![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() akuistakumpi olis järkevee ratkaisu pajeroon 2x60a vai 1x90 molemmat sama hinta IKH:lla vakiona 2x95 miks on niin isot? kyl pienemillä amppeeriilla noin pieni kone lähtee varmaan! ei ymmärrä ei?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() akku...
itellä 2.8 pajessa ainoastaan yksi kipale 100Ah akku. ja on riittäny tehot toistaiseksi hyvin...
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
jos kerran on 2x95 niin eikö vois laittaa samanlaiset eikä siinä olla niin saituri.. itelle ei tulis mieleen edes laittaa puolet pienempiä.. ja miten meinasit sen yhden kytkeä?
mukava sitten kylmällä kun pitää hehkuttaa ja starttailla kun ei enään riitä virta,ei ne varmaan huvikseensa ole laittanu 2x95ah uudemmissa alettu sitten säästämään ja halvalla niin on laitettu vaan yks..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! Viimeksi muokannut Heegi : 08.12.2009 16:34 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä kunnossa oleva Pajero lähtee kovistakin pakkasista käyntiin yhdelläkin dieseliautoon tarkoitetulla 80 --- 95Ah:n akulla.
Laturikaan ei joudu niin lujille, kun ei tarvii kahteen puolikuntoiseen akkuun tuupata koko ajan täysillä virtaskaa. Itse olen paristakin Pajerosta poistanut toisen akun kokonaan pois käytöstä. Se on helppo poistaa, kun molemmista akuista tulee + navalta paksu kaapeli starttimoottorin solenoidille. Laturin puoleinen kannattaa jättää paikalleen, niin ei tarvii niitä pienempiä johtoja muutella. Edittinä epäetoisille: Pajerossahan on 12V sähköt, joten se ei tarvii välttämättä kahta akkua. Pohjolan malleihin ne on vaan asennettu kylmäkäynnistyvyyttä turvaamaan, silloin joskus 80 -luvulla kun oli sentään kunnon pakkasiakin... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 08.12.2009 16:57 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja sitä ajoon takaa kun ei traktoriiskaa oo kuyks 110-140A ja cc. yli puolta enempi nyt laitoon veneestä hätä apu akun75A ja hyvin lähtee silläkin käyntiin! toisen puolen + lykkäsin kumiputkeen ja jeesus teippiä päälle! |
#6
|
|||
|
|||
![]() sitä vain meinasin
kumpi paree 2x60 vaikos 1x90 kun kummanki saa alta100ekellä!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laita se vaihtoehto, kummasta saat enemmän CCA:ta (Cold Crank Amps= kylmäkäynnistys virta ampeereina.)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
• kylmäkäynnistysvirta EN 490 90 Ah • kylmäkäynnistysvirta EN 720 Lasketaanko 60A yhteen vai kuinka menee? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
2x 60a akusta tulee siis 980 joka siis enemmän kun toi 720 mitä yhdestä 90:stä saa... itte en laittaisi alle 600A akkua autoon enää ollenkaan kun parempiakin nykyään saa niin kohtuu hinnalla, riippuu tietysti siitä kuinka autoa ajaakin mutta mulle tulee paljon pätkäajoa joten se vaikuttaa paljon virrankulutukseen. nyt vaihdoin bensa-autoksi käyttiksen, siinä ei ole kun 1 kpl 75AH 780A akku mutta dieseleissä on ollut yleensa kaks 95ah akkua samoilla lukemilla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
AKUISTA...? | -Jarkko- | Tekniikka & Jutustelu | 171 | 19.09.2017 17:13 |
Läppärin akuista | vepele | Chit-Chat | 9 | 19.05.2008 09:07 |
akuista, taas | -sami- | Tekniikka & Jutustelu | 63 | 19.04.2006 19:15 |