Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2007, 15:03
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

OT: Raskaan kaluston hydrauliikasta


Onko jollain tietoa saako scania P93 (vm 96) asennettua hydrauliikkaa jolla siirtää n. 150kW tehoa? Nykyinen nivelakselein toteutettu voimansiirto alkaa olla loppu, onhan siirtoakin useampi metri joten ollaan harkittu hydraulista.
Riittääkö voimanottoon asennettavan hydrauliikan jerkku?
Tuleeko se suoraan PTO:n tilalle?
En muista PTO:n mallia, vaihteisto GR801 ja ulosotto kytkimestä riippuva.

Pikaisella vilkaisulla näyttäisi siltä että nykyinen PTO on EG612.

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti

Edited by - Shuttle on 13/06/2007 16:06:51

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2007, 15:30
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

En taaskaan tiedä mistään mitään, mutta mekaanisen ja hydraulisen voimansiirron hyötysuhteet ovat aika kaukana toisistaan oppikirjojen mukaan.

150 kW:n toisiotehosta (jos sen verran pitää olla laitteiden pyörittämiseen) saa laskea hukkuneen n. 40 kW öljyn lämmittämiseen. Saa olla kohtalainen jäähdytin ja puhallin tälle, puhumattakaan merkittävästi kasvaneestsa ensiötehon tarpeesta.

Suorahkolla nivelakselilla saattaa hyötysuhde olla aika lähellä sataa prosenttia, realistisesti ainakin 95%, hydrauliikalla parhaimmillaan n. 80%.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2007, 17:24
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ottaa tehon kampiakselin etupäästä...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2007, 17:37
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Joo nokkapumppua vaan kehiin, mikäli on kohtuudella toteutettavissa.

RUMARACING
TROOPER 2.8, SJ410
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2007, 21:21
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Nokkapumppu ei kyllä ole vaihtoehto.
Kovaan ääneen puhuin että pitäisi siirtyä hydrauliikkaan kunnes vilkaisin millaisia tehoja pumppu vaatii tuottaakseen täyden tuoton. 150-160kW.
Koneessahan on tehoja 250hp. Saapi nähdä miten käy..

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2007, 07:02
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Koneen kierrokset pumppukäytössä täytyy säätää ihan tappiin, muuten ei teho piisaa ... 250 hp = 180 kW.


T, Antti
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. Bruno Chit-Chat 18 18.03.2007 16:50
"Raskaan diesel kaluston yms" edullista huoltoa Tekniikka & Jutustelu 0 22.12.2005 21:33


Sivu luotu: 01:57 (GMT +2).