tietääkö joku:

-saako tuon akselin vaihdettua ilman että purkaa koko laatikkoa:

-tai onko joku kokeillut kestääkö kytkinakselin muut laakerit ajoa noilla välyksillä?

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2007, 17:56
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

En tiedä tarkalleen onko tuossa kovin paljoa eroa LJ:n ja 4Runnerin vastaavaan, mutta kerrotaan nyt kuitenkin miten asia ratkaistiin aluksi runnerin ja heti perään läjän tapauksessa. Kummassakin oli samalla tavalla kytkinakselin pää silmälaakerin kohdalta sorvautunut päin vittua...jo paaaaljon aiemmin kuin vian korjaus oli käsillä. Mahdollisesti jo vuosia aiemmin...eli ei se ainakaan heti hajoa jos välystä onkin. Kumpaankin tuli samanlainen patentti, eli vanha silmälaakeri malliksi mukaan ja laakeriliikkeestä mittojen mukaan 4mm leveämpi silmälaakeri, jolloin se yltää kytkinakselin ehjälle osalla jonkun matkaa. Näissä malleissa tuo 4mm mahtui vielä nippanappa...kaikista ei voi sanoa sopiiko?

Mikä varmuuskerroin? ...se sieltä mihinkään putoa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2007, 18:21
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

tuo kone on mallia 2l ja laatikko on neliveto, että luulisin pikkulantikassa olevan sama, 4runnerissa on kai mallia 2l2, voi olla samat tilkkeet kyllä siinäkin.

ideana aika pätevä, tarviikin huomenna laittaa palasille ja miettiä asiaa uudestaan.

jännityiskertoihan tässä vähän kohdillaan jos yli 10 kilsan reissun heittää.. no hajoo ne uudetkin autot..

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.10.2007, 19:50
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Kannattaa tosiaan miettiä tuotakin ratkaisua ennen kuin alkaa laatikkoa purkamaan. Pari viikkoa sitten tein LJ:hin kyseisen homman ja ihan laakeriliikkeestä sain sopivan laakerin. Luultavasti laakerin sisähalkaisija on 12mm ja alkuperäinen leveys 10mm.
Jos meinaat kytkintä laitella, niin älä laita halpoja paketteja (esim englantilainen qh motonetista). AD liikkeiden kautta saa edullisesti esim. japanilaista pakettia merkiltään Exedy. Taru kertoo, että suuri osa Toyota-autoista varustetaan tehtaalla tämän merkkisellä kytkimellä (täyttä varmuutta edes google ei kertonut).

Mikä varmuuskerroin? ...se sieltä mihinkään putoa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2007, 20:06
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

no tää autoprojekti on nyt vähän katkolla vie kun en oo päättäny viä yritänkö koota moottorin romuista vai sijotanko johonkin keltasenkonkurssin moottoriin.

aika moni myytävä kone tuntuu olevan " naapurin kuulopuheitten" mukaan juuri remontoituja tai sitten ei oo tietoo missä kunnossa on tai sitten tiedetään että on ajettu jotain yli 400tkm.

no on tää kyl jo 20 vuotias autovanhuskin..


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Patrolin Laatikon kytkinakseli. Risa käy! Mutamies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.02.2008 20:40
M: LJ-70 kytkinakseli + muuta Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.04.2007 14:07
O:HJ:n kytkinakseli bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.04.2007 20:27
O: HJ:n kytkinakseli tai 4/5-v loota -HANKITTU- SuurSyömäri O/M/V Muut 0 16.11.2005 17:34
O: HJ laatikon kytkinkoppa+kytkinakseli bj45lava O/M/V Muut 1 07.07.2004 20:34


Sivu luotu: 15:34 (GMT +2).