Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.06.2007, 22:13
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

orbi oireilee


eli kuksan orbi tykyttää vastaan aika reilusti mistä vois johtua ja asialla ei tietenkään kiire ku vasta perjantaina pitäs rommakkoon lähteä


__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2007, 22:44
Hippo Hippo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 785
Perusasetus

Ilmaa orbissa toinen syliterille menevä letku hiukan löysään ja laidasta laitaan rattia... tai paskamaisesti roska venttiilin välissä.. koetas näit

Katony mitä sä taas hölisit!! Hippo perk....!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2007, 22:49
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ei ollu roskia mut siinä on ilmeisesti taka isku venttiili ja siinä pieni vekki voisko se paukuttaa vastaan jotenki ?

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.06.2007, 01:25
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

letkut varmasti oikein päin?????

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.06.2007, 05:46
Viitapiru Viitapiru ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.06.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 666
Perusasetus

ilmavuoto aiheuttaa hydraulinesteen kuplimista/vaahtoamista=(tykytystä ohjaukseen)joten tarkista ensin neste ja senjälkeen vasta järjestelmän kytkennät.nesteen paluuputken ollessa säiliön ölypinnan yläpuolella vastaava ilmiö tulee esille myöskin.
kulunut pumpun stefa/akseli antaa yleensä ilmaa järjestelmän sisälle muttei ulospäin ja näinollen pirullinen paikallistettava.toleranssit tuon stefan osalta on todella pienet ja vanhan stefan mittojen mukaan tilattu uusi vastaava ei välttämättä toimi sekään paremminkuin vanhakaan,joten pumpun tyyppikilven perusteella tilattu orkkis stefa on ainoa luotettava ehjäysmenetelmä tuossa kohteessa.
eikös kuksan pumppu ollut välitetty melko runsaasti "yli" valmistajan suositusten,jolloin käyttötunnit vähenee olennaisesti maltillisemmin kierrätettyyn pumppuun verraten?
kirjoittaa nimimerkillä itsekkin ko.onkelmaan törmännyt

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.06.2007, 08:07
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

uus pumppu tosin ennen järjestelmä oli kahdella pumpulla 10 kuutionen orbille ja jarru tehostimelle.21 takaohjaukselle ja korin kallistukselle. nyt 31.5 virtauksen jako venttiilillä,kun ohjaa kaikki tuotot orbille/hydrobuustille niin tykytys vähenee.mut voisko se vekki siinä takaisku venttiilissä aiheuttaa ton ku se jälki on kuitenki noin milli kertaa milli.kuulostaa hullulta mut ku kaikki on testattu.tai niin mä ainaki luulen.
niin ja tota pumppua sais kierrättää 3200rpm ja tossa se on suoraan kampiakselin päässä kiini ja koneen rajotin 7000
eli ei paha.niin ja kaikki paluut menee öljypinnan alapuolelle



Edited by - sos on 06/06/2007 09:08:58
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.06.2007, 09:59
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.732
Perusasetus

Hydrauliikasta en paljoa ymmärrä, tuo sun pumppu tuottaa litroja varmaan tarpeeksi, mutta mites korkeelle se nostaa painetta? Kokeilin orbitroolia tojotan pumpulla ja sen paine ei saanut kuin tykytystä aikaan. Yhdessä hydraulivetoisessa koneessa pääsi paine karkuun tuollaisesta kahteen milliin kuristetusta jälkiasennushaaroituksesta. Tuottoa oli, mutta painetta ei riittävästi.

Sitten yksi homma voisi olla se, että tuo pumppu "sakkaa" yli-kovilla kierroksilla. Mutta teillä taitaa tulla ongelma kaikilla kierroksilla.

Ja tossa vielä se orbin kytkentäkaavio.

http://hydraulics.eaton.com/japan/si...ts/su/or1.html


www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.06.2007, 12:20
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

eli oireet pienenee kun kierroksia nostaa. mut äsken selvis et vika ois tossa jako venttiilissä.ja paineet nousee ainaki 120 paaria

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.06.2007, 14:27
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

eli vika löytyny ja korjattu.vika löyty rajoventtiilistä eli se teki paine piikkiä järjestelmään.mut vastaavasti uus startti rupes eilen vittuileen sammalla lailla ku vanha eli ei jaksa pyörittää kunnolla.ilmeisesti solenoidi ei jaksa vetää tarpeeks tai jotain emmä tajuu eikä jaksa kiinnostaa koko paska enää kohta

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.06.2007, 14:56
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.732
Perusasetus

Lainaus:
quote:
eli vika löytyny ja korjattu.vika löyty rajoventtiilistä eli se teki paine piikkiä järjestelmään.mut vastaavasti uus startti rupes eilen vittuileen sammalla lailla ku vanha eli ei jaksa pyörittää kunnolla.ilmeisesti solenoidi ei jaksa vetää tarpeeks tai jotain emmä tajuu eikä jaksa kiinnostaa koko paska enää kohta

Toi starttihomma kuulostaa maavialta. Kokeile lisämaadotusta akun miinukselle.

Jos ei auta, vika vois olla myös startin virtapiuhassa(liittimet hapettunu, jne).

Ja akkuhan sulla oli uusi, todella hyväkuntoinen, äsken ladattu?

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.06.2007, 15:20
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

akku hyvä kokeiltu suoraa maa kaapeli koneelle ei auta.pitää kokeilla vielä suoraa virtaa startille

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.06.2007, 15:41
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

eipäs ollukkaan tuo meidän uus akku hyvä (oisko 4 vuotta vanha) joka on ollu tosi hyvällä huolen pidolla eli kisa kauden jälkeen ei ajettu eikä tietenkään ladattu talven aikana.eli startti toimi taas hyvin ku anto buusterilla lisä virtaa eli houmenna akku kauppaan

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Portaalit, boggerit, orbi-ohjaus, yms. Frohike O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 04.08.2008 14:27
O: orbi ja ohjaussylinteri, kardaani SamiN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.03.2007 22:53
Miten oireilee hajoava/hajonnut ECM ?? ZR1 Vuosimallit 1984-1996 0 11.08.2002 23:46


Sivu luotu: 03:05 (GMT +2).