Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2009, 15:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

akuista


kumpi olis järkevee ratkaisu pajeroon 2x60a vai 1x90 molemmat sama hinta IKH:lla vakiona 2x95 miks on niin isot? kyl pienemillä amppeeriilla noin pieni kone lähtee varmaan! ei ymmärrä ei?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2009, 15:21
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

akku...


itellä 2.8 pajessa ainoastaan yksi kipale 100Ah akku. ja on riittäny tehot toistaiseksi hyvin...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2009, 16:27
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

jos kerran on 2x95 niin eikö vois laittaa samanlaiset eikä siinä olla niin saituri.. itelle ei tulis mieleen edes laittaa puolet pienempiä.. ja miten meinasit sen yhden kytkeä?
mukava sitten kylmällä kun pitää hehkuttaa ja starttailla kun ei enään riitä virta,ei ne varmaan huvikseensa ole laittanu 2x95ah uudemmissa alettu sitten säästämään ja halvalla niin on laitettu vaan yks..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !

Viimeksi muokannut Heegi : 08.12.2009 16:34
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2009, 16:50
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kyllä kunnossa oleva Pajero lähtee kovistakin pakkasista käyntiin yhdelläkin dieseliautoon tarkoitetulla 80 --- 95Ah:n akulla.
Laturikaan ei joudu niin lujille, kun ei tarvii kahteen puolikuntoiseen akkuun tuupata koko ajan täysillä virtaskaa.

Itse olen paristakin Pajerosta poistanut toisen akun kokonaan pois käytöstä.
Se on helppo poistaa, kun molemmista akuista tulee + navalta paksu kaapeli starttimoottorin solenoidille.

Laturin puoleinen kannattaa jättää paikalleen, niin ei tarvii niitä pienempiä johtoja muutella.


Edittinä epäetoisille: Pajerossahan on 12V sähköt, joten se ei tarvii välttämättä kahta akkua.
Pohjolan malleihin ne on vaan asennettu kylmäkäynnistyvyyttä turvaamaan,
silloin joskus 80 -luvulla kun oli sentään kunnon pakkasiakin...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 08.12.2009 16:57
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2009, 19:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CCM1 Näytä viesti
jos kerran on 2x95 niin eikö vois laittaa samanlaiset eikä siinä olla niin saituri.. itelle ei tulis mieleen edes laittaa puolet pienempiä.. ja miten meinasit sen yhden kytkeä?
mukava sitten kylmällä kun pitää hehkuttaa ja starttailla kun ei enään riitä virta,ei ne varmaan huvikseensa ole laittanu 2x95ah uudemmissa alettu sitten säästämään ja halvalla niin on laitettu vaan yks..
Ei millää viitti laittaa 300e akkuuhin ku koko auto oo paljo arvokkaampi!
Ja sitä ajoon takaa kun ei traktoriiskaa oo kuyks 110-140A ja cc. yli puolta enempi
nyt laitoon veneestä hätä apu akun75A ja hyvin lähtee silläkin käyntiin! toisen puolen + lykkäsin kumiputkeen ja jeesus teippiä päälle!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.12.2009, 19:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

sitä vain meinasin


kumpi paree 2x60 vaikos 1x90 kun kummanki saa alta100ekellä!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.12.2009, 20:31
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Laita se vaihtoehto, kummasta saat enemmän CCA:ta (Cold Crank Amps= kylmäkäynnistys virta ampeereina.)
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.12.2009, 20:51
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Laita se vaihtoehto, kummasta saat enemmän CCA:ta (Cold Crank Amps= kylmäkäynnistys virta ampeereina.)
60 Ah
• kylmäkäynnistysvirta EN 490

90 Ah
• kylmäkäynnistysvirta EN 720

Lasketaanko 60A yhteen vai kuinka menee?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.12.2009, 21:11
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

2x 60a akusta tulee siis 980 joka siis enemmän kun toi 720 mitä yhdestä 90:stä saa... itte en laittaisi alle 600A akkua autoon enää ollenkaan kun parempiakin nykyään saa niin kohtuu hinnalla, riippuu tietysti siitä kuinka autoa ajaakin mutta mulle tulee paljon pätkäajoa joten se vaikuttaa paljon virrankulutukseen. nyt vaihdoin bensa-autoksi käyttiksen, siinä ei ole kun 1 kpl 75AH 780A akku mutta dieseleissä on ollut yleensa kaks 95ah akkua samoilla lukemilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
AKUISTA...? -Jarkko- Tekniikka & Jutustelu 171 19.09.2017 17:13
Läppärin akuista vepele Chit-Chat 9 19.05.2008 09:07
akuista, taas -sami- Tekniikka & Jutustelu 63 19.04.2006 19:15


Sivu luotu: 22:29 (GMT +2).