Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.08.2007, 18:50
HDJ-80 HDJ-80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.12.05
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 160
Perusasetus

suzuki experttiä kaivataan


SJ:ssä hirtti nokka-akseli kiinni (öljykanavat tukossa), kauloilla naarmua.
Nokka mallia "pujotettava" eli ei avattavia laakeripukkeja/liuskoja.

Onko ollut vastaavia tapauksia, kuinka kestäisi jatkossa jos vain kiillottaisi kaulat?

Jos ylimääräinen ehjä kansi jollakulla myynnissä, niin ilmoittele.

040-7683144

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.08.2007, 19:46
Peuhu:n Avatar
Peuhu Peuhu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.06
Sijainti: Tyrnävä, Finland.
Viestit: 141
Perusasetus

Velipojan suskassa kävi aikanaan sama homma. Kyllä kansi meni vaihtoon, oli kaulat menneet niin huonoon kuntoon.
Öljyreikiä voi jonkin verran suurentaa. Palstalla on ollut juttua aiheesta. Löytyy varmaan searchillä.
Kannattaa myös käyttää laatuöljyjä ja vaihtaa öljyt riittävän usein.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.08.2007, 19:52
COWBOY COWBOY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.06
Sijainti: Salla
Viestit: 175
Perusasetus

Nimenomaan!! Suzukeihin vain parasta laatua synteettistä öljyä!

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2007, 17:49
ari:n Avatar
ari ari ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.03
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 989
Perusasetus

Kokeileppa teettää koneistamolla kaulat suuremmiks, ja neulalaakereilla... oli mulla joskus ajatuksena.....En tiiä toimisko?!?!

--Bågger och Volvo (Penta) rules ok!--
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2007, 20:37
MF356:n Avatar
MF356 MF356 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: lappi (tl), Finland.
Viestit: 523
Perusasetus

Jos tarkoitat semmosia neulalaakereita kuin esim. mopon kiertokangessa, niin alumiini kannessa on varmaan hieman liian pehmeä laakeripinta. Itselle tuli kerran semmonen Suzu josta oli leikannut nokka etumaisesta pukista kiinni, oli kuulemma ollut sama vika muutama tuhat aiemmin ja oli vaan hiottu kaulat. Ei siis mielestäni riitä pelkkä hiominen jos kansi on naarmuilla. Oman kannen silloin 4v. sitten holkitin pronssiholkilla, ja näyttää vieläkin liikuvan erään palstalaisen alla.

´romuistaan mies tunnetaan´
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2007, 19:07
Lunkkis:n Avatar
Lunkkis Lunkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.05.04
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 29
Perusasetus

Joop tuttua juttua, aiheesta keskusteltu paljon ja itelläkin kokemusta. Kanteen pystytään tekemään linjaus ja laakeripinnat pystytään "heloittamaan" n.50e per kaula.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.08.2007, 09:11
Sunami:n Avatar
Sunami Sunami ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Tre, Finland.
Viestit: 44
Perusasetus

Omassakin na leikkasi parivuotta sitten yhdestä kaulasta. Akseliin ei tullut pahoja jälkiä, mutta laakerin alumiini puuroutui paikallisesti. Hiottiin itse käsin jäljet pois ja kone on toiminut pari vuotta sen jälkeen ilman ongelmia. Kiillotus varmaan riittää sullakin.
Syynä öljykanavan tukkeutumiseen on kannessa oleva supistus, johon oli kulkeutunut kannentiivistemateriaalin murusia. KÄYTTÖKÄÄ SJ:SSÄ LAADUKASTA KANSIPAHVIA jossa on VAHVIKERENGAS ÖLJYKANAVAN LÄPIVIENNISSÄ.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Hj ja LJ-linkkejä kaivataan Linkit 2 22.05.2006 09:53
Kaivataan neuvostoliittoa jeeppi-eki Chit-Chat 55 07.06.2005 01:04
O/CJ-7 MASKIA KAIVATAAN O/M/V Muut 3 27.01.2005 16:19
Tietoa kaivataan ..................... Palde Tekniikka & Jutustelu 1 14.07.2004 20:13


Sivu luotu: 00:31 (GMT +2).