![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() LJ70 kytkimestä?Omastani rivahti kytkin (levy hajosi) joten ajattelin udella että minkä merkkistä settiä kannattaisi harkita ostavansa ja onko paljonkin kesto eroja? Mistä ja mihin hintaan? Rengas koko on 33" ja ahtoa on n.0,8 bar
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
exedy:n HD paketti on toiminu ainakin mulla hj:n alla 33 ja 1.5 bari eikä oo vielä kertaakaan luiskahtanu
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Celican sintterilevy käy ja pitää
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Offroadtarvikkeen kytkin tietysti.
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
LJ:n pieni vai iso kytkin? pikkunen on halkasijaltaan 224mm ja isompi 236mm. Tuota isompaa löytyy esim. tamgearssilta rallimallina, mutta tuohon pienempään haluisin itekkin vastaisen varalle vinkkiä, jos RJ:stä rupee joskus taas kytkin luopumaan...
Vauhtipyöräkin on mulla kuudella pultilla kiinni, isompi vissiin kaheksalla? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onko nuo ekstriim-hevi-duti-lapakytkimet mitenkä jäykkiä poleksittavia verrattuna orkkikseen?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
sintteri on himpun hankala, jos ei oo välitettyä jakista... Omankin kytkimen puolesta joskus aina pelottaa suolla ja kivikossa, kun joutuu ihan urakalla luistattamaan, että vähä eteniski, eikä vaa uppois...
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
mulla on ln110 2L-II koneeseen vaihdettu 236mm huimapyörä ja siihen pultattu x-tremen hd-paketti massalevyllisenä, kyllä toi selkeesti vakiota jäykempi on polkea. ei se kyllä ajamista haittaa, sen verran että eron jäykkyydessä huomaa kun muilla laitteilla ajelee. mattotelineessä on 224mm 6-lapainen keraaminen paketti niin esim. siihen verraten toi ikstriimi on selkeesti jäykempi.
Viimeksi muokannut lepoantti : 18.04.2010 11:27 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tarkennetaan sen verran että kytkin ei ruvennut luistamaan vaan levyn metalli rakenteet hajosivat sieltä pienien jousien sisäpuolelta ja tästä jotuen laatikon akseliin jäi kiini semmoinen n.10cm halkaisijaltaan oleva metalli kiekko ja loput pyörivät vauhtipyörän mukana.
Levyn kokoa en nyt muista. Kestihän se n.20tkm ja suunnilleen 10-15 pientä metsä reissua (1-2h kerta) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Minulla hajosi samalla tavalla aikanaan motonetin qh-paketti (se englantilainen kuitenkin). Tilalle tuli exedy (tarkempaa tietoa en muista).
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Osaako kukaa kertoa vähän neuvoa. Itellä lj70 vm 88/89 käyttöönotto 00.89. Eli minkälaista kytkintä suosittelette, ja mitä huomioitavaa että tulis oikea ostettua/tilattua. Tehoa nostettu jonkuverran ja 33" renkaat ja vakio alko luistaa.
Suosituksia ja linkkejä esim. ebaystä voi myös laittaa jos joku tietää sopivan. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Vähä riippuu budjetista. Jos tarve saaha halvalla ajoon nopeesti, niin tamgearsilta satkun tarvikepaketti. jos sitten haluaa investoida enempi, niin kyselee tuota extremepakettia. Ulkomailta tilatessa tuppaa kytkinpaketeille tulemaan kohtuudella toimituskuluja, kun asetelma ei oo kevyt...
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
No mielellään vähän järeämpi ku vakio ois hakusessa. Offroadtarvikkeellahan näkyy olevan. Houkutteli vai jos jostain ois edukkaammin löytäny
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/66876 http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/66877 nuista varmaa jompikumpi passaa. Kellään kokemusta? |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Onko kellään tietoa tai oletusta mitä eroa nuissa kahdessa kytkimessä on mitkä linkkasin ylempänä? Eli uudempaan käviskö tuo vanhemman malli.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Äkkiseltään katsottuna toinen on uudempiin ja toinen vanhempiin malleihin. Halkaisija on sama mutta uudemmissa sen pitäisi vissiin olla hiukka isompi. Nopeammin selviää kun soitat offroadtarvikkeelle ja kysyt, tietäävät varmasti sen kertoa ihan sillä hetkellä mikä passaa parhaiten. 050 592 43 40
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ero on painelaakerissa.
Takuuseen en mene kun omista tutkimuksista on muutama vuosi aikaa, mutta olikohan vielä niin että se ero oli niin mitätön että kumpikin olisi vielä käynyt. Kato Toydiysta tai vastaavasta alustanumerolla oikean painelaakerin numero ja kysy kytkinpaketin myyjältä kummassa on sitä vastaava osa. EDIT: Tämä siis kosken tavallisia kytkinpaketteja, mutta eiköhän tuo ero noissa tuningpaketeissakin ole samassa osassa.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n kytkimestä | Olkku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.11.2008 22:13 |
patrol kytkimestä | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 24.06.2007 20:18 | |
Pajeron kytkimestä! | ases | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.12.2006 17:43 |
Mitsun kytkimestä | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 31.10.2006 09:52 |
BJ tojon kytkimestä | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 30.09.2003 08:32 |