Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.05.2007, 16:46
blenheim blenheim ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Pohja, Finland.
Viestit: 70
Perusasetus

Putkirunkoa


Elikkäs rojektin nimi on kutakuinkin putkirunkoinen peltorallirassi. Ei olis niin pellit aina kurtussa ja näyttäis hiivatin hyvältä jenkkityyliseltä buggylta ja jääradalla sais painella miljoonaa (tai sen mitä 1.3 golfin koneesta irtoaa...). Tarkoitus ei ole tehdä nelivetoista siitä, ainakaan vielä. Hupaisien takapyöräluisujen toivossa nääs!

Mutta tuota, miten sitä kannattaisi tuota putkirunkoa työstämään, jotta saisi kestäväksi. Turvakaarissa käytetty 48,3mmx3,25mm putkea noin niinkuin peltorallivehkeissä. Kestänyt hyvin, mutta painaa verrattain paljon.
Jos koko rungon tekee tikapuurunkopalkkien (vrt tojotat) päälle 42,4mmx2,6mm combiputkesta hitsaten niin riittääkö? Ainakin oma järki sanoo, että riittää, kun koko runko on tehty vääntöjäykäksi samasta tavarasta eikä ole liitetty esim. peltikoriin tms pulttiliitoksin.

Kertokaahan mahdollisista kokemuksista, kuvia tulee kun on jotain kuvattavaa! Tällä hetkellä vaan moottori ja kasa jotain sekalaisia osia...

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:39 (GMT +2).