![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hiab hydrauli vinssi ?Tuli hommattua tällainen kapistus mielenhäiriössä ja nyt mietinnän alla mitä tuolla vois tehdä. Tunteeko kukaan tuonlaista Hiab vinssiä - mitään tekstejä tyyppikilvessä ei enään ole luettavassa kunnossa. Lähinnä kiinnostaa minkä kokoluokan virvelistä on kyse. Painaa se ainakin pirusti. ![]() L3314 & C304
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ehkä paras käyttötarkoitus on se mihin se varmaan on tehtykin eli (pieneen) kuorma-autoon jossa on jo hydraulipumppu jotta pääsee huonoilla teillä ja liukkaalla. En sano että olis huono maastokuorma-autossakaan, pienempään autoon ton paino tekee pahaa. Tai mikä ton paino sitten oikeasti onkaan..?
************** Jussi ja Suzuki |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Puntari näyttää painoksi 89kg ja tönäri vaijerin paksuudeksi 9.5mm. Tyyppikilvessä vois lukea W1000 ja toisella rivillä jotain numeroita lisää.
Mulla ei ole käsitystä missä tuollasta on voitu käyttää joten jos noita on ollu kuorma-autossa niin hyvä - luulis että jaksaa silloin kiskoa vähintään sen mitä 8000lbs sähkövinssikin? Onko mitään arvailuja paljonko tuo vaatii pumpulta tuottoa? L3314 & C304 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tuotolla nopeus, paineella voima
www.Offroadkainuu.com www.hanakkatalo.fi Lisäsimme verkkokauppaamme paljon uusia tuotteita, Tutustu. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos en aivan väärin muista niin 175bar?
L3314 & C304 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Todennäköisesti toi on peräisin kuorma-auton kappaletavaranosturista.
Puhtain asein puhtaan asian puolesta |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
<pre id=code> ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Omassa mogissa on keulassa Wartan tekemä nosturivinssi. Noin mutu-tiedolla uskoisin että suoritusarvot on lähes samat. Warta vetää 150 bar paineella 2500kg ja järkevän nopeuden saamiseksi ainakaan mogin oma pikkupumppu ei riitä (tuotto 18l/min). 30-40 l/min pitäisi riittää ripeään vetoon ja saahan sitä nopeutta säädettyä alaspäin venttiileillä. Painetta pystyy varmaan nostamaan päälle 200 bar jolloin vetokyky kasvaa. Tuo vehkeen paino on kyllä ainakin keulalla paha, tuntuu jo 4t mogissakin siirtävän painopistettä turhaa eteenpäin. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tuo on ollut Hiab 550 mallissa todennäköisesti. Siten asennettuna että vinssi on nostopuomin päällä ja naru juoksee koukkuun pylpyrälle ja siitä alas. Nosturissa voima rajoitettu noin 1000 kg ja jos siellä päässä paineliittimien luona näkyy ylimääräisiä osia, niin heittämällä ne mäkeen nousee teho hieman.
Olen kokeillut tuollaista kuorma-auton lavavinssinä ja siihen kelpaa hyvin, käyttöpaine muistaakseni on 550-hiabissa 150 bar. Mulla on mogissa nokalla Warn 15000 hydraulimallina ja tykkään kovin. Ei paina paljoa, ei lisää yhtään ylitystä jne. Jos sellaista tekee mieli niin privaa saa laittaa. -Maastoautossa on jäykkä etuakseli- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Effer merkkisen nosturin vinssillä ollaan joskus vinssattu kuorma-autoa kun jäätiin tasaselle kiinni. Ei suositeltavaa, mutta päästin kotiin sentään. Ajattelin siirtää vinssin nosturista rungon kylkeen sisumaisesti, mutta veli ei innostunut aiheesta.
Suomen Autoteollisuus Oy ja British Leyland Motor Corporation = Sisu A-45 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ko. kampe on tosiaankin Hiab nosturin vinssi. Se NOSTAA 1000 kg. Vetää sitten ainakin 4000 kg, ja käyttö paine oli tuon aikaisissa nostureissa 110 bar. Moottorina siinä on mäntämoottori, jossa on muistaakseni 6 kpl mäntiä. Harkitsisin vakavasti ennen kuin lähtisin nostamaan käyttöpainetta.
Note! This message was posted anonymously! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tietääkö tietäjät mikä on tuon moottorin etuosasta vinssin vaihteistoon(?) menevän putken tarkoitus? Muutenkin on vielä vähän epäselvää miten päin tuohon pitäs putket törkätä...
L3314 & C304 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kuvassa näkyy ylivuotoputki joka on siinä moottorin laipassa. Siitä paluulinja säiliöön, nosturikäytöstä johtuen toteutus lienee sellainen että myös kierukkavaihde saa voitelun hydrauliöljystä. Tämän takia tulee putki painepäästä vaihteistolle.
![]() -Maastoautossa on jäykkä etuakseli- |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Joo'o paluu/huohotin putki se on. Se moottori on aika erikoinen, siinä on männät kun patruunat revolverissa eikä oikeastaan mitään tiivistystä (renkaita tai muuta), vain tarkka sovitus ja öljy. Ne männät pyörii siinä moottorin mukana ja tahdistus on siinä kannessa.
Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M. Hydrauli vinssi | Taihatsu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 22.01.2008 10:03 |
O:Hydrauli Vinssi | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.11.2007 06:53 |
O:hiab 670 osia | hj | O/M/V Muut | 1 | 18.10.2007 20:44 |
M:puutavarakuormain hiab 1600e | akp | O/M/V Muut | 0 | 02.10.2007 08:21 |
o:hydrauli vinssi | mini-visku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 18.09.2007 16:56 |